نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

AMD رسیدن Vega به مرحله ای مهم را جشن گرفت

شرکت ای‌ام‌دی (AMD) که به تازگی اولین نمونه از کارت گرافیک خانواده‌ی وگا (Vega) را ساخته است به همین مناسبت جشنی را برگزار کرده است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

راجا کودوری، رئیس گروه فناوری رادئون شرکت ای‌ام‌دی، به تازگی «وگا» را معرفی کرده است. وگا پس از خانواده‌ی پولاریس و به همراه رم HBM2 و سطح عملکرد بسیار بالا عرضه خواهد شد. هنگامی که راجا این کارت گرافیک را معرفی کرد، احتمال می‌رفت که وگا زودتر از چیزی که گمان می‌کردیم عرضه شود. اما اکنون معلوم شده است که زمان زیادی تا دیدن رقیب مستقیم GTX 1080 از سمت ای‌ام‌دی باقی مانده است.

AMD-VEGA-10-2

بر اساس گفته‌های راجا، تیم طراحی وگا رسیدن به گامی بزرگ برای وگا 10 یعنی تولید اولین کارت گرافیک وگا را جشن گرفته‌اند. آخرین میخی که بر تابوت آرزوهای ما کوبیده شد مشخص شدن این موضوع بود که «راه زیادی» تا دیدن وگا باقی مانده است. احتمالاً این بدان معنی خواهد بود که این کارت گرافیک را اکتبر امسال نخواهیم دید، هر چند برای برخی از ما این فاصله‌ی سه ماهه بسیار طولانی است. البته، این احتمال هم وجود دارد که راجا تمام واقعیت را نگفته باشد اما شایعات مربوط به عرضه شدن این کارت در اکتبر امسال همیشه غیر متحمل بودند. با این حال، با در نظر گرفتن اینکه مراحل ساخت وگا به خوبی پیش می‌رود نباید مدت زمان زیادی را برای دیدن وگا 10 صبر کنیم.

AMD-GPU-Polaris-Vega-Design-Team-1

نقشه‌ی راه ای‌ام‌دی به عرضه‌ی این کارت گرافیکی در اوایل ۲۰۱۷ یا اواخر ۲۰۱۶ اشاره دارد، پس تا زمانی که یک تراشه‌ی قدرتمند از خانواده‌ی پولاریس را ندیده‌ایم کارت GTX 1080 تا آینده‌ی نزدیک پادشاه بلا منازع کارایی باقی خواهد ماند. خوشبختانه، کارایی وگا به اندازه‌‎ای خوب خواهد بود که نه تنها با GTX 1080 به رقابت بپردازد بلکه GTX 1080 Ti یا Titan بعدی را هم به چالش خواهد کشید.

منبع: Eteknix


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده