نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳

تمجید شرکت‌های EA ،Ubisoft و Take-Two از کنسول های پلی استیشن نئو و اسکورپیو

یکی از بزرگ‌ترین مواردی که درنمایشگاه E3 2016 پیرامون آن بحث بود، کنسول‌های جدید و قوی‌تری بود که سونی و مایکروسافت در حال ساخت دارند. حال سه تا از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌سازی، نظرات خود درباره این کنسول‌ها را ارائه کرده‌اند. با زومجی همراه باشید.

بالاخره و پس از مدت‌ها شایعه، دو کمپانی سونی و مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کردند که در حال ساخت کنسول‌های قوی‌تری هستند. با اینکه هنوز اطلاعات کاملی از این کنسول‌ها در دست نیست، اما این استراتژی جدید این دو کمپانی، موافقان و مخالفان خود را داشته است. حال سه عدد از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی یعنی الکترونیک آرتز، یوبی‌سافت و تیک تو، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت جی‌ال بیز انجام دادند، نظرات خود در رابطه با این کنسول‌های جدید را ارائه کردند. لارا میله، رئیس بخش بین‌المللی Electronic Arts در این‌باره گفت:

این ایده که شما دوره یک کنسول جدید را پیش از اتمام یک کنسول قدیمی آغاز کنید، یک قدم مثبت برای صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شود. این قدم هم برای شرکای تجاری ما و هم برای بازیکنان بسیار خوب است.

در مدل سنتی عرضه کنسول‌های جدید، هنگامی که یک کنسول جدید به بازار عرضه می‌شود، پشتیبانی برای کنسول‌های دیگر بسیار کم می‌شود و بسیاری از بازی‌های جدید، برای کنسول قدیمی منتشر نمی‌شوند اما پلی‌استیشن نئو و پروژه اسکورپیو توانایی این را دارند که بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را اجرا کنند و به همین دلیل کاربران کنسول‌های قبلی، راحت‌تر می‌توانند به کنسول جدید خود مهاجرت کنند. میله در ادامه افزود:

کارهایی که سونی و مایکروسافت در حال انجام آنها هستند، ما را بسیار هیجان‌زده کرده است و ما فکر می‌کنیم که این اقدام آنها فوق‌العاده است. من در نهایت فکر می‌کنم که کنسول‌های جدید هم به نفع بازیکنان است و هم به نفع ما ناشران.

xbox-scorpio

از طرف دیگر، الن کور، یکی از اعضای Ubisoft، گفت که یکی از بزرگ‌ترین امتیازات این کنسول‌های جدید این است که هم با بازی‌های قدیمی سازگاری دارند و هم در آینده می‌توانند بازی‌های جدید را اجرا کنند:

مهم‌ترین نکته درباره این کنسول‌ها این است که باعث جدایی افتادن بین دارندگان کنسول‌های نمی‌شود و من به نظرم این نکته بسیار مهمی است زیرا شما یک بازی را برای سال‌ها بازی کرده‌اید و زمان بسیار زیادی را صرف پیشرفت خود در بازی کرده‌اید و این نکته که مجبور باشید بازی را ازا بتدا شروع کنید، واقعا ناراحت کننده است.

از طرف دیگر استراوس زلنیک، رئیس Take-Two (که کمپانی مالک راک‌استار و تو کی گیمز محسوب می‌شود)، سخنان الن کور را تایید کرد. او اعلام کرد که از این ایده که یکی از بازی‌های آنها از هر دو کنسول پشتیبانی کند، استقبال می‌کند:

این مسئله دقیقا مانند این می‌ماند که شما یک برنامه تلویزیونی بسازید و مجبور نباشید از خودتان بپرسید که من این برنامه را برای چه نمایشگری تهیه کنم. این برنامه می‌تواند برروی یک تلویزیون محصول سال ۱۹۶۴ پخش شود یا شما می‌توانید آن را برروی یک تلویزیون 4K جدید پخش کنید. درست است که تفاوت‌هایی در کیفیت مشاهده می‌کنید، اما با این حال می‌توانید یک برنامه تلویزیونی خوب بسازید.

به همین دلیل من فکر می‌کنم که صنعت ما در حال حرکت به سوی چنین چیزی است. ما در آینده به جایی خواهیم رسید که دیگر سخت‌افزار، به پس‌زمینه رانده خواهد شد.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 بود که مایکروسافت از پروژه اسکورپیو رونمایی کرد که دارای قدرتی برابر ۶ ترافلاپس است. از طرف دیگر، سونی، پیش از آغاز نمایشگاه E3 به صورت رسمی ساخت کنسول پلی‌استیشن نئو را تایید کرده بود اما در جریان نمایشگاه، هیچ اطلاعاتی از آن را ارائه نکرد. پروژه اسکورپیو قرار است در حدود یک سال و نیم دیگر و در تعطیلات سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود اما این احتمال می‌رود که نئو در سال جاری میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده