// جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۷

Overwatch در جایگاه پرفروش ترین بازی دیجیتالی ماه می قرار گرفت

بازی Overwatch  بدون شک یکی از برترین بازی‌های منتشر شده در یک ماه اخیر است و ۱۰ میلیون بازیکن نشان از محبوبیت این بازی دارد. حال برطبق گزارش سوپردیتا، فروش دیجیتالی Overwatch در ماه می برابر با ۲۶۹ میلیون دلار بوده است. با زومجی همراه باشید.

موسسه تحقیقاتی سوپردیتا که توسط جمعی از تحلیل‌گران بازار بازی‌های ویدیویی تاسیس شده است، در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که بازی Overwatch ، به عنوان اولین تجربه کمپانی بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) در سبک تیراندازی اول شخص، توانسته جایگاه پرفروش‌ترین بازی دیجیتالی ماه می (بازه زمانی اردیبهشت تا خرداد) بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها را به خود اختصاص دهد.

سوپردیتا میزان درآمد حاصل از خریدهای درون بازی و نسخه اصلی  بازی Overwatch از فروشگاه‌های مجازی Battle.net، ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را برابر با ۲۶۹ میلیون دلار اعلام کرده است. بر طبق آمار این موسسه تحقیقاتی، مجموع درآمد سالیانه بازی‌های منتشر شده بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، موبایل، کنسول‌ها و بازی‌های تحت وب به رقم ۹۹٫۶ میلیارد دلار رسیده است، که ۶ میلیارد دلار از این میزان درآمد در ماه می کسب شده است. شایان ذکر است که ۱۱ درصد از این مبلغ ۶ میلیارد دلاری متعلق به بازی Overwatch  است که بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و کنسول به ترتیب با قیمت ۴۰ و ۶۰ دلار به فروش می‌رسد. جوست ون درونن، مدیر عامل و تحلیل‌گر موسسه سوپردیتا، درباره موفقیت Overwatch می‌گوید:

بازی تازه منتشر شده Overwatch با ۲۶۹ میلیون دلار فروش بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و کنسول، بیشترین درآمد حاصل از فروش دیجیتالی ماه می را به خود اختصاص داده است. این بازی تیراندازی در بین بینندگان استریم‌های آنلاین نیز بسیار محبوب است و هم‌اکنون در جایگاه پنجم بازی استریم شده در کانال‌های مختلف قرار دارد.

موفقیت‌های Overwatch مسلما بر روی رقبا و بازی‌های هم‌سبک‌ خود تاثیر منفی داشته است. در مقام مقایسه، می‌توان به بازی Battleborn، جدیدترین ساخته توکی گیمز و استودیو گیرباکس اشاره کرد که در عین بهره‌گیری از سبکی مشابه Overwatch، با استقبال چندانی روبه‌رو نشد. جوست ون درونن در این باره می‌گوید:

Battleborn عملکرد بسیار ضعیفی نسبت به Overwatch ارائه داده و در ماه می از فروش دیجیتالی در حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد داشته است.

با این وجود که Overwatch به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قر ار نگرفته است، کمپانی بلیزارد با فروش آیتم‌هایی از جمله پوسته و تگ‌های گرافیتی، از طریق خریدهای درون برنامه‌ای نیز کسب درآمد می‌کند.

در بازی Overwatch  جعبه‌هایی حامل آیتم‌های مختلفی وجود دارد که نمونه آن‌ را پیش از این در بازی‌های موبایل ژاپنی مشاهده کرده‌ایم. با پیشرفت در بازی و افزایش لول، جعبه‌های رایگانی را دریافت می‌کنید که آیتم‌هایی از جمله ظاهر جدید و حرکات متفاوت برای شخصیت‌های بازی در آن‌ها یافت می‌شود. اما اگر قصد دارید هرچه سریعتر و ساده‌تر به این جعبه‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از ویژگی خریدهای درون بازی استفاده کنید.

منبع: Venture Beat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده