نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸

بازی موبایل Pokémon Go در ماه جولای عرضه خواهد شد

در طول استریم زنده‌ی نینتندو در E3، اعلام شد که Pokémon Go، بازی واقعیت افزوده موبایل که توسط استودیوی  «نیانتیک لبز» (Niantic Labs) در حال ساخت است، به همراه Pokémon Go Plus در تاریخی نامعلوم در ماه جولای عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

Pokémon Go از تکنولوژی واقعیت افزوده روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تا به گیمرها اجازه دهد پوکمون‌ها را در حیاط پشتی خودشان پیدا کرده و به دست آورند. گیمرها می‌توانند انتخاب کنند که از پس زمینه‌ی برنامه ریزی شده استفاده کنند که به یک تجربه‌ی گیمینگ متداول‌تر ختم خواهد شد یا دوربین گوشی خودشان را بکار ببرند تا پوکمون‌ها را در خیابان‌های شهرشان ببینند. چند وقتی می‌شود که این بازی در دست ساخت است و این شرکت به تازگی آزمایش‌های میدانی روی گیمرهایی در ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند را آغاز کرده است.

pokemon-go

هر چقدر یک پوکمون بیشتر به تله بیافتد و آموزش داده شود، تعلیم دهنده امتیازهای XPهای بیشتری دریافت می‌کند و آنها قدرتمندتر‌ می‌شوند. همچنانکه آنها قوی‌تر می‌شوند، این امکان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا پوکمون‌های قوی‌تر و منحصربفردتری را بدست آورند. این ناشر همچنین تأیید کرد که هر تعلیم دهنده با بدست آوردن چند پوکمون «آب‌نبات» دریافت خواهد کرد که می‌تواند از آن‌ها برای تبدیل کردن پوکمون‌هایش به شکل بعدیشان استفاده کند. اگرچه نینتندو مشخص نکرده بدست آوردن یک پوکمون لجندری چند وقت یکبار رخ خواهد داد، اما پیش از این گزارش شده بود آنها به دنبال این هستند تا رویدادهایی را در شهرهای مختلف برگزار کنند تا به پلیرها اجازه دهند این نوع از پوکمون‌ها را به دست آورند.

هنگامی که از آنها در خصوص مبادله و امکان انجام مبادله در زمان عرضه‌ی بازی پرسیده شد، نینتندو گفت که اگر چه آنها مشغول توسعه‌ی این قابلیت هستند اما امکان استفاده از آن تا بعد از عرضه‌ی اولیه مهیا نخواهد شد. آنها وقت بیشتری را صرف کرده‌اند تا از فوق‌العاده بودن تجربه‌ی اصلی این اپلیکیشن اطمینان حاصل کنند، به گیمرها اجازه دهند چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرند و پوکمون‌های بیشتری را قبل از معاوضه با دیگران به دست آورند.

pokemon-plus

نینتندو در خصوص اینکه Pokémon Go با دنیای پوکمون در ارتباط است یا خیر نیز گفته است که بین این بازی و Pokémon Sun و Pokémon Moon که توسط استودیوی «گیم فریک» (Game Freak) برای پلتفرم 3DS در حال ساخت هستند یک نوع رابطه وجود خواهد داشت. در طول این استریم زنده در مورد Pokémon Go Plus نیز اطلاعات بیشتری داده شد، از جمله اینکه گیمرها می‌توانند آن را روی مچ دست یا لباسشان نصب کنند و دیگر اینکه این وسیله با قیمت ۳۴/۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

اگر چه Pokémon Go Plus با قیمت ۳۴/۹۹ دلار عرضه خواهد شد، خود بازی که ماه آینده روی iOS و اندروید عرضه خواهد شد رایگان خواهد بود. نظر شما در خصوص این بازی و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده است چیست؟

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده