نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدر نشینی بازی DOOM پس از سه هفته یکه تازی Overwatch

این هفته، جدیدترین بازی بتسدا یعنی DOOM که توسط استودیو اید سافت‌ور ساخته شده است، توانست به لطف فروش‌های ویژه خرده‌فروشان، به مکان اول جدول فروش هفتگی انگلستان دست یابد. با زومجی و جدول فروش منتهی به ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته، جدیدترین ساخته استودیو بتسدا یعنی DOOM، توانست به سه هفته صدرنشینی بازی شوتر اول شخص آنلاین بلیزارد یعنی Overwatch پایان دهد و صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را از آن خود کند. این مسئله، به علت فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشی‌های مختلف برای بازی در نظر گرفته بودند، رخ داد. هفته پیش از این، بازی DOOM، در مکان سوم جدول قرار داشت. این مسئله باعث شد که بازی Overwatch که سه هفته در صدر قرار داشت، با یک پله سقوط و ۲۴ درصد افت فروش، به مکان دوم جدول سقوط کند.

مکان سوم جدول این هفته، در اختیار بازی Uncharted 4: A Thief's End قرار گرفت. جدیدترین ساخته استودیو ناتی‌داگ، با یک درصد افزایش فروش، توانست یک پله صعود کند. دو بازی که به دیدنشان در جدول فروش هفتگی انگلستان عادت کرده‌ایم و بسیار کم پیش می‌آید که در ۱۰ جایگاه اول قرار نگیرند یعنی FIFA 16 و GTA V، به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ درصد افزایش فروش، توانستند مکان‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند.

بازی Mirror's Edge Catalyst، این هفته، هفته خوبی را پشت سر نگذاشت و با ۶۲ درصد افت فروش،‌از مکان دوم، به مکان ششم سقوط کرد. یکی از سورپرایزهای این هفته، ورود دوباره بازی Call of Duty Black Ops III به ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بود. این بازی به لطف فروش‌های ویژه خرده‌فروشان، توانست با ۵۲ درصد افزایش فروش روبه‌رو شود با ۵ پله صعود، به مکان هفتم دست یابد. با فرا رسیدن مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا و همه گیر شدن تب این ورزش، بازی  UEFA Euro 2016 Pro Evolution Soccer ساخته کونامی توانسته با ۲۴ درصد افزایش فروش مواجه شود و در مکان هشتم قرار بگیرد. جایگاه UEFA Euro 2016 Pro Evolution Soccer، نسبت به هفته قبل هیچ تغییری نکرده است.

یکی دیگر از بازی‌هایی که باز هم این هفته به دلیل فروش‌های ویژه خرده‌فروشان توانست به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان برگردد، بازی Star Wars Battlefront ساخته استودیو دایس است. این بازی این هفته ۶۳ درصد افزایش فروش را تجربه کرد و با ۷ پله صعود، توانست مکان نهم جدول را از آن خود کند. در مکان آخر جدول این هفته نیز،‌ بازی Lego Marvel Avengers قرار گرفته است. این بازی با ۴ درصد رشد در فروش خود مواجه شد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۸ ژوئن مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۳
DOOM
۵۷ درصد افزایش فروش و صعودی دو پله‌ای

۲

۱
Overwatch
۲۴ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۴
Uncharted 4
۱ درصد افزایش فروش و صعودی دو پله‌ای

۴

۵
FIFA 16
۲۱ درصد افزایش فروش

۵

۶
Grand Theft Auto V
۲۰ درصد افزایش فروش

۶

۲
Mirror's Edge Catalyst
۶۲ درصد افت فروش و ۴ پله سقوط

۷

۱۲
Call of Duty Black Ops 3
۵۲ درصد افزایش فروش و ۵ پله صعود

۸

۸
UEFA Euro 2016 Pro Evolution Soccer
۲۴ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه قبلی

۹

۱۶
Star Wars Battlefront
۶۳ درصد افزایش فروش و صعودی ۷ پله‌ای

۱۰

۱۱
Lego Marvel's Avenger
۴ درصد رشد فروش

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده