نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

بازی Sea of Thieves رایگان نخواهد بود

کمپانی رِیر (Rare) تأیید کرد که برخلاف شایعات موجود، بازی اکشن-ماجراجویی Sea of Thieves قرار نیست به شکل رایگان (Free-to-Play) به بازارها عرضه شود. با زومجی همراه باشید.

Sea of Thieves یکی از بازی‌هایی بود که کمپانی مایکروسافت در E3 2016 به نمایش گذاشت. این بازی که نخستین‌بار در E3 سال گذشته به نمایش درآمده بود، از سوی بسیاری به‌عنوان یک بازی رایگان تلقی می‌شد؛ شایعه‌ای که آگهی استخدام Rare، سازنده‌ی بازی، برای جذب کارشناسی با تجربه‌ی ساخت بازی‌های Free-to-Play، به آن قوت بخشیده بود. اما اخیراً ریر اعلام کرده که Sea of Thieves قرار نیست رایگان باشد.

گِرِگ میلس، مدیر طراحی Sea of Thieves، در این‌باره به وب‌سایت یوروگیمر گفت:

ما برای برنامه‌ی تجاری [این بازی] بررسی‌های زیادی انجام دادیم. موردی که می‌توانم با شما در میان بگذارم این است که [بازی] رایگان نیست. ما سال گذشته [پس از معرفی کردن آن] در این مورد صحبتی نکردیم؛ اما بعضی از مخاطبان با [گفتن اینکه] «بازی Free-to-Play به نظر می‌رسد!» برای خودشان نتیجه‌گیری‌هایی کردند. اما [اکنون] می‌توانیم قضیه را روشن کنیم؛ [ساخته‌ی] ما Free-to-Play نخواهد بود.

میلس در ادامه ابراز امیدواری کرد که او و سایر اعضای گروه بتوانند برای مدت ۵ سال با‌ عرضه کردن محتواهای اضافی، از این بازی پشتیبانی کنند؛ گرچه هنوز اعلام نشده که برنامه‌های آتی ریر در این مورد از چه قرار خواهد بود.

مایکروسافت تا امروز روش عرضه‌ی رایگان را در بازی‌های گوناگونی به کار گرفته و با نتایج بعضا متناقضی روبه‌رو شده است؛ مثلاً بازی Killer Instinct که به شکل رایگان منتشر شده سومین سال عرضه‌اش را آغاز کرده است؛ درحالی‌که پروژه‌های Fable Legends و Project Spark لغو شده‌اند و دیگر از آن‌ها خبری نیست. با این حساب به نظر می‌رسد که غیر رایگان بودن Sea of Thieves انتخاب مطمئن‌تری برای این کمپانی باشد.

بازی Sea of Thieves ساخته‌ای چندنفره در سبک اکشن-ماجراجویی است که زندگی دزدان دریایی را به‌نوعی شبیه‌سازی می‌کند. این بازی قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شود.

منبع: EuroGamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده