نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸

کامپیوتکس 2016: کنسول Retro Freak با قابلیت اجرای همه بازی‌ های کلاسیک معرفی شد

اگر از جمله افرادی هستید که کنسول‌های کلاسیک و بازی‌هایشان را هنوز هم نگه داشته‌اند، کنسول Retro Freak که در جریان رویداد کامپیوتکس 2016 معرفی شد، به شما اجازه می‌دهد تا تمامی آن‌ها را با شکل و شمایلی امروزی بازی کنید. با زومجی همراه باشید.

حتی در کشور خودمان هم افراد زیادی هستند که به جمع‌آوری کلکسیون بازی‌های قدیمی علاقه دارند و اگر سری به خانه آن‌ها بزنید، کارتریج‌های مربوط به بازی کنسول‌های کلاسیک را مشاهده خواهید کرد. بدون شک ایده خلق کنسولی که بتوان تمام این بازی‌های قدیمی را با آن اجرا کرد، بسیار جذاب و کاربردی است و این دقیقا همان ایده‌ای است که منجر به ساخته شدن کنسول Retro Freak توسط کمپانی سایبر گجت (Cyber Gadget) شده است. این کمپانی کنسول مذکور را امروز و در جریان نمایشگاه Computex 2016 معرفی کرد که ویژگی‌های آن به شرح زیر هستند:

  • خروجی HDMI
  • Upscale تصاویر تا رزولوشن 1280x720
  • فیلتر مخصوص تصویر برای صاف کردن لبه‌های پیکسلی بازی‌های قدیمی
  • امکان ذخیره بازی بر روی حافظه SD
  • پشتیبانی از کنترلر‌های USB از جمله کنترلر پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4
  • پشتیبانی از بازی‌های NES، SNES، Sega Genesis، Sega Megadrive، Gameboy، Turbo Grafx-16، PC Engine و PC-Engine Super Grafx.

البته بازی‌های Sega Mega Drive فقط با استفاده از مبدل مخصوص اجرا خواهند شد و بازی‌های Gameboy هم شامل هر سه نسخه Color، Advanced و Original می‌شوند. یکی از نکاتی که Retro Freak را به محصولی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند، ویژگی ارتقای کیفی بازی‌های کلاسیک است که با استفاده از فیلتر تصویر مخصوص می‌تواند لبه‌های پیکسلی را صاف کند و حتی امکان افزایش نرخ بازسازی تصویر (Refresh Rate) بازی‌ها تا سقف ۶۰ فریم در ثانیه هم وجود دارد.

ویژگی دیگری که در این کنسول وجود دارد، «حالت تقلب» است که با فعال کردن آن می‌توان بازی‌ها را با پول یا سلامتی نامحدود بازی کرد. Retro Freak هنوز در آمریکا عرضه نشده است، ولی در کشور‌های آسیایی می‌توان آن را با پرداخت ۲۰ هزار یِن (۱۸۰ دلار) خریداری کرد.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

منبع: Cnet


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده