// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴

Gran Turismo Sport آب و هوا و نورپردازی پویا نخواهد داشت

تا عرضه اولین بازی سری ریسینگ Gran Turismo بر روی پلتفرم نسل هشتم سونی یعنی Gran Turismo Sport چند ماه باقی مانده است. با این حال اعلام شده که این بازی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه Gran Turismo در سال‌های اخیر را به همراه نخواهد داشت.

مجموعه Gran Turismo، محصول استودیو پولی‌فونی دیجیتال به واسطه خلق تجربه‌‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش در کنار بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و رعایت اصول واقع‌‌گرایی در طراحی پیست‌ها و ماشین‌های مختلف و متعدد خود همواره با استقبال منتقدین و علاقه‌مندان به تجربه مجازی رانندگی با ماشین‌هایی که حتی مشاهده نمونه واقعی آن‌ها از نزدیک شاید هیچگاه به واقعیت تبدیل نشود، روبه‌رو شده است. حال جدیدترین نسخه این سری یعنی Gran Turismo Sport کمتر از پنج ماه دیگر بر روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد، با این تفاوت که ویژگی آب و هوا و نورپردازی پویا از این بازی حذف شده است.

کازونوری یامائوچی، خالق سری گرن توریسمو در خلال مسابقات ۲۴ ساعته نوربورگرینگ و در مصاحبه با وب‌سایت جی‌تی‌پلنت عدم وجود ویژگی آب و هوا و نورپردازی پویا در بازی Gran Turismo Sport را تایید کرده و در این باره گفت:

ما تصمیم گرفتیم که سیستم تغییر آب و هوا و نورپردازی را با هدف دستیابی به نرخ فریم بالاتر و افزایش کیفیت جلوه‌های بصری در طول مسابقات، از بازی حذف کنیم. بازیکن می‌تواند قبل از ورود به پیست مسابقه شرایط محیطی مسابقه را تعیین کند. به دلیل وجود این امکان، بازیکنان همچنان می‌توانند مسابقات شبانه، مسابقه در روز، سحر، غروب و غیره را تجربه کنند.

حتما سوال می‌کنید که چرا سیستم  آب و هوا و نورپردازی پویا اینقدر اهمیت دارد. برای اثبات این موضوع می‌توانیم به مسابقات هفته گذشته نگاهی بندازیم؛ جایی که لوییس همیلتون به واسطه آگاهی از تغییرات آب و هوایی و شرایط پیست توانست در مسابقه فرمول یک موناکو به جایگاه اول دست یابد و از طرفی تفاوت‌های نورپردازی و آب و هوا در آغاز و پایان مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته به مانند مسابقه هفته گذشته نوربورگرینگ در تعیین جایگاه‌های جدول نقش حیاتی دارند.

در صنعت بازی‌های ویدیویی و در مقام مقایسه، زمانی که بازی Forza Motorsport 6 محصول استودیو ترن 10 بدون ویژگی آب و هوا و نورپردازی پویا معرفی شد، بسیاری از علاقه‌مندان و منتقدین نسبت به این موضوع اعتراض و شکایت کردند. این بازی انحصاری ایکس باکس وان از سناریوهای از پیش تعیین شده مشابه آن‌چه که در Gran Turismo Sport مشاهده خواهیم کرد، بهره می‌برد و این درحالی است که بازی‌های هم‌سبک که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند از جمله Project Cars محصول استودیو اسلایتی مد و DriveClub از استودیو اوولوشن از ویژگی آب و هوا و نورپردازی پویا پشتیبانی می‌کنند.

بازی Gran Turismo Sport در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) در ژاپن و سه روز بعد در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا به صورت انحصاری بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که Gran Turismo Sport با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده و از سیستم واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد، با این حال این بازی دارای نسخه بتا نخواهد بود.

منبع: EuroGamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده