نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

نسخه جدید Prey با بازی لغو شده Prey 2 ارتباطی ندارد [E3 2016]

در جریان نمایشگاه E3 2016 معاون ریاست بازاریابی بتسدا عنوان کرد که نسخه‌ی تازه معرفی‌شده‌ی Prey با بازی دوم آن، که تا مدتی پیش با نام Prey 2 در حال ساخت بود، ارتباطی ندارد. با زومجی همراه باشید.

یکی از غافلگیری‌های کنفرانس بتسدا در E3 امسال معرفی نسخه‌ی جدید بازی Prey بود. این بازی که همانند نسخه‌ی قبلی، بدون هیچ پسوندی Prey نامیده می‌شود، نوعی ریبوت یا به قول کارگردان آن «یک بازنگری» برای این IP به شمار می‌رود. در این میان، شاید این پرسش برای طرفداران پِرِی مطرح شده باشد که آیا محصول تازه رونمایی‌شده ویژگی‌های مشترکی با بازی لغو شده‌ی Prey 2 دارد یا خیر. مسئول عالی‌رتبه‌ی کمپانی Bethesda اخیراً به پرسش فوق پاسخ داده و این موضوع را کاملاً رد کرده است.

به‌گزارش وب‌سایت گیم‌اسپات، پیت هاینز، معاون رئیس بازاریابی بتسدا، در نمایشگاه E3 2016 گفت:

هیچ المانی از Prey 2 در [نسخه‌ی جدید Prey] وجود ندارد؛ به‌جز موجودات بیگانه‌ای که رفتاری وحشیانه از خودشان نشان می‌دهند و سعی دارند بازیکن را شکار کنند.

هاینز در ادامه به این مورد اشاره کرد که استودیو آکرین (Arkane)، سازنده‌ی بازی، تلاش کرده تا Prey جدید را با توجه به ایده‌ی اصلی این مجموعه توسعه دهد و آن را به چیزی تبدیل کند که باید باشد. وی همچنین به این پرسش که آیا این بازی ترسناک خواهد بود، پاسخ منفی داد؛ ولی گفت که «المان [ترس] روان‌شناسانه» در پری وجود خواهد داشت. او صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

شما در تریلر نظاره‌گر اشاره‌هایی به [جنبه‌ی روان‌شناختی بازی] بودید؛ اما این [محصول عملاً] یک بازی اکشن فراگیر از دید اول-شخص است. این یک بازی سیستم-محور است؛ [رویکردی] که آرکین با آن شناخته شده است. آن‌ها به این مشهور هستند که دنیاهایی واقعاً قابل درک می‌سازند؛ دنیاهایی که گرچه در آن‌ها همه‌چیز کاملاً ملموس نیست، اما از منطق و قانون علت-معلول پیروی می‌کند.

هاینز در ادامه گفت:

اینکه بازیکن خودش را در ایستگاهی فضایی می‌یابد دلیلی دارد و اکولوژی موجوداتی که با آن‌ها برخورد می‌کنید، موجوداتی که می‌جنگند و سعی می‌کنند زنده بمانند هم از منطقی پیروی می‌کند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که بازیکنان در Prey انتخاب‌های زیادی خواهند داشت؛ گرچه وی تأکید کرد که این بازی‌جهان‌باز نیست. او سپس گفت که بازی از جهاتی به Dishonored شباهت دارد و آزادی فراوانی را برای بازیکن فراهم می‌کند.

بازی Prey قرار است در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

منبع: GameSpot

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده