// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

شایعه: ویندوز 10 قابلیت اجرای بازی‌ های ایکس باکس وان را دریافت خواهد کرد

به تازگی و در بازار داغ شایعه‌های مرتبط با E3 2016، صحبت‌هایی مبنی بر امکان اجرای بسیاری از بازی‌های قدیمی کنسول‌های نسل هفتم و هشتم مایکروسافت بر روی ویندوز 10 مطرح شده است. برای اطلاع از جزییات این خبر همراه زومجی باشید.

کنفرانس مایکروسافت در E3 2016، فارغ از آن همه نمایش دوست‌داشتنی از بازی‌های انحصاری مختلف، به سبب معرفی کامل قابلیت Xbox Play Anywhere، جلوه‌ای کمال‌گرایانه از پلتفرم مشترک ویندوز 10 و ایکس باکس وان را نیز با خود به همراه داشت. قابلیت تازه و حقیقتا لایق تحسینی که ثابت کرد ردموندی‌ها تنها برای Quantum Break ویژگی خرید میان‌پلتفرمی را در نظر نگرفته‌اند و نگاهشان به این موضوع شدیدا بزرگ‌تر و جدی‌تر است. اما ماجرا قرار نیست به این چیزها محدود شود، چرا که طبق برخی اطلاعات غیر رسمی، ممکن است بسیاری از بازی‌های دیگر ایکس باکس وان و حتی حجم بالایی از بازی‌های کنسول نسل هفتم مایکروسافت که با Backward Compatibility امکان اجرا بر روی ایکس‌باکس وان را پیدا کرده‌اند، به زودی بدون نیاز به خرید مجدد، قابلیت اجرا شدن بر ویندوز 10 را نیز دریافت کنند.

ption id="attachment_139075" align="aligncenter" width="1920"]Quantum break یکی از اولین ساخته‌هایی بود که از قابلیت خرید بین پلتفرمی مابین ایکس باکس وان و ویندوز 10 بهره می‌برد Quantum break یکی از اولین بازی‌هایی بود که از قابلیت خرید بین پلتفرمی مابین ایکس باکس وان و ویندوز 10 بهره می‌برد

بیان این شایعات، از آن جایی آغاز شد که برخی کاربران در صفحه‌ی ویندوز استور خود، بازی‌هایی که پیش‌تر برای ایکس‌باکس وان خریداری کرده بودند را مشاهده کردند و این در حالی بود که این بازی‌ها هنوز قابلیت دانلود نداشتند. جالب‌تر آن‌که تمام محتواهای دانلودی، خریدهای درون برنامه‌ای و همه موارد مربوط به بازی‌ها نیز در همین صفحه قابل مشاهده بودند و به نظر می‌رسید به زودی امکان دانلود آن‌ها فراهم می‌شود. این یعنی بازی‌هایی که تا به امروز به هیچ عنوان برای رایانه‌های شخصی عرضه نشده‌اند و حتی صحبتی در رابطه با اجرای آن‌ها روی ویندوز 10 شنیده نشده است، در فروشگاه ویندوز 10 مایکروسافت و در لیست خریدهای انجام شده‌ی کسانی که پیش‌تر نسخه‌ی ایکس باکس وان آن‌ها را تهیه کرده‌اند دیده می‌شود. پس با این اوصاف اصلا عجیب نیست که مدتی بعد مایکروسافت با یک اعلامیه‌ رسمی و ارائه یک آپدیت، حقیقتا چنین قابلیتی را به تازه‌ترین سیستم عامل خود بیاورد تا بیش از پیش در آفرینش پلتفرم مشترک خود موفق باشد.

البته تمام این صحبت‌ها که تا به این لحظه انجام شده، صرفا ارزشی در حد گمانه‌زنی دارند و ممکن است همه‌ی آن مشاهدات نیز فقط مربوط به یک اشتباه نرم‌افزاری باشند. تنها باید صبر کرد و دید که در پایان مایکروسافت چه واکنشی نسبت به این شایعه‌ها نشان می‌دهد.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده