// شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

Uncharted 4 پرفروش ترین بازی ماه گذشته میلادی در آمریکا بود

گروه ان‌پی‌دی (NPD) تازه‌ترین فهرست داده‌های مربوط به خرده‌فروش‌های ایالات متحده در ماه می ۲۰۱۶ را منتشر کرد. در این فهرست، همانطور که انتظار می‌رفت بازی Uncharted 4 علی‌رغم انحصاری بودن در صدر جدول فروش نرم‌افزارها قرار دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

طبق روال هر ماه، گروه ان‌پی‌دی لیست برترین بازی‌های ماه می را منتشر کرد. در این لیست بازی‌های Uncharted 4 (آنچارتد 4)، Doom و Overwatch در صدر جدول قرار گرفته‌اند. لیام کالاهان از گروه ان‌پی‌دی در رابطه با موفقیت Uncharted 4 گفت:

Uncharted 4 همچنین بعد از Uncharted 3، بهترین فروش را در اولین ماه انتشار داشته است؛ البته باید به این واقعیت توجه داشت که انتشار این بازی (Uncharted 3) در بازه‌ی زمانی تعطیلات (در ماه نوامبر ۲۰۱۱) اتفاق افتاده است.

به عبارت دیگر، در حالی که انتشار بازی در ماه می می‌تواند ریسک باشد، با این حال، بازی Uncharted 4 کاملا موفق عمل کرده است. با توجه به موفقیت Overwatch، ساخته بلیزارد مشخص نیست که در صورت انتشار این بازی در اوایل ماه، اکنون شرایط آمار به چه شکلی تغییر می‌کرد. طبق گفته کالاهان فروش Overwatch در ازای هر روز، دو برابر بازی Doom بوده است.

در خبری دیگر از ان‌پی‌دی، فروش نرم‌افزارها افزایش ۱۸ درصدی، سخت‌افزارها کاهش ۱۰ درصدی و لوازم جانبی کاهش ۲ درصدی داشته است و در مجموع شاهد افزایش ۴ درصدی هزینه‌های صنعت بازی در آمار سال به سال بوده‌ایم. با نگاهی به آمار، دلیل کاهش فروش سخت‌افزار را می‌توان کم شدن فروش کنسول‌های قابل حمل و کنسول‌های نسل گذشته بیان کرد. اکنون مشکلی در فروش پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان دیده نمی‌شود. کالاهان در رابطه با موفقیت پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان گفت:

این موضوعی دلگرم‌کننده است که می‌بینیم ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آمار فروش قدرتمندی دارند و نسبت به پیشینیان خود، در نقطه‌ای مشابه از طول عمرشان ۴۳ درصد فروش بیشتر را تجربه کرده‌اند.

با توجه به افزایش فروش نرم‌افزار‌ها به نظر می‌رسد ناشران بازی متوجه شده‌اند که در صورت انتشار یک بازی موفق و با کیفیت، بازیکنان به راحتی پول لازم برای تجربه محصول را پرداخت خواهند کرد. در حال حاضر، هیچ یک از شرکت‌های سازنده کنسول آمار جدیدی را در رابطه با عملکرد پلتفرم‌های خود منتشر نکرده‌اند که می‌توان عدم تغییر و صدرنشینی پلی‌استیشن 4 را دلیل این موضوع قلمداد کرد.

آمار NPD در یک نگاه:

  • نرم‌افزارها با ۱۸ درصد افزایش فروش سال به سال : ۲۴۱/۹ میلیون دلار
  • سخت‌افزارها با ۱۰ درصد کاهش فروش سال‌ به‌ سال:  ۱۳۷/۷ میلیون دلار
  • لوازم جانبی با ۲ درصد کاهش فروش: ۱۴۹ میلیون دلار
  • مجموع هزینه‌ها با افزایش ۴ درصدی سال به سال:‌۵۲۸/۶ میلیون دلار

فهرست فروش بازی‌های فیزیکی در ماه می براساس گزارش NPD

  1. Uncharted 4: A Thief’s End (پلی‌استیشن 4)
  2. DOOM (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی)
  3. Overwatch (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی)
  4. Battleborn (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی)
  5. Grand Theft Auto 5 (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360)
  6. Minecraft (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360)
  7. NBA 2K16 (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360)
  8. Call of Duty: Black Ops 3 (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360)
  9. MLB 16: The Show (پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3)
  10. Dark Souls 3 (پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان)

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده