// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۲

فروش نینتندو 3DS به ۶۰ میلیون واحد رسید

طبق اعلام نینتندو کنسول نینتندو 3DS اکنون به آمار فروش ۶۰ میلیون واحدی در سطح جهانی دست یافته است. این فروش شامل تمام کنسول‌های خانواده 3DS می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

شرکت نینتندو با ارسال بیانیه‌ای به وبسایت آی‌جی‌ان (IGN) از نقطه عطف تازه‌ای در فروش کنسول 3DS خبر داده است:

ماه می نقطه عطفی برای سیستم‌های خانواده 3DS بود.

با توجه به اعلام نینتندو مجموع کنسول‌های خانواده 3DS شامل نسخه‌ استاندارد، XL، کنسول جدید 3DS، کنسول جدید3DS XL و همچنین مدل 2DS اکنون به فروش ۶۰ میلیون واحد رسیده است که با توجه به این آمار، این کنسول اکنون «پرفروش‌ترین کنسول بازی نسل حاضر» محسوب می‌شود.

در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین)، فروش 3DS به ۵۸/۵ میلیون واحد در بازار رسیده بود. اما از آن تاریخ و به لطف تخفیف ۲۰ دلاری اعمال شده در ماه گذشته، این کنسول دستی در نهایت با افزایش فروش ۱/۵ میلیون واحدی به ۶۰ میلیون واحد فروش دست پیدا کرد. این تخفیف باعث شد تا کنسول 2DS در خرده فروشی‌ها با قیمتی معادل ۸۰ دلار به فروش برسد. طبق اعلام نینتندو و با استناد به آمار گروه ان‌پی‌دی (NPD Group)، فروش این کنسول، ۳۸ درصد افزایش را بعد از ماه آوریل و ۱۴۸ درصد افزایش را با توجه به آمار سال به سال برای کنسول دستی نشان می‌دهد. این افزایش تنها یک هفته بعد از ارائه مدل مناسب برای بودجه رخ داده است.

در کنار فروش کنسول‌،‌ نینتندو از افزایش ۴۰ درصدی فروش Minecraft: Wii U Edition در آمار ماه به ماه از فروشگاه eShop خبر داده است که عمدتا به دلیل انتشار بسته Super Mario Mash-Up است. علاوه بر این، یک نسخه فیزیکی از این بازی استودیو موجانگ شامل بسته افزودنی ماریو از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) با قیمت ۳۰ دلار در فروشگاه‌ها منتشر خواهد شد.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده