نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

فیلم Warcraft رکورد فروش Star Wars 7 در باکس آفیس چین را شکست

فیلم وارکرفت (Warcraft) در روز اول عرضه‌اش در چین، فروشی عالی را تجربه کرده است. این فیلم ضمن تجربه‌ی فروشی بیشتر از فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) در روز اول، رکورد فروش Avengers: Age of Ultron را نیز شکسته است.

Warcraft، فیلم برگرفته شده از بازی Warcraft، در چین به موفقیتی شگفت انگیز دست یافته است. مجموع فروش این فیلم در روز عرضه از ۴۶ میلیون دلار گذشته است و در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین فیلم‌های هالیوود در چین قرار دارد.

فیلم فانتزی Warcraft به کارگردانی دانکن جونز در روز اول فروش بهتری را نسبت به Star Wars: The Force Awakens که فروشی در حدود ۳۳ میلیون دلار داشته، تجربه کرده است. همچنانکه وب سایت «ورایتی» (Variety) گزارش داده، این فیلم بزرگترین عرضه‌ی غیر آخر هفته در باکس آفیس چین است و به راحتی توانسته است رکورد دار قبلی یعنی فیلم Avengers: Age of Ultron محصول سال ۲۰۱۵ را پشت سر بگذارد. این سایت ادعا کرده است که Warcraft خواهد توانست در ۵ روز اول عرضه‌اش حداکثر ۱۵۰ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد.

warcraft1

اگرچه این فیلم هنوز در آمریکا اکران نشده است، چندین هفته از عرضه‌ی آن در برخی کشورهای خارجی می‌گذرد، بطوری که توانسته است تا کنون ۱۲۱ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد. در سال‌های اخیر اهمیت بازار بین المللی برای فیلم‌های هالیوودی با بودجه بالا به شکل روز افزونی افزایش یافته است و بخش زیادی از بودجه‌ی فیلم‌ها از طریق این بازارها تأمین می‌شوند.

انتظار نمی‌رود که فیلم Warcraft در آمریکا به این خوبی عمل کند. این فیلم در انتهای هفته‌ی جاری اکران خواهد شد و ممکن است بتواند در سه روز اول تنها ۲۵ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد. در مقام مقایسه، فیلم Godzilla در سال ۲۰۱۴ با بودجه‌ی مشابهی ساخته شد (حدود ۱۶۰ میلیون دلار) و در آخر هفته اکرانش درآمد زایی ۹۳ میلیون دلاری داشت.

فیلم Warcraft برای خوشنود کردن طرفداران این بازی ساخته شده و سازندگان فیلم از دنیای وارکرفت در بطن داستان، کاراکترها و سبک سینمایی آن استفاده کرده‌اند. حال نظر شما در مورد این فیلم و موفقیت گروه سازنده در انعکاس دنیای وارکرفت در آن چیست؟

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده