// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۱

کمپانی Zotac از سری AMP کارت های گرافیک GeForce GTX 1080 رونمایی کرد

با معرفی معماری پاسکال کمپانی انویدیا در مدتی پیش، موج کارت‌های گرافیک مبتنی بر این معماری در حال ورود به بازار هستند. Zotac نیز به عنوان یک برند معتبر از این قاعده مستثنا نبوده و کارت‌های Zotac AMP GTX 1080 و Zotac AMP Extreme GTX 1080 را معرفی کرد.

کمپانی معتبر زوتاک که پیش‌تر نسخه‌ی رفرنس یا مرجع کارت گرافیک GTX 1080 را با نام ZOTAC GeForce GTX 1080 Founders Edition معرفی کرده بود، به تازگی از دو کارت سری محبوب خود یعنی AMP، با نام‌های Zotac AMP GTX 1080 و Zotac AMP Extreme GTX 1080 رونمایی کرد. این سری همانند گذشته نزد هواداران از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

ption id="attachment_134190" align="aligncenter" width="800"]کارت گرافیک Zotac AMP GTX 1080 تصویر کارت گرافیک Zotac AMP GTX 1080

هر دوی این کارت‌ها از یک سری چراغ‌های LED طیفی بهره‌مند شده‌اند که کاربر می‌تواند با استفاده از برنامه‌ی اختصاصی کمپانی Zotac، یعنی FireStorm، به دلخواه خود رنگ آنها را تغییر داده و زیبایی خیره کننده‌ای را به وجود بیاورد. همچنین این کارت‌ها به صفحه‌ی محافظ پشتی یا Plate و قاب محافظ (ExoArmor) مشترکی مجهز شده‌اند. از دیگر امکانات این کارت‌ها می‌توان به وجود حالت سکوت یا FREZEE برای خاموش نگه داشتن فن‌های کارت جهت رسیدن به نویز صفر دسی‌بل و تعبیه شدن ۲ عدد پورت ۸ پین از نوع PCIe برای تامین برق مورد نیاز اشاره کرد که موجب می‌شود تا کاربر بتواند از تمامی ظرفیت‌های موجود در معماری پاسکال (با نام فنی پردازنده‌ی گرافیکی GP104) برای اورکلاک کردن کارت استفاده کند.

ption id="attachment_134189" align="aligncenter" width="800"]کارت گرافیک Zotac AMP GTX 1080 Extreme تصویر کارت گرافیک Zotac AMP Extreme GTX 1080

در نسخه‌ی معمولی این کارت یعنی AMP GTX 1080، سیستم خنک کنندگی معروف زوتاک یعنی IceStorm، طوری طراحی و تعبیه شده که تنها از دو عدد فنِ واقع شده بر روی دو اِسلات استفاده می‌کند. اما در نسخه‌ی Extreme این سیستم پیشرفته‌تر شده است؛ بطوری که با تعبیه‌ی سه عدد فن از نوع EKO موجب افزایش جریان هوا به میزان ۳۰ درصد می‌شود و این امر دمای کارت را بیشتر کاهش می‌دهد. از لحاظ ابعاد نیز نسخه‌ی Extreme این کارت به دلیل وجود سه عدد فن بلندتر بوده و همچنین دارای ضخامت بیشتری است، بطوری که تقریبا فضای سه اِسلات را بر روی مادربرد اِشغال می‌کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و سرعت کلاک این کارت‌ها منتشر نشده است.

منبع: Eteknix


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده