نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۸

سود کپکام با وجود فروش کمتر از انتظار Street Fighter V افزایش داشته است

با آنکه بازی Street Fighter V در حد انتظارات Capcom ظاهر نشده، اما این کمپانی توانسته فروش و سود بیشتری را نسبت به سال گذشته‌اش تجربه کند. همراه زومجی باشید.

کمپانی کپکام گزارش مالی جدیدش را، که از آوریل ۲۰۱۵ تا آخر ماه مارس (۱۱ فروردین) امسال را شامل می‌شود، منتشر کرد. بنا به این گزارش ۱۲ ماهه، درآمد حاصل از فروش و همچنین میزان سود کمپانی ژاپنی با افزایش روبه‌رو شده است. آن‌طور که پیداست، فروش بالای محتواهای دانلودی و استقبال از نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های کپکام، نقش عمده‌ای در این بهبود وضعیت داشته‌اند.

در گزارش مالی فوق، فروش خالص کپکام در حدود ۷۱۴ میلیون دلار اعلام شده است؛ رقمی که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال مالی گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است. همچنین درآمد عملیاتی کمپانی نزدیک به ۱۱۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته با ۱۳ درصد رشد همراه شده است. در این میان، بازی استریت فایتر 5 با فروشی ۱/۴ میلیون نسخه‌ای در پلتفرم‌های پی‌سی و پلی‌استیشن 4، جزو بازی‌های پرفروش کپکام بوده و فروش آن، به‌ویژه در خارج از ژاپن، روند معقولی داشته است. با این حال، کمپانی ژاپنی پیش از انتشار Street Fighter V پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال مالی‌اش جمعا ۲ میلیون نسخه از آن را به فروش می‌رساند. در نتیجه، این بازی مبارزه‌ای نتوانسته از لحاظ میزان فروش در حد انتظار ناشر-سازنده‌اش ظاهر شود.

کپکام بخش بزرگی از سودش را به انتشار نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها مدیون است. نسخه‌ی ریمستر Resident Evil 0 (که برای پی‌سی و کنسول‌های فعلی و نسل قبلی عرضه شد) در کنار Monster Hunter X (انحصاری کنسول 3DS) از مهم‌ترین آثاری بودند که کپکام آن‌ها را در سال مالی گذشته‌ی به‌شکل دیجیتالی در اختیار خریداران قرار داد. در این بین، فروش نسخه‌ی دیجیتالی Monster Hunter X نزدیک به ۳ میلیون واحد بوده که به‌گفته‌ی کپکام این رقم فروش، «بسیار بالا» و در «بهبود سطح کلی عملکردِ» این کمپانی تاثیرگذار بوده است. بازی موبایل Monster Hunter Explore هم که برای اندروید و iOS منتشر شده، جزو آثار پرطرفدار کمپانی بوده که تعداد دانلودهای آن از ۳ میلیون‌بار عبور کرده است.

کپکام ضمن انتشار گزارش مالی‌اش اعلام کرد که قصد دارد فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها را گسترش دهد. این کمپانی همچنین در میان بازی‌های آینده از Sengoku Basara: Sanada Yukimura-den و نسخه‌ی ششم Ace Attorney در کنار Resident Evil: Umbrella Corps و Monster Hunter Stories به‌عنوان آثار مهم‌اش نام برد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده