نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

اطلاعات تازه از Memories of Reach، ششمین بروزرسانی رایگان Halo 5 اعلام شد

استودیوی 343 اینداستریز، اطلاعات کاملی از ششمین بروزرسانی بزرگ و رایگان Halo 5: Guardians با عنوان Memories of Reach را که تا چند روز دیگر عرضه خواهد شد در اختیار علاقمندان قرار داده است. با زومجی همراه باشید.

بروزرسانی رایگان Halo 5 با عنوان Memories of Reach در انتهای این ماه از راه خواهد رسید. در حالی که شما مجبورید برای استفاده از این محتویات جدید کمی دیگر صبر کنید، استودیوی 343 اینداستریز اکنون از تمام محتویات این بروزرسانی از جمله REQها رونمایی کرده و در مورد سایر تغییراتی که با این آپدیت در بازی اعمال خواهند شد صحبت کرده است. تمام این اطلاعات در یک پست در وبسایت Halo Waypoint، سایت رسمی بازی، ارائه شده‌اند.

یکی از خصوصیت‌های جدیدی که از طریق بروزرسانی Memories of Reach به بازی Halo 5 اضافه خواهد شد، تقدم  در انتخاب در هنگام جستجو برای مَچ مِیکینگ در هر دو قسمت Arena و Warzone است. گیمرها قادر خواهند بود تا از میان سه گزینه‌ی Balanced (تنظیمات پیش فرض فعلی) و همچنین Expanded و Focused یکی را انتخاب کنند. در ادامه توضیح مربوط به هر یک از آنها ارائه شده است:

  • Balanced: جستجو برای پیدا کردن بازی‌ بر اساس سطح مهارت‌های تیم خودتان و سطح کیفیت اتصال اینترنتی‌.
  • Expanded: پارامترهای جستجو را برای یافتن اولین بازی در دسترس با یک سطح مهارت‌ و کیفیت اتصال اینترنتی معقول، گسترش می‌دهد.
  • Focused: نتایج جستجو برای یافتن بهترین بازی بر اساس مهارت‌های تیم خودتان و اتصال اینترنتی. زمان جستجو برای این بازی‌ها ممکن است بیشتر از حد معمول باشد.

بروز رسانی Memories of Reach همچنین بهبودهایی را برای گزارش عملکرد پس از بازی (Post Game Carnage Report) به همراه خواهد داشت. هنگامی که این بروزرسانی عرضه شود PGCR یک بررسی اجمالی از هر مدالی که شما در طول بازی گرفته‌اید و همچنین تا سه مدال لجندری که تصاحب کرده‌اید را نمایش خواهد داد. نه تنها این اطلاعات نمایش داده خواهند شد بلکه صفحه نمایش مربوط به هر گیمر اطلاعات زیر را نشان خواهد داد:

  • تمام مدال‌های بدست آمده از بازی، از جمله تعداد، میزان خاص بودن مدال و توصیف آن.
  • اسامی سلاح‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
  • شخصی که بیشتر از سایرین کشته‌اید (ببینید که هر گیمر چه کسی را بیشتر از همه کشته است و چند بار).
  • شخصی که بیشتر از همه شما را کشته است (ببینید چه کسی بیشتر از همه قربانی سایرین شده است و چند بار).
  • دکمه‌های LB یا RB را فشار دهید تا روند پیشرفت یا جوایز خودتان را در صفحه مشخصات ببینید.
  • دکمه‌های LT یا RT را فشار دهید تا صفحات شخصی دیگر گیمرها در بازی را ببینید.

شما می‌توانید در تصاویری که در ادامه آمده‌اند ظاهر جدید PGCR را مشاهده کنید:

 

Memories of Reach همچنین تغییراتی را در نحوه‌ی حرکت گیمرها در بخش چندنفره ایجاد خواهد کرد. بخصوص استودیوی 343 اینداستریز یک باگ در ارتباط با بکارگیری قابلیت اسپارتان چارج (Spartan Charge) را رفع کرده است:

ما یک باگ مربوط به قابلیت اسپارتان چارج را که ممکن بود مانع از هدفگیری درست دشمن‌ها در لبه‌ی نشانه قرمز روی سطح افقی شود (اما همچنان ممکن است نشانه‌ی شما قرمز شود و هدف را به طور عمودی از دست بدهید) رفع کرده‌ایم. اما با این وجود نگران نباشید، گیمرهایی که ماهرانه و با استفاده از تراست از اسپارتان چارج یک پلیر دیگر جا خالی دهند همچنان خواهند توانست بدون آسیب دیدن [از مهلکه] بگریزند. بعلاوه، اسپارتان چارج به همراه اسپید بوست و اسپارتان چارج به همراه گِرَویتی هَمِر نیز دیگر تک ضربه‌هایی کشنده نخواهند بود.

بعلاوه 343 اینداستریز سرعت حرکت در حالت نشسته را «اندکی افزایش» داده است. می‌پرسید چرا؟ 343 اینداستریز اینطور توضیح داده است:

[سرعت  حرکت در حال نشسته] افزایش پیدا کرده است تا نشستن گیمرها در هنگام حمله و گوشه‌ها به یک انتخاب قابل قبول‌تر تبدیل شود. این سرعت چندان مؤثر نیست، اما بعد از ماه‌ها آزمایش ما دریافتیم که این بهترین سرعت [در حالت نشسته] خواهد بود.

همچنین در یک پست در وبلاگ بازی، 343 اینداستریز از لیست کامل REQهای بروز رسانی Memories of Reach رونمایی کرد. علاوه بر زره‌های الهام گرفته شده از Noble Team، یک نقشه‌ی مخصوص بخش Arena (با نام Stasis) و حالتی جدید زامبی-محور با نام Infection در این بروزرسانی حضور خواهند داشت. شما می‌توانید تمام این REQها را در ادامه ببینید، در حالی که در وبلاگ بازی نیز مدال‌های مربوط به حالت Infection و معیارهای بدست آوردن آنها آمده است.

req-memories-of-reach

همچنین استودیوی 343 اینداستریز یک سری طراحی هنری از نقشه‌ی Stasis را به نمایش گذاشته است که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. آنها اعلام کردند که در تاریخ ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) نمایشی زنده از این بروزرسانی خواهند داشت و در طول آن اولین گیم‌پلی زنده بازی در این نقشه‌ی جدید را نشان می‌دهند و همچنین دیگر محتویات موجود در بروزرسانی Memories of Reach را مرور خواهند کرد.

halo-5-stasis_1

Memories of Reach ششمین بسته‌ی محتوای دانلودی رایگان است که از زمان عرضه‌‎ی Halo 5 در اکتبر ۲۰۱۵ تاکنون برای بازی عرضه می‌شود. دیگر بروزرسانی‌های رایگانی که برای بازی منتشر شده‌اند عبارتند از The Battle of Shadow and Light (نوامبر)، Cartographer's Gift (دسامبر)، Infinity's Armor (ژانویه)، Hammer Storm (فوریه) و Ghosts of Meridian (آوریل). بازی Halo 5: Guardians هم اکنون برای ایکس‌باکس وان در دسترس است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده