نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲

الکترونیک آرتز: ممکن است در آینده دیگر کنسولی وجود نداشته باشد

به نظر پیتر مور، مدیر ارشد کمپانی الکترونیک آرتز، کنسول‌ها در آینده‌ی صنعت بازی‌ نقشی نخواهند داشت و تکنولوژی‌های استریم بازی‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده‌ی آنها جای کنسول‌ها را خواهند گرفت. با زومجی همراه باشید.

کنسول‌ها، به شکلی که امروزه می‌شناسیم، ممکن است در آینده وجود نداشته باشند و همانند پرنده‌ی دودو منقرض شوند. این گفته‌ها را پیتر مور در یک مصاحبه‌ی جدید بیان کرده است و اعتقاد دارد فراگیر شدن تکنولوژی استریم بازی‌ها می‌تواند نشانه‌ای از پایان یافتن عمر کنسول‌ها باشد. او به وبسایت دیلی آرنج گفته است:

من مطمئن نیستم که در آینده دیگر کنسولی به شکلی که امروزه می‌شناسیم وجود داشته باشد. بازی‌ها از طریق تکنولوژی استریم در دسترس خواهند بود، بنابراین ما دیگر به یک رابط سخت‌افزاری بین آنها نیازی نخواهیم داشت.

مور ادامه داد:

اگر من و شما بخواهیم Battlefield 12 را در مقابل یکدیگر بازی کنیم، ما فقط از طریق مانیتوری که در خانه داریم وارد بازی خواهیم شد. این کار به جای یک جعبه و توسط یک تراشه انجام خواهد شد.

وبسایت دیلی آرنج به نقل از پیتر مور در مورد پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز گفته است:

آنها خیلی خوب برای پیشرفت همسان با تکنولوژی [روز] ساخته شده‌اند.

به طور کلی، صحبت‌های پیتر مور با وجود شایعاتی که می‌گویند ممکن است سونی یا مایکروسافت (یا هر دو) برای عرضه‌ی کنسول‌های بین نسلی در حال برنامه‌ریزی باشند، خیلی جالب است. به خاطر داشته باشید که نظر پیتر مور بیشتر شبیه یک پیش‌بینی از آینده‌ای بسیار دور است. هر چند این باور که کنسول‌ها (به شکل امروزی‌شان) همیشه وجود نخواهند داشت، صرفاً مربوط به پیتر مورد نمی‌شود. کاتسوهیرو هارادا، رئیس بازی Tekken، در سال ۲۰۱۳ برداشت خودش از پلی‌ استیشن 5 را اینطور بیان کرده بود:

هنگامی که پلی‌استیشن 5 تولید شود، احتمالاً فقط یک کنترلر و نمایشگر را دربر خواهد داشت. در آن زمان تنها چیزی که باقی خواهد ماند اسم سرویس خواهد بود.

به تازگی لورن لنینگ، بازیساز کهنه‌کار، ادعا کرده که شوهی یوشیدا، رئیس پلی‌استیشن، به وی گفته خود سونی هم اصلاً از ساخته شدن پلی‌استیشن 5 اطمینان نداشته است.

شایعه شده است که سونی روی یک نسخه‌ی جدید و قوی‌تر از پلی‌استیشن 4 با اسم رمز نئو (Neo) کار می‌کند. اما مایکروسافت در خصوص این شایعه به طرفدارانش گفته است که نباید انتظار دیدن ایکس‌باکس 1.5 را داشته باشند. به تازگی گزارشی ادعا کرده که احتمال دارد مایکروسافت یک سخت‌افزار مرتبط با ایکس‌باکس را در کنفرانس خودش در E3 2016 معرفی کند، هر چند باید منتظر ماند و دید که این دستگاه چه خواهد بود.

به نظر شما کنسول‌ها چه نقشی را در آینده‌ی صنعت بازی‌ ایفا خواهند کرد؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده