// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱

مدیرعامل گیم‌ استاپ: کنسول Wii U برای همگان ناامید کننده بوده است

عملکرد ناموفق کنسول Wii U و ضرردهی این کنسول برای کمپانی نینتندو بر هیچکس پوشیده نیست. حال پائول رینز،مدیر عامل گیم‌ استاپ اعلام کرده است که کنسول نسل هشتم نینتندو «برای همگان ناامیدکننده» بوده است. با زومجی همراه باشید.

کنسول Wii U به عنوان نماینده نینتندو در نسل هشتم کنسول‌های خانگی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این کنسول که جایگزینی برای کنسول Wii است، از بازی‌های HD پشتیبانی کرده و نوع جدیدی از کنترلر‌ها به نام Wii U GamePad را نیز معرفی می‌کند. این کنترلر که بی‌شباهت به تبلت‌ها نیست، دارای نمایشگری لمسی است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به نمایشگر مجزا به بازی بپردازید و حتی دو نفره بازی کنید. علی‌رغم نوآوری‌های متعدد کنسول Wii U، این کنسول نتوانست در جذب اقبال عمومی موفق عمل کند و با استقبال سرد مخاطبین رو‌به‌رو شد. در حدود دو ماه پیش اعلام شد که کمپانی نینتندو در مجموع ۱۲/۸ میلیون نسخه از این کنسول را به بازار عرضه کرده. بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که این کنسول در مقایسه با کنسول Wii (با فروش ۱۰۱/۶۳ میلیون نسخه) یک شکست و ناامیدی کامل برای کمپانی نینتندو بوده است. حال پائول رینز،مدیر عامل گیم‌استاپ اذعان کرده است که Wii U علاوه بر نینتندو، برای همگان یک ناامیدی بوده است. وی در این باره می‌گوید:

Wii U برای همگان از جمله آن‌ها (کمپانی نینتندو) یک ناامیدی بوده است. آن‌ها ریسک‌های جسورانه‌ای کردند، و در برخی از آن‌ها نتیجه مساعد حاصل نشد. اما اعضای کمپانی نینتندو خلاقیت فراوانی در وجود خود دارند. آن‌ها گروهی از انسان‌های نوآور هستند، به همین دلیل هیچ‌گاه نخواهیم توانست نینتندو را نادیده بگیریم.

هم اکنون تعدادی از IPهای این کمپانی از جمله Pokemon عملکرد بسیار موفقی داشته‌اند. همچین IPهای Super Mario و Zelda طرفداران بسیار و وفاداری دارند.

شایعات حدیدی درباره کنسول Nintendo NX منتشر شد

مدتی پیش خبرهایی مبنی بر دریافت کیت توسعه NX توسط کمپانی اسکوئر انیکس و عرضه این کنسول به همراه یک دستگاه موبایل با قابلیت استفاده جداگانه از کنسول منتشر شد. پائول رینز با اشاره به هیجان‌زدگی خود نسبت به عرضه کنسول NX، اعلام می‌کند که بر اساس پیش‌بینی گیم‌استاپ این کنسول که در ماه مارس سال آینده میلادی (اسفند ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۶) عرضه خواهد شد، فروش نسبتا بالایی را تجربه می‌کند:

هیجان زائدالوصفی نسبت به کنسول NX وجود دارد. اخیرا شایعات بیشتری نسبت به گذشته به گوش ما رسیده است. عملکرد نینتندو در زمینه مسکوت نگه داشتن کارهایش بسیار موفقیت‌آمیز است. آن‌ها اخیرا رئیس خود (ساتورو ایواتای فقید) را از دست داده‌اند و دوره‌ای از غم و اندوه را پشت سر گذاشته‌اند.

NX کنسول جالبی به نظر می‌رسد. ما منتظریم که هر چه زودتر این کنسول عرضه شود. آن‌ها (کمپانی نینتندو) هر کاری را با خلاقیت انجام می‌دهند. امیدوارم که ایده‌های هیجان‌انگیز و خلاقانه‌ای برای NX داشته باشند. به اعتقاد من، گیم‌استاپ سهم بزرگی از توزیع این کنسول را در دست خواهد داشت.

در پایان پائول رینز می‌گوید که او نسبت به ورود کمپانی نینتندو به حوزه بازی‌های موبایل بسیار خوش‌بین است و این اقدام مسلما در افزایش میزان فروش کنسول تاثیرگذار خواهد بود و به طبع به سود خرده‌فروشی‌ها تمام خواهد شد:

بسیار از مردم تاکنون بازی Super Mario را بر روی DS تجربه نکرده‌اند. بسیاری از کودکان امروزی با انجام بازی‌های کوچک بر روی موبایل رشد و نمو کرده‌اند. هر چه بازی‌های موبایل بیشتری با حضور شخصیت‌های IPهای نینتندو عرضه شود، طرفداران برای تجربه ‌آن‌ها عطش بیشتری خواهند داشت. به اعتقاد ما این اقدام در نهایت به سرازیر شدن مخاطبین و در نتیجه خرید بازی‌های کنسولی منجر می‌شود. آن‌ها با خود فکر می‌کنند که «واو، در واقع یک بازی عرضه شده که به جای چند روز، می‌توانم ماه‌ها به تجربه آن‌ها مشغول باشم.» این موضوع به نفع ما و نینتندو تمام خواهد شد و ما نسبت به آن بسیار خوش‌بین هستیم.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده