نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

بازی هایی هفته که برای موبایل منتشر شدند

ما در زومجی تلاش می‌کنیم که روزانه به معرفی بازی‌های موبایلی بپردازیم که بتوانند شما را برای ساعاتی متمادی سرگرم کنند. در ادامه مطلب، خلاصه کوتاهی از مطالبی را می‌خوانید که در هفته گذشته توسط تیم زومجی در این زمینه تهیه شده است.

Mazrae Shadi 2

معرفی بازی «مزرعه شادی»

مزرعه شادی یک بازی ساده استراتژی است که شما را وادار می‌کند مسئولیت‌ انجام کار‌های یک باغ گل را به دست بگیرید و به تمامی مسائل مربوط به آن رسیدگی کنید. باید در بازی از خود ابتکار به خرج دهید و با گوش دادن به حرف کاراکترها، گل‌هایی را در مزرعه خود پرورش دهید که مشتری‌های شما به آن‌ها نیاز دارند و با درآمدی که از فروش گل‌ها بدست می‌آورید، مزرعه خود را توسعه داده و کسب و کار خود را گسترش دهید. این بازی خوش‌ساخت توسط موسسه بازی رسانه برای پلتفرم‌های اندرویدی طراحی شده است.

Grani va grim

معرفی بازی «گرنی و گریم»

اگر بخواهیم لیستی از ده بازی برتر ایرانی تهیه کنیم، مسلما نام بازی «گرنی و گریم» در این لیست خواهد درخشید. «گرنی و گریم» داستان مادر بزرگ پیری را روایت می‌کند که می‌خواهد هر طور که شده از دست فرشته مرگ رهایی یابد. این بازی که در سبک رانر و با گرافیکی دو بعدی طراحی شده از گیم‌پلی به شدت اعتیادآوری بهره می‌برد که پس از گذشت تنها چند دقیقه دیگر نمی‌توانید از بازی کردن آن دست بکشید. گیم‌پلی بازی ساده است و باید از تمامی موانعی که در مقابل این پیرزن نحیف ظاهر می‌شود، با پرش‌های متوالی عبور کنید. این بازی خوش‌ساخت، توانسته برنده جوایزی همچون بهترین بازی سال در جشنواره بازی‌های مستقل تهران شود و می‌تواند تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های موبایلی برای شما شود.

معرفی بازی موبایل ایرانی تابه

معرفی بازی «تابه»

«تابه» یک بازی بسیار ساده است و ایده گیم‌پلی آن از بازی‌های کارتی گرفته شده است. در بازی تنها یک هدف دارید و آن نجات همبرگر‌هایی است که در تابه‌ای داغ در حال سوختن هستند. اما نجات این همبرگرها قواعد خاص خود را دارد. روی هر همبرگر تصویری خاص حک شده که باید با برگرداندن هر کدام، آن تصویر را به خاطر بسپارید و  سپس همبرگر دیگری را پیدا کنید که تصویر مشابهی داشته باشد. این فعالیت را آنقدر ادامه می‌دهید تا دیگر هیچ همبرگری در تابه باقی نماند.

hasht khan 2

معرفی بازی «هشت‌خوان»

اگر Hearthstone را بازی کرده باشید کاملا با سبک گیم‌پلی هشت‌خوان نیز آشنا خواهید بود. در بازی کارت‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به اسطوره‌ای خاص اشاره می‌کند. هر کدام از این اسطوره‌ها نیز بر اساس توانایی‌هایی که دارند از قدرت‌های مختلفی برخوردار هستند. در ابتدای هر مسابقه می‌بایست کارت‌هایی را انتخاب کنید و پس از آن نوبت به انجام بازی می‌رسد. هر طرف می‌بایست به صورت نوبتی از کارت‌های که در اختیار دارد برای شکست حریف خود استفاده کند. هشت‌ خوان از بازی‌های خوش ساخت و سرگرم کننده‌ای است که برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

Abanabat

معرفی بازی «آب نبات»

بازی با کلمات همیشه یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای بازی‌ های موبایلی است و می‌توان به آثار موفقی همچون آفتابه در این سبک اشاره کرد. آب نبات یک بازی جدول مانند است که باید در آن  کلماتی را از میان حرف‌هایی که روی صفحه نمایشگر نقش بسته‌اند، حدس بزنید. این بازی ساده و جذاب که توسط استودیو رویاگران (تیم طراح بازی موفق تخت گاز) توسعه یافته است، ذهن شما را در کنار رابط کاربری جذاب خود به چالش می‌کشد و می‌تواند برای ساعت‌ها شما را به خود سرگرم سازد.

bubble-man-rolling

معرفی بازی «بچه پرروها»

برخی از بازی‌های موبایل در کنار سادگی بیش از حد خود آنقدر جذاب و سرگرم کننده ظاهر می‌شوند که نمی‌توان پس ازتجربه آن‌ها به راحتی دست از بازی کردن‌شان کشید. یکی از این بازی‌های موفق که توانسته علاوه بر کابران ایرانی، نظر گیمرهای غربی را نیز جلب کند، «بچه پرروها» است که در فروشگاه‌هایی همچون گوگل‌پلی و آیتونز با نام Bubble Man: Rolling شناخته می‌شود. این بازی ساده که گیم‌پلی آن شبیه به Flappy Bird و Badland است، کاراکترهای کروی شکل و معلق در آسمانی را به تصویر می‌کشد که باید با ضربه‌های متوالی کنترل آن‌ها را بدست بگیرید و رکورد تازه‌ای برای خود به ثبت برسانید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده