بازی Battlefield 5 بامداد فردا رسما معرفی خواهد شد و به انتظار طرفداران این سری پایان خواهد داد. ما در زومجی انتظار داریم که ۶ موردِ  شاخص در نمایش رسمی بازی خودنمایی کنند. با زومجی همراه باشید.

چند ماه پیش بود که الکترونیک آرتز رسما اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ کاربران خواهند توانست نسخه بعدی Battlefield را بازی کنند. روز گذشته تیزری کوتاه اما در عین حال جذاب از بازی Battlefield 5 منتشر شد؛ تیزری که به گفته دایس، توسعه‌دهنده بازی، درمورد نمایش رسمی در بامداد روز شنبه خواهد بود. در این تیزر ویژگی‌های مثال‌زدنی چهره سربازی بهت‌زده نشان داده می‌شود. او در این تصویر به چیزی که به سمت او در حال حرکت است خیره شده است. این موضوع حدس و گمان زیادی را درمورد رونمایی رسمی بازی ایجاد می‌کند.

حال سوال اصلی اینجاست که Battlefield 5 بر روی چه عنصری تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت؟ داستان این نسخه چگونه خواهد بود؟ آیا این بازی به مکانیک‌های به‌کار‌گرفته شده در نسخه‌های قبل پای‌بند خواهد بود؟

۱

۱. خودنمایی گرافیکی مثال‌زدنی

همانطور هم که احتمالا در تیزر ۹ ثانیه‌ای روز گذشته متوجه شده‌اید، به احتمال بسیار زیاد بازی Battlefield 5 از گرافیک بی‌نظیری بهره خواهد برد. اصولا نسخه‌های گذشته این سری، از گرافیک خوبی برخوردار بوده‌اند و این انتظار هست که Battlefield 5 این روند را - این بار پرقدرت‌تر از گذشته - ادامه دهد و نه تنها گرافیک این سری، بلکه کل بازی‌های شوتر را وارد مرحله جدیدی کند.

به نظر ما Battlefield 5 نه تنها گرافیک این سری، بلکه کل بازی‌های شوتر را وارد سطح جدیدی خواهد کرد

جزییات موجود در آن تیزر ۹ ثانیه‌ای به طرز باورنکردنی بیداد می‌کردند؛ سایه جسمِ در حال حرکت به سوی آن سرباز نیز در نوع خود بسیار عالی کار شده بود. سری Battlefield همیشه گرافیک خوبی داشته و مطمئنا Battlefield 5 از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به نظر ما در تیزر فردا، چیزی که خیلی به چشم خواهد آمد گرافیک بازی خواهد بود؛ به طوری که تا چندین و چند روز، بسیاری از کاربران درمورد گرافیک بالای بازی با هم به بحث و گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

۲. رونمایی از بخش داستانیِ نسبتا بهتری در مقایسه با نسخه‌های قبل

اگر واقع‌بینانه به این موضوع بنگریم، به وضوح می‌توان گفت که بخش‌های داستانی نسخه‌های قبلی سری Battlefield، آن‌طور که باید و شاید، سرگرم‌کننده و تو‌دل‌برو نبودند. با نگاهی کلی به Battlefield 3، Battlefield 4 و حتی Battlefield Hardline به‌خوبی می‌توان این موضوع را درک کرد. به‌طوری که زومجی در بررسی خود از Battlefield Hardline ضمن دادن نمره ۸ به بخش داستانی گفت:

بازی در مجموع داستان خوبی را ارائه می‌دهد اما از وجود کلیشه‌هایی نیز رنج می‌برد. ایده‌ی این‌که یک شخصیت در ابتدای بازی مورد اعتماد و احترام شما باشد و در انتها از یک دوست به یک دشمن تبدیل شود، از کجا آمده که در اکثر بازی‌های این روزهای دنیای بازی‌های ویدیویی شاهدش هستیم؟ آن هم در بازی‌های خطی که شما صرفا نظاره‌گر داستان هستید و اعتماد کردن یا نکردن شما به شخصیت‌ها فرقی در روند بازی ایجاد نخواهد کرد. صرف نظر از این‌گونه کلیشه‌ها شاهد روایت سریع داستان بودیم که در برخی قسمت‌ها به دلیل ضعف در طراحی مراحل حوصله‌ی شما را سر خواهد برد.

انتظار نداریم که Battlefield 5 طی یک حرکت حماسی، تمامی داستان این سری را وارد مرحله و سطح جدیدی کند؛ فقط انتظار داریم روایت داستان جذاب‌تر از قبل شود تا در کنار عناصری همچون گرافیک و گیم‌پلی جذاب، داستان نیز به‌خوبی بدرخشد و لذت تجربه بازی را دوچندان کند.

انتظار داریم روایت داستان جذاب‌تر از قبل شود تا در کنار عناصری همچون گرافیک و گیم‌پلی جذاب، داستان نیز به‌خوبی بدرخشد و لذت تجربه بازی را دوچندان کند

دایس اخیرا با گفتن «فوق‌العاده بودن» داستان نسخه جدید، انتظار برای عرضه بازی را بسیار سخت کرده. کاربران درمورد داستان بازی دو دیدگاه متفاوت دارند؛ گروهی معتقد‌ند Battlefield 5 در دوران جنگ جهانی روایت خواهد شد و ما هم در زومجی فکر می‌کنیم چنین باشد. اگر با دقت زیادی به تیزر ۹ ثانیه‌ای بازی نگاه کرده باشید، قطعا دیده‌اید که یقه لباس سربازِ موجود در آن تیزر، مشمول طرح و رنگ‌بندی خاصی نیست؛ این سرنخ‌ها می‌تواند مستقیما ما را به لباس‌های سربازهای بریتانیایی و آمریکایی در جنگ جهانی اول برساند. گروهی دیگر نیز عقیده دارند که این بازی در آینده به وقوع خواهد پیوست. برای مشخص شدن این موضوع، باید تا زمان معرفی رسمی بازی صبر کرد.

۳

۳. توانایی شخصی‌سازی شخصیت اصلی بازی

از نظر ما، این ویژگی یکی از مهم‌ترین چیزهایی خواهد بود که الکترونیک آرتز و دایس به Battlefield بعدی اضافه خواهند کرد. گیمرها و طرفداران این سری نیز سخت مشتاق اضافه شدن چنین ویژگی به بازی هستند. از نظر ما دقیقا همچون بازی Call of Duty: Advanced Warfare، فردا اعلام خواهد شد در نسخه بعدی Battlefield گیمرها خواهند توانست به طور کامل لباس و ظاهر شخصیت خود را تغییر دهند و آن را شخصی‌سازی کنند. قطعا وجود توانایی شخصی‌سازی برای هرکسی جذاب خواهد بود.

۴. خبر انتشار بسته‌های الحاقی متنوع

همانند سه نسخه اخیر سری Battlefield قطعا در Battlefield 5 هم شاهد عرضه بسته‌های الحاقی خواهیم بود؛ اگرچه این موضوع «رسما» تایید نشده، اما انتظار می‌رود این مهم به وقوع بپیوندد. به علاوه خبرِ تایید عرضه بسته‌های الحاقی، ما معتقدیم دایس در رونمایی رسمی از بازی، خبر از بسته‌های الحاقی با تفاوت‌های اساسی  نسبت به نسخه‌های قبلی خواهد داد. انتظار می‌رود این بار شاهد عرضه بسته‌های الحاقی با هسته‌ای به نسبت مشابه نباشیم و دایس بر روی بسته‌های الحاقی تمرکز ویژه‌ای باز کند. به نظر ما دایس در نظر دارد با انتشار بسته‌های الحاقی متعدد در بازه زمانی به نسبت طولانی، تازگی بازی و لذت آن را حفظ کند.

۴

۵. ایجاد مکانیک‌هایی جدید در گیم‌پلی و کمتر شدن باگ‌ها

گیم‌پلی سری بازی‌های Battlefield  در نوع خود بسیار جذاب‌اند و یکی از دغدغه‌های هر Battlefieldبازی محسوب می‌شوند. اما به نظر ما این موضوع در چند نسخه اخیر این بازی کمی تکراری شده است و نیاز به تغییری اساسی دارد. به نظر ما دایس در رونمایی از بازی، خبر از پی‌ریزی مکانیک‌هایی جدید و جذاب در گیم‌پلی بازی خواهد داد؛ مکانیک‌هایی که تفاوت‌هایی اساسی با نسخه‌های قبلی این سری خواهند داشت.

چیزی که در نسخه‌های قبل - و به خصوص Battlefield 4 - حسابی کاربران را آزار می‌داد، باگ‌های اذیت‌کننده‌ای بود که در بازی وجود داشتند. باگ‌های Battlefield 4 به حدی رسیده بودند که برخی از کاربران، این بازی را با باگ‌هایش می‌شناختند. در Battlefield Hardline تعداد باگ‌ها نسبت به گذشته کم شد، اما به‌طور کل برطرف نشد. انتظار داریم Battlefield 5 در کنار مکانیک‌های جدید گیم‌پلی و گرافیکی عالی، از وجود باگ رنج نبرد و لذت تجربه را برای گیمرها چندین و چند برابر کند.

۶. Battlefield جدید، دنباله Bad Company 2 نخواهد بود

تاکنون حرف و حدیث‌های زیادی درمورد نام و پسوند Battlefield جدید شنیده می‌شود؛ حتی قرار دادن عدد 5 بعد از نام بازی نیز چیزی است که هنوز رسما تایید نشده و معلوم نیست که آیا این بازی در واقع Bad Company 3 خواهد بود یا خیر. به نظر ما Battlefield دنباله Bad Company 2 نخواهد بود و با نامِ «Battlefield 5» معرفی خواهد شد. دیگر قرار نیست روایت Bad Company ادامه یابد و Battlefield جدید باید چیزی جدید و بهتر ارایه دهد.

به نظر ما دایس در رونمایی از بازی، خبر از پی‌ریزی مکانیک‌هایی جدید و جذاب در گیم‌پلی بازی خواهد داد

تمامی اطلاعات درز شده از بازی، نوید یک Battlefield جذاب را می‌دهند؛ Battlefieldی که از نظر ما این بار قرار است متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شود. در اخبار اخیر شاهد تعریف و تمجید کسانی که موفق به تجربه بازی شده‌اند، بوده‌ایم؛ به‌طوری که جو برَمِر، مدیر اجرایی استودیو بالک‌هِد اینتراکتیو و سازنده‌ی بازی Battalion 1944 که موفق به تجربه بازی شده است، در این‌مورد گفته:

مطمئن باشید تیم دایس، مجددا یک «شاهکار» خلق کرده است.

یا کِیسی القیسی که در توییتی گفته:

[بازی] نه تنها خوب، بلکه فوق العاده است!

۲

ما انتظارات خود را با شما در میان گذاشتیم؛ حال نوبت شماست که بگویید چه انتظاراتی از نمایش فردای بازی دارید؟ به نظر شما، این بازی چه ویژگی‌های جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده