نویسنده: wood patch
// جمعه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱

تماشا کنید: اولین بازی‌ های واقعیت‌ مجازی کمپانی یوبیسافت

روز گذشته، کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت با انتشار ویدیویی بر روی بلاگ رسمی‌ شرکت، اطلاعات جدیدی را از بازی‌های واقعیت‌ مجازی خود که با نام‌های Werewolves Within و Eagle Flight شناخته می‌شوند، در اختیار عموم قرار داد. برای آشنایی بیش‌تر با این آثار، با زومجی همراه باشید.

در جریان برگزاری گردهمایی GDC 2016 بود که یوبی‌سافت برای اولین بار از بازی‌های چندنفره خود که بر اساس فناوری واقعیت‌ مجازی توسعه یافته‌اند به‌صورت کامل پرده‌برداری کرد و رسماً وارد رقابت با سایر سازندگان بازی برای این تکنولوژی شد. اکنون پس از گذشت چند ماه از معرفی Werewolves Within و Eagle Flight، ویدیوی جدیدی برای آشنایی بیش‌تر با این دو اثر منتشر شده که در آن‌ بخش‌هایی از گیم‌پلی، سبک و سیاق و توضیحات سازندگان بازی‌ها گنجانده شده است.

با استناد به اطلاعات منتشر شده، Eagle Flight یک اثر ماجراجویی است که در آن، بازیکنان در نقش یک عقاب تیزپرواز، به گشت و گذار بر فراز شهر پاریس خواهند پرداخت؛ اتفاقات بازی ۵۰ سال پس از ناپدید شدن انسان‌ها رخ می‌دهد و اکنون، پهنه آسمان این شهر در اختیار Eagle flightعقاب‌هاست. بازیکنان قادر خواهند بود که از زاویه دید این پرندگان تیزبین و در قالب ماموریت‌های جهان‌باز و نبردهای چندنفره از آسمان به درون خیابان‌های پاریس شیرجه بزنند و از گیم‌پلی سرتاسر هیجان آن لذت ببرند. اما Werewolves Within در تلاش است تا تجربه به مراتب صمیمی‌تر و خودمانی‌تری را برای گیمرها فراهم کند؛ در بازی، بازیکنان در جمعی قرار می‌گیرند که تعدادی گرگینه با ظاهر انسانی، خود را مخفی کرده‌اند، سپس برای شناسایی آن‌ها گردِ هم می‌آیند و پس از مشورت و چیدن نقشه برای به‌دام انداختن اهداف، باید قبل از این‌که توسط گرگ‌نماها کشته شوند، برای به‌دار آویختن آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. قبل از هر مسابقه‌، نقش هر بازیکن برای پیدا کردن گرگ‌نماها تعیین شده و تنها یک فرصت برای گرفتن تصمیم نهایی وجود دارد و اگر کاراکتری به اشتباه متهم شود، گرگینه‌ها پیروز خواهند شد.

|

مایکل ریپارز، مدیر روبط عمومی بلاگ یوبیسافت، در مورد اولین گام‌های کمپانی در حوزه بازی‌های واقعیت‌مجازی این‌گونه گفته است:

امسال، کمپانی یوبی‌سافت در حوزه بازی‌های واقعیت‌مجازی دو قدم بزرگ برخواهد داشت؛ Eagle Flight که بازیکنان را در نقش عقاب‌ها به دوران پس از انسان‌ها خواهد برد و Werewolves Within نیز گروه‌های مختلف بازیکنان را دور هم جمع می‌کند تا هنگامی که با یکدیگر مشغول یافتن هیولاهای حیله‌گر هستند، زیراب همسایه‌های خود را بزنند! تجربه این بازی‌ها با هدست‌های VR، حسی واقعی‌ را به گیمرها القا خواهد کرد. مشاهده پاریس سه‌بعدی که از هر سو گسترش پیدا کرده و درک احساس واقعی ارتفاع و مسافت، هیجان‌انگیز است. اما از آن طرف، حضور در میان اهالی مشکوک شهر که همه به یکدیگر نگاهی توطئه‌آمیز دارند، به بازی جلوه عجیبی داده است.

در حال حاضر، بازار بازی‌ های واقعیت‌ مجازی با آثار سازندگان مستقل تامین می‌شود، اما به‌زودی شاهد حضور پررنگ و رقابتی کمپانی‌های بزرگ در این عرصه خواهیم بود. پیش از این در زومجی از احتمال عرضه بازی بعدی سازندگان سری Dark Souls برای هدست‌های واقعیت‌مجازی خواندید که این خبر خود، نشان از اشتیاق فراوان توسعه‌دهندگان معروف برای ارائه محتوای سازگار با این هدست‌ها دارد.

Eagle Flight و Werewolves Within که به‌گونه‌ای آغازگر برنامه‌های Ubisoft برای حضور جدی این کمپانی در بازار آثار واقعیت‌ مجازی محسوب می‌شوند، پاییز سال ۱۳۹۵ برای استفاده بر روی هدست‌های پلی‌استیشن VR، اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت منتشر خواهند شد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده