نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸

توضیحات نینتندو درباره ساخت بازی موبایل از سری های Animal Crossing و Fire Emblem

تاتسومی کیمیشیما، رئیس نینتندو در مورد هدف این کمپانی از ساخت بازی‌های موبایل بر اساس مجموعه‌های Animal Crossing و Fire Emblem توضیحاتی داده است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

هفته‌ی گذشته بود که نینتندو از برنامه‌اش جهت تولید نسخه‌ای از بازی‌های Animal Crossing و Fire Emblem برای اسمارت‌فون‌ها خبر داد. این موضوع شماری از طرفداران کمپانی ژاپنی را متعجب کرد، چرا که آن‌ها بیشتر انتظار داشتند نینتندو پس از اپلیکیشن اجتماعی Miitomo، بازی‌هایی مطرح‌تر و شناخته‌شده‌تری نسبت به سری‌های فوق را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد. درواقع این گروه بیشتر چشم‌به‌راه تأیید شدن بازی‌های موبایل Mario و Zelda بودند. اکنون رئیس نینتندو درباره‌ی دلایل اتخاذ چنین تصمیمی به این دسته از طرفداران پاسخ داده است.

طی جلسه‌ی پرسش و پاسخی که پس از انتشار جدیدترین گزارش مالی نینتندو برگزار شد، تاتسومی کیمیشیما، رئیس کمپانی، پیرامون هدف نینتندو از انتخاب کردن سری‌های Animal Crossing و Fire Emblem به‌عنوان بازی‌های موبایل بعدی‌اش، صحبت کرد. او گفت:

ما Animal Crossing و Fire Emblem را به‌عنوان محصولات بعدی‌مان، پس از Miitomo، انتخاب کردیم؛ با این رویکرد که تنوع مشتریان علاقه‌مند به نینتندو را افزایش دهیم و شرایط [بهتری] را برای [پرداختن به] گیم‌پلی فراهم کنیم. سری Animal Crossing [تا اینجا] مورد توجه طیف گسترده‌ای از مشتریان، از جمله کودکان و بانوان، قرار داشته و من فکر می‌کنم احتمال آنکه این مشتریان از [بازی موبایل آن] لذت ببرند بالا خواهد بود.

سری بازی Animal Crossing

کیمیشیما سپس به سراغ Fire Emblem رفت و گفت با آنکه این مجموعه نسبت به Animal Crossing مخاطبان خاص‌تر و محدودتری دارد، ولی نینتندو سعی دارد تا با‌ عرضه کردن بازی موبایل Fire Emblem، ارتباط مستحکم‌تری با «طرفداران سرسخت» این مجموعه‌ی برقرار کند. او سپس گفت:

ما دو اثر را از [دو] سبک و آی‌پی متفاوت انتخاب کرده‌ایم؛ برای آنکه تا جای ممکن به بیشترین تعداد مشتریان دست پیدا کنیم.

با وجود توضیحات کیمیشیما، اطلاعات چندانی از گیم‌پلی بازی‌های فوق در دست نداریم، اما می‌دانیم که آن‌ها نسبت به میتومو، اولین بازی موبایل نینتندو، بیشتر به بازی‌های رایانه‌ای شباهت خواهند داشت. در این میان، بازی موبایل Fire Emblem با آنکه عملاً یک اثر استراتژی-نقش‌آفرینی است، قرار است از نسخه‌های اصلی این سری «دست‌یافتنی‌تر» باشد. در آن‌سو نسخه‌ی جدید Animal Crossing هم می‌تواند با نسخه‌های دیگر این سری در کنسول 3DS به تبادل محتوا بپردازد که البته هنوز جزئیات این ویژگی را نمی‌دانیم.

بازی Fire Emblem Fates بازی Fire Emblem Fates

رئیس نینتندو ضمن صحبت‌های‌اش یادآوری کرد که بازی‌های موبایل این کمپانی در آینده، میزبان شخصیت‌هایی خواهند بود که «بسیاری از مشتریان با آن‌ها کاملاً آشنایی دارند.» او همچنین گفت که شیگرو میاموتو، تهیه‌کننده و بازی‌ساز افسانه‌ای، هم‌اکنون سرگرم انجام «مذاکراتی ویژه» با توسعه‌دهندگانی از کمپانی DeNA (شریک نینتندو در حوزه‌ی بازی‌های موبایل) است تا از علایق مخاطبان برآورد مناسبی به دست بیاورد.

کیمیشیما نرم‌افزار میتومو را هم فراموش نکرده بود و از این‌رو درباره‌ی آن هم مطالبی را عنوان کرد. اپلیکیشن میتومو در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته منتشر شده بود و نینتندو چندی پیش اعلام کرد که این نرم‌افزار توانسته بیش از ۱۰ میلیون کاربر را به سوی خودش جذب کند. به‌گفته‌ی کیمیشیما، آمار کاربران میتومو از لحاظ نسبت جنسیت «بسیار متعادل» است؛ درحالی‌که در روزهای آغازین عرضه‌ی آن، تعداد کاربران زن نسبت به مردان «کمی بیشتر» بود. او ضمناً عنوان کرد که نینتندو قصد ندارد تمام آمارهای میتومو، از جمله تعداد کاربران فعال روزانه، را به‌طور عمومی منتشر کند. البته با مراجعه به سایت‌هایی مانند App Annie می‌توان به بخشی از آمار مربوط به این نرم‌افزار دست پیدا کرد؛ آماری که به‌گفته‌ی رئیس نینتندو «با واقعیت فاصله‌ی خیلی زیادی ندارند.» کیمیشیما در ادامه به این واقعیت اشاره کرد که درآمد به‌دست‌آمده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای میتومو «رشدی کم یا بیش از حد انتظار» داشته است. وی همچنین بر این موضوع تأکید کرد که مخاطبان باید بدانند که نینتندو در نظر دارد تا بخش موبایل را در نهایت به یکی از «ستون‌های» اصلی فعالیت‌های‌اش تبدیل کند.

نینتندو قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ تعداد بازی‌های موبایل‌اش را به پنج عدد برساند که همگی آن‌ها قرار است رایگان (Free to play) باشند. ضمنا بازی‌های موبایل Animal Crossing و Fire Emblem در فصل پاییز منتشر خواهند شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده