نویسنده: میثم سبحانی
// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۹

فیلمبرداری فصل هفتم سریال مردگان متحرک آغاز شد

سریال مردگان متحرک که به همراه سریال‌های بهتره با ساول تماس بگیری و ترس از مردگان متحرک، جزو سریال‌های پربیننده شبکه AMC محسوب می‌شود، پس از پایان‌بندی ناامیدکننده در قسمت پایانی فصل قبل، فیلمبرداری فصل جدید خود را در ایالت جورجیا آغاز کرده است. با زومجی همراه باشید.

دقیقا یک‌ماه از اختتامیه بحث‌برانگیز و جنجالی فصل ششم سریال مردگان متحرک می‌گذرد، اگرچه اتفاقات بسیاری در فصل ششم این سریال رخ داد، اما نحوه پایان‌بندی قسمت آخر، حامل یک پیام خیلی واضح برای طرفداران بود: هیچ اتفاقی در این فصل نیفتاده و همه چیز در فصل هفتم مشخص می‌شود.
ساعاتی پس از پخش قسمت پایانی فصل ششم سریال مردگان متحرک بود که سیل عظیمی از اتفاقات ناخوشایند برای سازندگان سریال رقم خورد. هواداران ناراضی سریال به شبکه‌های اجتماعی هجوم برده و تا می‌توانستند از خجالت نویسندگان و سازندگان سریال درآمدند. عده‌ای از هواداران حتی با جمع‌آوری طوماری از AMC خواستند که به احترام بینندگان، قبل از آغاز فصل هفتم در قالب یک قسمت جداگانه، راز شخصیت کشته شده به دست نیگان را افشا کند. عده‌ای دیگر از طرفداران نیز با بهره‌گیری از احتمالات و بررسی موبه‌موی چند دقیقه انتهایی قسمت آخر فصل ششم و با توجه به شعری که نیگان در پایان می خواند، دست به پیش‌بینی و حدسیات گوناگونی زدند. آن‌ها در نهایت به این نتیجه رسیدند که به احتمال فراوان، گلن یا دریل قربانی چوب بیسبال نیگان می‌شوند.

برخی دیگر از طرفداران هم با انتشار عکس سر متلاشی شده‌ای از پشت صحنه‌ی سریال در شبکه‌های اجتماعی، به گمانه‌زنی درباره قربانی مورد‌نظر پرداختند. در این میان حتی برخی از بازیگران پیشین سریال نیز نسبت به قسمت آخر سریال واکنش نشان دادند. سازندگان در مقابل این همه اعتراض و شکایت اعلام کردند که به هیچ‌وجه قصد آزار و اذیت بینندگان را نداشتند و هرگز نیت‌شان سرکار گذاشتن طرفداران نبوده است، بلکه تنها، آن‌ها به این جمع‌بندی نرسیده بودند که کدام شخصیت را حذف کنند.

به هر حال، با وجود تمام اعتراضات و اتفاقات، هنوز هم هیچ‌کس پاسخ این سوال را نمی‌داند که بالاخره مغز چه کسی توسط لوسیل (چوب بیسبال نیگان) متلاشی می‌شود.

اما تا یافتن پاسخ این سوال زمان زیادی باقی نمانده است، زیرا فیلمبرداری فصل جدید در جورجیا آغاز شده است. این موضوع را Greg Nicotero کارگردان قسمت‌های ابتدایی فصل هفتم، با انتشار تصویری در حساب شخصی خود، در اینستاگرام تایید کرده است.

the-walking-dead-season-7

اما چرا آغاز فیلمبرداری سریال می‌تواند اینقدر سریع ما را به پاسخ سوال فوق برساند؟ خب، مشخص است؛ امروزه انتشار و افشای تصاویر و ویدیوهای ضبط‌ شده توسط هواداران و طرفداران کنجکاو، به مشکل اصلی سریال‌ها و فیلم‌های پرطرفدار تبدیل شده است. دم‌دست‌ترین نمونه ممکن هم سریال بازی تاج‌ و‌ تخت است. حتما به خاطر دارید که قبل از انتشار تصاویر و تریلر‌های رسمی از این سریال توسط HBO، هواداران کم‌طاقت و کنجکاو سریال، با انواع و اقسام وسایل پیشرفته، از دوربین‌های عکاسی دوربرد گرفته تا استفاده از پهپاد‌های سبک، اقدام به ضبط و پخش تصاویر از این سریال در شبکه‌های اجتماعی کردند. به طوری که خیلی از اتفاقاتی که قرار است در ادامه سریال Game of Thrones رخ دهد، همچون داستان برج شادی و نبرد‌های بزرگی که در ادامه سریال خواهیم دید، تصاویرشان قبلا توسط طرفداران در سطح اینترنت پخش شده‌اند.

مردگان متحرک نیز سریال پربیننده و پرطرفداری است و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است. پس ممکن است از شانس بد نویسندگان و سازندگان، قربانی نیگان خیلی زودتر از آغاز رسمی فصل هفتم سریال در ماه اکتبر لو برود. به هواداران پروپاقرص سریال توصیه می‌شود که بیهوده در اکانت شخصی Greg Nicotero به دنبال اطلاعات بیشتری نباشند، زیرا طبق گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر او در مصاحبه‌ای اعلام کرده است:

ما هنوز قسمت مربوط به قربانی نیگان را فیلمبرداری نکرده‌ایم و من به واقع نمی‌دانم که کدام کاراکتر کشته شده است.

آیا او زیرکانه از پاسخ به این سوال طفره می‌رود؟ مسلماً بله. مطمئنا نویسندگان و سازندگان سریال نهایت سعی خود را خواهند کرد تا از افشای هویت قربانی این سریال تا شروع فصل هفتم آن مراقبت کنند. اما خوب این کار فوق‌العاده دشوار به نظر می‌رسد.

به نظر شما آیا فصل هفتم می‌تواند پایان‌بندی بد فصل ششم را جبران کند و دوباره حمایت طرفداران را بدست آورد؟

منبع: Uproxx


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده