نویسنده: deleted account
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

آیا امکان استریم بازی از ایکس باکس وان روی موبایل فراهم می‌ شود؟

به تازگی کاربری با جستجو در اپلیکیشن ایکس‌ باکس ویندوز 10 موبایل، موفق شده مورد جالبی را ببیند که البته ممکن است یک باگ باشد، اما در هر صورت بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با زومجی و جزئیات این خبر همراه باشید.

طبق گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت ویندوز آرنا، فردی از انجمنِ معروفِ ردیت تصادفا متوجه نکته‌ی جالبی در اپلیکیشن ایکس‌باکسِ ویندوز 10 موبایل شده است. طبق گفته‌های او، در این اپلیکیشن ، به این موضوع که قرار است در آینده بین ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 موبایل قابلیت استریم بازی وجود داشته باشد، اشاره شده است.

اگر با اپلیکیشن ایکس‌باکس ویندوز 10 موبایل (در حالی که به کنسول متصل هستید) بخواهید صفحه اطلاعات بازی‌ خود را مشاهده کنید، به گزینه مرموزی تحت عنوان «Play from console» برمی‌خورید که در کنار آن لوگوی استریمِ هم وجود دارد.

game-stream-mobile-screens

البته این گزینه هم‌اکنون کار نمی‌کند؛ با این حال عملا می‌توان دید که این مورد، چیزی است که توسط سازندگان در این اپلیکیشن قرار داده شده و نمی‌توان آن را اتفاقی دانست. با انتخاب این گزینه، در بالای صفحه می‌توانید نوار مربوط به استریم بازی‌ها را مشاهده کنید، اما هیچ اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد و اپلیکیشن ایکس‌باکس با یک پیغام اخطار‌، به شما می‌گوید که قادر به انجام چنین کاری نیستید. در این اخطار آمده است که: «شما نمی‌توانید [بازی را] از کنسول‌تان استریم کنید، بعدا مجددا تلاش کنید.»

با توجه به اخبار منتشر شده در کنفرانس Build درمورد اینکه گوشی‌های موبایل می‌توانند از کنترلر ایکس‌باکس وان استفاده کنند، این اتفاق ممکن است به‌ وقوع بپیوندد. اگر چنین باشد، باید در آینده و خصوصا مراسم E3 2016 منتظر واکنش مایکروسافت باشیم. قطعا اضافه کردن این ویژگی به ویندوز 10 موبایل، می‌تواند بسیار مفید باشد و علاقه‌مندان را خوشحال کند.

البته مایکروسافت اولین کمپانی نیست که استریم بین کنسول و موبایل را امکان‌پذیر کرده؛ شرکت سونی خریداران گوشی‌ و تبلت‌های Xperia را قادر ساخته است تا بازی‌های خود را از کنسول پلی‌استیشن 4 به موبایل استریم کنند و با کنترلر دوال‌ شاک ۴ به انجام بازی بپردازند.

تا به این لحظه مشخص نشده که این موضوع یک باگ است یا خیر؛ البته اگر واقع‌بین باشیم، باگ‌ بودنِ آن کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. از طرفی می‌توان این را هم در نظر گرفت که چون اپلیکیشن ایکس‌باکس هم بر روی پی سی و هم بر روی موبایل در دسترس است، ممکن است در این بین، اشتباهی از سوی مایکروسافت صورت گرفته باشد.

نظر شما درباره امکان استریم بازی از کنسول ایکس‌باکس وان روی گوشی‌های موبایل چیست؟ فکر می‌کنید این قابلیت در آینده از سوی مایکروسافت ارائه شود؟

منبع: WindowsCentral


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده