// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶

راهنمای قدم به قدم Dark Souls 3 - قسمت اول

Dark Souls 3 از آن دست بازی‌هایی است که دنیای پیچیده‌ای دارد و اگر آن را درست و به شکل صحیح پیش ببریم، لذتش دو چندان می‌شود. پس با زومجی و راهنمای قدم به قدم بازی Dark Souls 3 همراه باشید تا بتوانید به بهترین شکل آن را بازی کنید.

Dark Souls III دنیای پیچیده‌ای دارد که گاها راه خود را در آن گم می‌کنیم، همچنین اگر راه و روش درست برای مقابله با باس‌ها را بدانیم، کمی راه برای‌ ما هموارتر می‌شود. در این مقاله سعی شده تا در یک راهنمایی قدم به قدم مختصر و مفید، بهترین مسیر را برای به پایان رساندن این ماجراجوی سخت با شما در میان بگذاریم. با راهنمای دارک سولز 3 همراه باشید.

«توجه داشته باشید با توجه به این‌که این مقاله یک راهنمایی قدم به قدم است، پس ممکن است برخی از حوادث و اتفاقات بازی برای‌تان فاش شود. همچنین به بسیاری از رازها، اتفاقات عجیب و غریب و حوادث سورپرایز کننده در این مقاله اشاره نشده تا خودتان آن‌ها را تجربه کنید. این یک راهنمای قدم به قدم مختصر است، پس  نقاط کشف نشده را خود شما باید پیدا کنید.»

Cemetary of Ash

  • طبق عادت سری دارک سولز که همیشه مراحل اول آن‌ها به عنوان یک فضای تمرینی طراحی شده‌، منطقه گورستان خاکستر نیز با همین تدبیر طراحی شده است. این منطقه دشمن‌های راحتی دارد و از همین جا باید با حرکات، جاخالی دادن‌ها و الگوی ضربات و حلمه‌ها آشنا شوید.
  • فراموش نکنید که در این منطقه یک Ashen Estus Flask قرار دارد که باعث افزایش تعداد Estus Flaskها می‌شود. دیگر Ashenها را خودتان باید در دنیای بازی پیدا کنید.
باس: لودکس گاندیر (Ludex Gundyr)
  • به عنوان اولین باسی که با آن رو به رو می‌شوید، گاندیر از انیمیشن‌ها و رفتارهای یک نواختی برخوردار است تا به راحتی بتوانید استراتژی او را یاد بگیرید. او در این مبارزه دو مرحله دارد. مرحله اول که همین حالت عادی است و حملات شمرده‌ای دارد.
  • در مرحله دوم او وارد فاز بسیار خطرناکی می‌شود تا همین ابتدای کار بفهمید که این بازی یک Dark Souls است. او در این مرحه تغییر شکل می‌دهد و به چیزی عجیب در می‌آید. سعی کنید هرگز از او فاصله نگیرید زیرا در این صورت بسیار مرگ‌آور خواهد بود. با فاصله کم و جاخالی‌های متعدد، در زمان صحیح به او حمله کنید.
  • سپس وارد فضایی خواهید شد که دشمنان ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید از پس آن‌ها بر‌آیید؛ البته به شرطی که آن‌ها را دست کم نگیرید. سپس به ورودی اصلی فایرلینک شراین خواهید رسید. در سمت چپ ورودی شخصی به نام Sword Master ایستاده که با غلبه بر او به شمشیر این شخصیت دست پیدا خواهید کرد.

Firelink Shrine

  • این معبد یک فضای امن است که از طریق آن به مراحل مختلف بازی سفر خواهید کرد. همچنین دختر نگهدارنده آتش (Fire Keeper) در اینجا حضور دارد تا بتوانید از طریق آن سطح شخصیت خود را بالا ببرید. آندره آهنگر را نیز در این مکان خواهید دید و اسلحه‌های خود را از طریق او ارتقا خواهید داد.
  • هر یک از NPCها و شخصیت‌های مختلفی که در طول ماجراجویی خود ببینید یا نجات دهید، به این مکان خواهند آمد. شخصیت‌هایی عجیب، جادوگرانی که به شما کمک می‌کنند، یا یک دوست که شمشیرهایی بسیار نیرومند در اختیارتان می‌گذارد.
  • در این فضا یک سوداگر وجود دارد که به پیشخدمت شراین (Shrine Handmaid) معروف است. از طریق او قادر هستید آیتم‌های بسیار مفیدی را خرید و فروش کنید. همچنین در طول بازی ابزار او بیشتر می‌شود و با دادن آیتم‌هایی به نام  Ashen به او، ابزار و آیتم‌های زیادی را برای‌تان خواهد فروخت. به خاطر داشته باشید که این شخصیت دو کلید خیلی مهم را نیز به فروش می‌رساند. Grave Key که با ۱۵۰۰ روح قادر به خریدن آن هستید و یک منطقه فاضلاب مانند را به وسیله آن باز خواهید کرد. کلید مهم دیگر Tower Key نام دارد و با ۲۰٫۰۰۰ روح قادر به دریافت آن هستید. این کلید درب قفل شده برج پشت فایرلینک شراین که Bell Tower نام دارد را باز خواهد کرد.
  • همچنین شخصیتی به نام لودلث در یکی از تخت‌های پادشاهی نشسته است. هرگاه که یک باس را بکشید، او روح آن‌ها را می‌گیرد و در ازای آن‌ها سلاح‌های بسیار قدرتمندی به شما می‌دهد.

Dark Souls III (1)

High Wall of Lothric

  • دشمنان زیاد و مختلفی در این منطقه حضور دارند. اژدها، انواع و اقسام نامیراها، مارمولک‌های کریستالی، ارواح تاریک، شوالیه‌های لاثریک و بسیاری دیگر. همیشه سعی کنید به آرامی وارد مکان‌های مختلف این منطقه شوید، چرا که ممکن است ناگهان غافلگیر شوید.
  • هنگامی که دشمن درشت هیکلی که یک تبر بزرگ در دست دارد را دیدید، از همان سمتی که آمدید به سمت چپ بروید و هنگامی که به پله‌ها رسیدید، می‌توانید یک میانبر به بونفایر اول باز کنید.
  • در این منطقه شوالیه‌های لاثریک حضور دارند که بسیار قوی و سرسخت هستند. بهترین روش برای رویارویی با این دشمنان جاخالی دادن و به عقب پریدن است. اگر کلاس جنگجو یا شوالیه دارید، با چند بار کشتن آن‌ها می‌توانید به زره‌های بسیار نیرومند و خوب این شوالیه‌ها برسید.
باس: نگهبان وادی شمالی (Vordt of the Boreal Valley)
  • این باس توسط یکی از شخصیت‌های بازی به عنوان یک سگ نامیده می‌شود و محافظ راه ورودی منطقه بعدی است.
  • یکی از کلید‌های موفقیت در برابر این موجود، نزدیک ماندن و جاخالی دادن است. چیزی شبیه به باس گاندیر.
  • حملات او نیز به دو بخش تقسیم می‌شود. در مرحله دوم حملات، باید کمی فاصله را حفظ کنید، چرا که حملات سهمگین سه مرحله‌ای او مرگ‌آور هستند.
  • هنگامی که از دهان خود نفس‌های منجمدکننده خارج می‌کند، از کناره‌ها قادر هستید به راحتی به او ضربه بزنید. همچنین فراموش نکنید که این باس نسبت به اسلحه‌هایی با جادوی آتش و جادوی تاریک ضعف دارد.
  • بعد از کشتن او، باید به سمت قلعه پیش بروید تا با پیرزنی به نام اِما (Emma) ملاقات کنید. او به شما یک پرچم خواهد داد. به منطقه باس بازگردید و در کنار پرتگاه آن را به طرف آسمان بگیرید.

Undead Settlement

  • هنگامی که وارد منطقه سکونتگاه نامیراها شوید، با نامیراهایی عجیب رو به رو خواهید  شد. اما از طرفی کشتن آن‌ها کار سختی نیست و آرام حرکت می‌کنند. با سپرگیری درست و جاخالی دادن‌های به موقع قادر هستید آن‌ها را از سر راه بردارید.
  • در طول این مسیر با پیرزن‌های جادوگر و چاقی رو به رو خواهید شد که بسیار خطرناک هستند. فاصله خود را از آن‌ها حفظ کنید، آماده جاخالی دادن و دویدن باشید و اصلا آن‌ها را دست کم نگیرید. در برخی مواقع یک وِرد می‌خوانند و سعی می‌کنند شما را بغل کنند! وقتی این اتفاق افتاد با آتش خود شما را خواهند کشت.
  • در بخشی از بازی مراقب باشید، زیرا از فاصله دور روی یک برج، یک غول وجود دارد که تیرهای عظیمی را به این سمت شلیک می‌کند. سعی کنید سر جای خود منتظر بمانید تا دشمنان از رو به رو به سمت شما بیایند، سپس شاهد ورود نیزه‌ها بر سر آن‌ها خواهید بود و راه‌تان آزاد خواهد شد.

Dark Souls III (2)

باس: درخت عظیم‌الجثه نفرین شده (Curse-Rotted Greatwood)
  • این باس به شکل اختیاری در بازی قرار داده شده است. برای کشتن این باس باید به سمت اجزای سبز رنگ چسبیده به ریشه او بروید و به آن‌ها ضربه بزنید. بر خلاف دو باس قبل، باید سعی کنید اگر نزدیک او شدید مراقب ضربه‌های ناگهانی و پرش‌هایش باشید.
  • در مرحله دوم، او با یک حرکت زمین را فرو می‌ریزد و به طبقه زیرین خواهید رفت. آن‌جا نیز باید آن اجزای سبز رنگ را نشانه بگیرید، اما بدانید که کار در زیرزمین سخت‌تر است.
  • بعد از کشتن این باس روح آن به شما تعلق خواهد گرفت و می‌توانید در فایرلینک شراین آن را با اسلحه معامله کنید یا برای افزایش سطح از آن استفاده کنید.
  • پس از کشتن این باس راه خود را ادامه دهید و به سمت برج حرکت کنید. دو شخصیت در این منطقه وجود دارند که با آن‌ها صحبت خواهید کرد. وقتی وارد برج شوید با یک آسانسور رو  به رو خواهید شد که دو طبقه‌ای است. برای اینکه به سمت بالا بروید، وارد آسانسور شوید و با رفتن روی دکمه آن را فعال کنید و سریعا به بیرون بپرید. آسانسور به پایین خواهد رفت و آسانسور دیگر از بالا به پایین می‌آید. سوار آسانسور دوم که شوید به سمت بالا خواهید رفت و با آن غولی که به سمت شما و دشمنان نیزه پرتاب می‌کرد رو به  رو خواهید شد. او یک دوست است و در این مکان به سمت‌تان حمله نمی‌کند. اما اگر او را بکشید، یک انگشتر نصیبتان خواهد شد که قدرت و فاصله شلیک‌های تیرکمان را بسیار بیشتر می‌کند.
  • هنگامی که با این آسانسور به پایین باز می‌گردید، در بین راه یک فضای مخفی وجود دارد که با پریدن از روی آسانسور به آن دسترسی خواهید داشت. در این منطقه یک مینی باس و آیتم‌های بسیار با ارزش وجود دارد.
  • حال باید به طبقه زیرین بروید. یک شوالیه پیشرو در این منطقه در انتظار شما است و قدرت منجمد کردن دارد. سعی کنید از محیط‌های اطراف خود برای برتری در برابر او استفاده کنید. این دشمن بسیار سخت و قوی است، اما پس از کشتن آن به شمشیر بسیار نیرومندی دست پیدا خواهید کرد.

Road of Sacrifices

  • دشمن‌های بسیار خطرناکی در این منطقه حضور دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به موجودات کلاغ مانند، گرگ‌نماها، خرچنگ‌های درشت هیکل و فانتوم‌های سیاه اشاره کرد. دست کم گرفتن تک تک این دشمنان به راحتی منجر به مرگ خواهد شد. کشتن این دشمنان سخت نیست، اما یک لحظه غفلت باعث می‌شود خیلی زود از بین بروید.
  • هنگامی که بخش اول بازی که پوشیده از آب است را پشت سر گذاشتید، به سمت قلعه مخروبه سمت چپ بروید. درست رو به روی این قلعه یک بونفایر وجود دارد. حالا به راه خود ادامه دهید تا به باس این منطقه برسید.
باس: حکیم کریستال (Crystal Sage)       
  • کشتن این باس خیلی سخت نیست. پس از هر چند ضربه‌ای که به آن وارد می‌کنید، ناپدید می‌شود و در نقطه‌ای دیگر ظاهر می‌شود.
  • در مرحله دوم، او خود را به چند دسته از هم شکل‌های خود تبدیل می‌کند و اوضاع کمی بهم می‌ریزد. مشابهین او با یک ضربه خواهند مرد و با این کار باید حکیم اصلی را پیدا کنید. برای در امان ماندن از جادوهای او نیز می‌توانید از ستون‌های موجود در محیط استفاده کنید.
  • هنگامی که این باس را شکست دادید، می‌توانید به راه خود ادامه دهید تا به بونفایر برسید. اما از آن جلوتر نروید، زیرا ورود به این منطقه بسیار سخت است و اشک‌هایتان را جاری خواهد کرد! به اولین بونفایر این منطقه رفته و این بار از سمت  راست پیش بروید. در این فضای خالی دو دشمن انسان‌مانند می‌بینید که به فانتوم‌های سیاه معروف هستند. سعی کنید ابتدا یکی از آن‌ها را با تیرکمان به سمت خود بکشانید و با آن رو به رو شوید و سپس به سراغ نفر بعد بروید. آن‌ها مبارزانی سخت هستند و رو به رو شدن با آن‌ها نیاز به حوصله و صبر دارد. پشت این دو نفر یک نردبان وجود دارد که پایین آن بونفایر قرار دارد. می‌توانید ابتدا سریع از دست این دو فرار کنید، به پایین بروید و بونفایر را روشن کنید. سپس به سراغ این دو فانتوم بروید یا به طور کلی بیخیال آن‌ها شوید. اما بدانید که با کشتن آن‌ها دو تا از بهترین اسلحه‌های بازی را  به دست خواهید آورد. حال وارد منطقه جدید شوید.

Dark Souls III (3)

Farron Keep

  • در این محیط با یکی از منطقه‌های خطرناک رو به رو خواهید شد که یادآور منطقه Blighttown در Dark Souls 1 است.
  • هدف اصلی شما در این منطقه این است که سه جام آتش را در این مکان شعله‌ور کنید تا دروازه بزرگ به روی شما باز شود. کلید روشن کردن هر یک از این جام‌ها در سه نقطه مختلف قرار دارد.
  • کف این منطقه لبریز از مرداب‌های سمی است و دشمنان آن نیز کاملا بی‌رحم و وحشی هستند. برای عبور از این منطقه سمی باید نقاطی که بالاتر از این مرداب‌ها هستند را بسنجید و از روی آن‌ها عبور کنید. اگر گریبان‌گیر سم مرداب‌ها شدید، با سرعت عمل بالا می‌توانید خود را به بونفایر برسانید و شفا پیدا کنید.
  • توجه داشته باشید که در این منطقه یک برج وجود دارد که با بالا رفتن از آن به سه چیز خواهید رسید. بونفایر، پیمان گرگ پیر و منطقه‌ای که شما را با یکی از مینی باس‌های سرسخت رو به رو می‌کند.
  • پس از روشن کردن هر سه جام، دروازه بزرگ باز خواهد شد و به سمت باس این منطقه خواهید رفت. مراقب باشید که در بین این راه چندین دشمن خطرناک وجود دارند.
باس: نگهبانان بی‌پایان (Abyss Watchers)
  • شما به اولین باس از چهار لرد خاکستر رسیده‌اید. این باس به شدت سخت و دشوار است و باید خود را آماده چندین و چند بار مرگ کنید. اگر تنها با او رو به رو شوید کار فوق‌العاده سختی خواهید داشت، او سریع، بی‌رحم و نیرومند است. اگر از دست او خسته شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم که به صورت آنلاین بازی کنید و با استفاده از آیتم Ember بازیکنان دیگر را به دنیای خود احضار کنید.
  • مبارزه با این باس هم به دو مرحله تقسیم شده است. در مرحله اول باید با دقت فراوان از ضربات او جاخالی دهید یا توسط سپر آن‌ها را دفع کنید. مراقب باشید که علاوه بر باس، دشمنان اضافی نیز به شما حمله خواهند کرد و باید مراقب هر جناحی باشید.
  • مرحله دوم از جایی شروع می‌شود که احساس ناامیدی تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت. بعد از کشتن او، این باس دوباره از جای خود بلند می‌شود و سلامتی‌اش بازمی‌گردد. خوشبختانه دیگر خبری از دشمنان اضافی نخواهد بود، اما خبر بد این است که او خشمگین‌تر عمل می‌کند و با افکت آتش نیز به شما حمله خواهد کرد. مهم‌ترین راز موفقیت بر این باس این است که وقت بگذارید و همیشه حواس‌تان به استامینا یا استقامت باشد، زیرا نیاز به جاخالی دادن‌های مداوم دارید.

در مراحل بعد به سمت خادمین ژرف خواهیم رفت و از آن‌‌جا باید مستقیما به دل قلمرو اسکلت‌های اعصاب‌خردکن برویم. سپس به زندان دیوانه‌کننده آیریثیل قدم می‌گذاریم.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از راهنمای سایت Gamerevolution


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده