// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

پنج کارت گرافیک GeForce GTX 1080 با برند EVGA رونمایی شدند

روز به روز به تعداد کارت‌های معرفی شده بر مبنای معماری پاسکال کمپانی انویدیا اضافه می‌شود. در این راستا کمپانی EVGA نیز پنج کارت گرافیک GTX 1080 خود را رونمایی کرده است. برای اطلاع از جزییات خبر و دیدن تصاویر این کارت‌ها با زومجی همراه باشید.

رکورد معرفی بیشترین تعداد کارت گرافیک از یک خانواده که پیش‌تر توسط کمپانی MSI به ثبت رسیده بود، با معرفی پنج کارت GTX 1080 توسط EVGA شکسته شد و این کمپانی با ۵ کارت قدرتمند خود تقریبا پاسخگوی هر سلیقه‌ای در رده‌ی کارت GTX 1080 خواهد بود. البته قابل ذکر است که نسخه‌ی مرجع یا Founders Edition جزو این پنج کارت نیست. این کارت‌ها که تصویر آنها را در طول مطلب مشاهده خواهید کرد با نام‌های EVGA GTX 1080 Classified، EVGA GTX 1080 FTW، EVGA GTX 1080 SuperClocked، EVGA GTX 1080 Basic ACX و EVGA GTX 1080 Hydro Copper  معرفی و رونمایی شده‌اند. تمامی این کارت‌ها به غیر از آخرین آنها یعنی Hydro Copper از سیستم خنک کنندگی انحصاری EVGA با نام ACX استفاده می‌کنند و همچنین در کنار بدنه‌ی آنها لوگوی EVGA قرار دارد که به وسیله‌ی چراغ LED تعبیه شده در زیرش روشن شده و جلوه‌ی بسیار زیبایی به این کارت‌ها می‌دهد. قابل ذکر است که تنها دو نسخه‌ی FTW و Classified قابلیت تغییر رنگ این چراغ را دارند و LED در دیگر نسخه‌ها تنها به رنگ سفید است.

اولین نسخه از این کارت‌ها EVGA GTX 1080 Basic ACX است که همانطور که از نامش پیداست از نسخه‌ی سوم کولر انحصاری ACX استفاده می‌کند. سرعت کلاک در این کارت همانند نسخه‌ی رفرنس بصورت پیشفرض کارخانه یا Stock است و تنها از یک سوکت ۸ پین برای تامین برق استفاده می‌کند. تصویر این کارت را در زیر مشاهده می‌کنید:

کارت گرافیک EVGA GTX 1080 ACX

کارت بعدی EVGA GTX 1080 SuperClocked است که اکثر جزییات نسخه‌ی قبلی را داراست به غیر از اینکه بصورت پیشفرض کارخانه اورکلاک شده است. با افزایش تعداد فازهای روی برد گرافیک بصورت ۱+۵، میزان کلاک پایه‌ی این کارت به ۱۷۰۸ مگاهرتز و کلاک بوست آن نیز به ۱۸۴۷ مگاهرتز می‌رسد. این کارت نیز همانند نسخه‌ی قبلی از یک سوکت ۸ پین برای تامین برق استفاده می‌کند. تصویر کارت را در زیر مشاهده می‌کنید:

کارت گرافیک EVGA GTX 1080 SuperClocked

کارت بعدی با نام EVGA GTX 1080 FTW علی‌رغم بهره‌مندی از قابلیت اورکلاک بالاتر، امکان تغییر رنگ چراغ LED ذکر شده را نیز داراست. همچنین علاوه بر بهبود طراحی فازهای روی برد بصورت ۲+۱۰، از دو سوکت ۸ پین برای تامین برق و مصارف اورکلاکینگ بهره می‌گیرد و دارای پوشش و قاب تقریبا متفاوتی نیز است. سرعت کلاک‌ها برای این کارت هنوز توسط کمپانی سازنده اعلام نشده است. تصویر این کارت را در زیر مشاهده کنید:

کارت گرافیک EVGA GTX 1080 FTW

نسخه‌ی بعدی که بسیار قدرتمند و جهت اورکلاک طراحی و ساخته شده است، EVGA GTX 1080 Classified نام دارد. این کارت از یک سوکت اضافه جهت تامین برق و طراحی فاز فوق‌العاده‌ی ۳+۱۴ بهره می‌برد. این کارت که فعلا سرعت کلاک‌های آن توسط EVGA در حال برنامه‌ریزی و تنظیم است،  تنها کارت این سری است که ظاهر آن توسط رنگ قرمز بسیار زیبا و خاص شده است. تصویر این غول قدرتمند را در زیر مشاهده کنید:

کارت گرافیک EVGA GTX 1080 Classified

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، تمامی نسخه‌های قبلی از کولر ACX استفاده می‌کنند. اما کمپانی EVGA در آخرین نسخه از GTX 1080 سیستم خنک کنندگی را به آبی (ترکیب آب و کولانت) تغییر داده و آن را در قالب دو مدل Hydro Copper و Hybrid قابل تغییر یا به اصطلاح قابل شخصی سازی، رونمایی کرده که البته فعلا اطلاعات زیادی از آنها منتشر نشده است. مدل Hydro Copper بصورت پیشفرض به یک بلاک یا مخزن آب از قبل تعبیه شده مجهز است. مدل Hybrid اما به یک فن و محل اتصال شیلنگ و تجهیزات مورد نیاز خنک کننده‌های آبی کاستوم (Custom Water Cooling) مجهز است تا خریدار در صورت نیاز بتواند کارت را بصورت آبی خنک کند. در مورد سایر مشخصات این کارت‌ها هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است اما احتمال می‌رود که حداقل مانند نسخه‌ی FTW دارای ۲ سوکت ۸ پین برای تامین برق باشند. تصاویر این دو کارت را در زیر مشاهده کنید:

کارت گرافیک EVGA GTX 1080 Liquid Editions

منبع: Eteknix


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده