کمپانی  راپو، چند سالی است که به ساخت و تولید لوازم جانبی مختلف برای رایانه‌های شخصی مشغول است. فرصتی دست داد تا صفحه کلید مخصوص بازی V500 این کمپانی را بررسی کنیم. با ما و بررسی نقاط ضعف و قدرت Rapoo V500 همراه باشید.

شاید به محض نام بردن از تجهیزات مخصوص بازی، نام برندهایی از قبیل کولرمستر، ریزر و یا لاجیتک به ذهن شما خطور کند اما کمپانی Rapoo نیز، چندی است که دست به ساخت و تولید تجهیزات کامپیوتری زده است که در میان آنها تجهیزات مخصوص بازی نیز دیده می شود.

این کمپانی، درسال ۲۰۰۲ در کشور چین تاسیس شده و از سال  ۲۰۰۷ مشغول تولید وسایل جانبی مختلف از قبیل ماوس، صفحه کلید، هدست، اسپیکر و دیگر وسایل جانبی رایانه‌های شخصی است. در این مطلب مدل V500 از سری صفحه کلیدهای گیمینگ این شرکت را بررسی می‌کنیم.

بررسی صفحه کلید Rapoo V500

 مشخصات اصلی صفحه کلید Rapoo V500

  • کلیدهای تماماً مکانیکی
  • زمان پاسخگویی سریع
  • قابلیت برنامه‌ریزی تمام کلیدهای صفحه کلید
  • دارای حافظه داخلی برای ذخیره‌سازی
  • قابلیت بروزرسانی آنلاین فرم‌ور دستگاه

بررسی ساختار فیزیکی

صفحه کلید V500 راپو نسبت به دیگر صفحه کلیدهای مخصوص بازی از ظاهر فیزیکی کوچکتری برخوردار است. کمپانی راپو با حذف پد شماره از V500، سعی کرده که این صفحه کلید را از لحاظ ظاهری کوچک کند. البته این اقدام راپو شاید به مذاق کسانی که به دنبال یک صفحه کلید بزرگ برای کامپیوتر رومیزی خود هستند زیاد خوش نیاید.

این صفحه کلید برای گذاشتن کف دست روی آن هیچ جایگاهی ندارد. طول این کیبورد ۳۴ سانتیمتر است و باید به راپو برای اینکه توانسته یک کیبورد کامل را در چنین بدنه کوچکی جای بدهد، تبریک گفت. ۹۲ کلید برروی این صفحه کلید وجود دارند که تمامی آن‌ها برنامه‌پذیر و قابل شخصی‌سازی هستند. این صفحه کلید توسط یک کابل یک متر و ۸۵ سانتی‌متری و از طریق پورت یو‌اس‌بی به رایانه متصل می‌شود وزن آن ۹۷۵ گرم است. همچنین این صفحه کلید دارای ۶۴ کیلوبایت حافظه DRAM است که در آن می‌توانید تنظیمات خود را ذخیره کنید. میکروسوییچ‌های به کار رفته در کلیدهای این صفحه کلید، Cherry MX Yellow سوئیچ هستند.

ظاهر این صفحه کلید، به گونه‌ای نیست که با دیدن آن متعجب شوید و تحسینش کنید اما از طرف دیگر، نمی‌توان نکته بدی هم در این مورد گفت. دکمه‌هایی سیاه با پس زمینه‌ای نارنجی، جلوه‌ی جالبی این صفحه کلید بخشیده است. به محض دیدن این کیبورد، ذهن شما ناخودآگاه به سمت بازی‌های ویدیویی منعطف می‌شود. دکمه‌ی اسپیس V500 نسبت به دیگر دکمه‌های دیگر این صفحه کلید، کمی انحنا دارد که آن را از دیگر دکمه‌ها متمایز کرده است. هرکدام از کلیدهای V500 طول عمر بسیار بالایی دارند و تا ۶۰ میلیون ضربه مقاومت می‌کنند.

پشت این صفحه کلید تقریباً صاف است و دو پایه برای تنظیم ارتفاع تعبیه شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کیبورد را کمی بالاتر بیاورید تا کار با آن راحت‌تر باشد. دو پد نارنجی نیز در قسمت پشتی V500 وجود دارد که باعث می‌شود که این صفحه کلید از روی میز، لیز نخورد.

بررسی صفحه کلید Rapoo V500

تجربه کاربری

صفحه کلید V500 شرکت راپو در نگاه اول ممکن است  شاید نظرتان را جلب نکند اما هنگامی که شروع به کار کردن با آن می‌کنید، سریعاً با آن اخت می‌گیرید. کلیدهای مکانیکی این کیبورد که از تکنولوژی MX Yellow استفاده می‌کنند، کاملاً نیاز شما را به عنوان یک گیمر برطرف می‌کنند. زمان پاسخگویی فوق‌العاده سریع V500، به شما اطمینان می‌دهد که در هنگام بازی عکس‌العمل شما سریعاً به کاراکتر در دنیای مجازی منتقل شود. در هنگام تایپ هم اگر از کسانی هستید که عادت به تایپ با صفحه کلیدهای مکانیکی دارید، شنیدن صدای تولید شده از این صفحه کلید در هنگام تایپ، گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد و مطمئناً لذت خاصی را به شما منتقل می‌کند. عمر طولانی کلیدها نیز که در بالا به آن اشاره شد، این ضمانت را می‌دهد که V500 سال‌ها می‌تواند به عنوان اسلحه‌‌ی اصلی شما در میدان مسابقه، همراهتان باشد.

اما نکته‌ای که در طولانی مدت می‌تواند کمی آزارتان دهد،‌ کوچک بودن صفحه کلید و عدم وجود پد شماره است. این مورد ممکن است برای کسانی که به داشتن این بخش در صفحه‌های کلید عادت کرده‌اند، کمی اذیت‌کننده باشد. یکی دیگر از نکاتی که ممکن است در طولانی مدت باعث خستگی دستان کاربر شود، عدم وجود محل استراحت مچ‌ها است. اگر کمپانی راپو در ساخت این کیبورد بخشی برای استراحت دست‌ها قرار می‌داد، شاید در طولانی مدت کار با آن راحت‌تر می‌شد. علاوه بر کلیدهای معمولی که برروی تمام کیبوردها وجود دارند، V500 دارای ۵ کلید اضافی نیز است که سه تای آنها، برای کنترل صدا به کار می‌رود، یکی از آنها برای تعریف ماکرو برروی صفحه کلید و دیگری برای قفل کردن کلید ویندوز است. این کلید زمانی به کار می‌آید که در حال بازی هستید و می‌خواهید کلید ویندوز را غیر فعال کنید تا به صورت تصادفی، دستتان به آن نخورد و از بازی بیرون نیفتید.

بررسی صفحه کلید Rapoo V500

جمع‌بندی

به عنوان یک گیمر رایانه شخصی، شاید مهمترین اسلحه‌ی شما در هنگام بازی، ماوس و صفحه کلید باشد. پس هنگامی که قصد دارید برای اسلحه‌های خود هزینه کنید، شاید حتی حاضر باشید تا یک میلیون تومان نیز برای این دو وسیله جانبی خرج کنید. اما گاهی پیش می‌آید که قصد ندارید قیمت بسیار بالایی را برای صفحه کلید خود پرداخت کنید. در این شرایط بررسی گزینه‌های خوش قیمت‌تر در دستور کار شما قرار می‌گیرد. اینجاست که صفحه کلید Rapoo V500 می‌تواند خوش بدرخشد. این صفحه کلید خوش‌قیمت، ممکن است دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای نباشد و شاید از گرانترین تکنولوژی در کلیدهای خود بهره نبرد، اما در بین صفحه‌کلیدهای با قیمت مناسب یکی از انتخاب‌های بسیار خوب به شما می‌رود.

تهیه شده در زومجی

صفحه کلید Rapoo V500 توسط شرکت پانا در اختیار زومجی قرار گرفته است.

برای خرید کیبورد Rapoo V500، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده