// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۳

فروش کنسول پلی استیشن 4 از مرز ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرد

در دنیای بازی‌های ویدیویی رقابت تنگاتنگی بین پلتفرم‌های مختلف وجود دارد و روز به روز نیز این رقابت داغ‌تر می‌شود. حال کمپانی سونی رسما اعلام کرده که فروش کنسول پلی‌استیشن 4 مرز ۴۰ میلیون واحد را رد کرده است. با زومجی همراه باشید.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی اعلام کرد که فروش کنسول محبوب پلی‌استیشن 4 از مرز ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرد. البته این آمار مربوط به فروش مستقیم این شرکت به مشتریان در سراسر دنیاست و جدای از فروش واسطه‌ای در نظر گرفته می‌شود. صحبت‌های اندرو هاوس، مدیر ارشد اجرایی شرکت سونی، در زیر قابل مشاهده است:

ما با تمام وجود از تمامی طرفداران و کسانی که از سراسر دنیا ما را پشتیبانی کردند تا به چنین موفقیت چشم‌گیری، آن‌هم در این مدت کوتاه دست یابیم، سپاس‌گزاری می‌کنیم. اما این پایان کار ما نیست و ما تمامی تلاش و توان خود را بکار می‌گیریم تا با توسعه‌ی کنسول پلی‌استیشن 4  در سال مالی جاری تجربه‌ی بهتر و جذاب‌تری از بازی‌های ویدیویی به طرفداران خود منتقل کنیم و در این راه با ارائه‌ی بازی‌های بیشتر و بهتر، ارائه‌ی هدست واقعیت مجازی خود به نام پلی‌استیشن VR برای فروش، سرویس‌های شبکه‌ای و سایر امکاناتی که به گسترش این کنسول کمک می‌کنند، این فرآیند را تسریع خواهیم کرد.

پیش از این کمپانی سونی موفق شده بود در دوره‌ی تعطیلات سال نو ۲۰۱۵ بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 را به فروش برساند و فروش کلی خود را در ماه ژانویه به بیش از ۳۵ میلیون دستگاه برساند! این بدان معناست که سونی در پنج ماه بعدی بیش از ۵ میلیون دستگاه دیگر از این کنسول محبوب به فروش رسانده است. این کمپانی بزرگ همچنین در تاریخ ۴ خرداد ماه (۲۴ ماه می) پیش‌بینی کرده که تا پایان سال مالی جاری یعنی ۳۱ ماه مارس، خواهد توانست در سراسر دنیا ۲۰ میلیون دستگاه دیگر نیز به فروش برساند و فروش کلی پلی‌استیشن 4 خود را به بیش از ۶۰ میلیون دستگاه برساند!

برای درک بهتر این رقم می‌توان آن را با فروش ۸۰ میلیون دستگاهی کنسول پلی‌استیشن 3 در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ مقایسه کرد که در هفتمین سال ورودش به بازار ثبت شد. این در حالیست که کنسول پلی‌استیشن 4 تنها سه سال است که وارد بازار شده است! تحلیل‌گران معتقدند که این کنسول می تواند پیش از پایان دوره‌‌اش رکورد فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاهی را به نام خود ثبت کند. شرکت سونی همچنین از فروش فوق‌العاده‌ی محصولات نرم افزاری از جمله بازی‌ها خبر داد و آمار فروش بیش از ۲۷۰ میلیون نسخه‌ای تا ۲۲ ماه می را برای این محصولات در سراسر دنیا چه به صورت واسطه‌ای و چه نسخه‌های دانلودی اعلام کرد. همانطور که پیش‌تر در زومجی خواندید، در گزارشات کمپانی Sony یک محصول جدید با اسم رمز «نئو» (Neo) به چشم می‌خورد که با ارتقای پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیک و حافظه‌ی رَم، به نوعی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پلی‌استیشن 4 تلقی می‌شود. در مطلبی نیز خواندید که این کنسول ارتقا یافته احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این آمار فروش شرکت سونی چیست؟ به نظر شما کنسول پلی‌استیشن 4 می‌تواند رکورد برادر بزرگ‌تر خود را بشکند؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده