نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱

استودیو جدید کوجیما از استودیوی «مدیا مولکول» الهام گرفته است

هیدئو کوجیما، مؤسس استودیوی کوجیما پروداکشنز و خالق سری Metal Gear Solid، پس از بازدیدش از استودیوهای مختلف علاقمند شده است تا ساختار استودیوی خودش را همانند استودیوهای اروپایی (بخصوص مدیا مولکول) باز و صمیمی کند. با زومجی همراه باشید.

تور جهانی اخیر هیدئو کوجیما علاوه بر پیدا کردن یک موتور بازیسازی جدید، برای ساخت چهره‌ای جدید از استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Production) نیز الهام بخش بوده است. طی صحبت‌های کوجیما با وب سایت یوروگیمر، او تأکید کرده است که علاقه دارد از ساختار شرکت‌های معمول ژاپنی فاصله بگیرد و استودیویی بسازد که شباهت بیشتری با شرکت‌های اروپایی داشته باشد و این استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule)، سازنده‌ی بازی‌های LittleBigPlanet و Tearaway، است که بیشترین شباهت را با افکار او دارد. کوجیما توضیح داد:

من الان می‌دانم که یک استودیوی به نوعی صمیمی می‌خواهم. استودیوی مدیا مولکول در لندن نزدیک ترین نمونه به چیزی است که من می‌خواهم.

شرکت‌های معمولی ژاپنی مانند ارتش هستند. در آنجا یک سلسله مراتب وجود دارد، دستورات از بالا به پایین هستند. مدیا مولکول هیچ شباهتی به این [سیستم] ندارد. مثلاً یکی از این تفاوت‌ها این است که زن‌های زیادی در این استودیوی کار می‌کنند. این حس عجیبی دارد. اما در عین حال احساسی شبیه به یک خانواده نیز در آنجا وجود دارد. من این [ساختار] را برای شرکت خودم می‌خواهم.

استودیوی مدیا مولکول به من گفت که آشپزخانه نیز بسیار مهم است. شما مجبور هستید که آشپزخانه را درست از آب در بیاورید. برای مثال در استودیوی دایس (DICE)، آنها ۴۰ مایکروویو و تعداد زیادی قهوه ساز دارند.

به نظر می‌رسد خواسته‌های کوجیما از عدم علاقه‌اش به نحوه‌ی توسعه در ژاپن ریشه می‌گیرد، که با توجه به ماهیت جدایی کوجیما از شرکت کونامی چندان غافلگیر کننده نیست. همچنین او تنها بازیساز ژاپنی پر آوازه‌ای هم نیست که از کارفرمای خودش جدا شده است. کوجیما اضافه کرد:

در شرکت‌های ژاپنی احترام زیادی برای خالقین آثار قائل نیستند. شرکت‌های آمریکایی و اروپایی سعی می‌کنند بهترین کارکنان خودشان را بیرون بکشند و آنها را به یک موفقیت تبدیل کنند و به واسطه‌ی آنها بازی‌هایشان را به یک موفقیت تبدیل کنند.

کوجیما پروداکشنز از آن دست شرکت‌های ژاپنی نخواهد بود که مردم زندگی‌ خودشان را برایش وقف کنند. من قصد ندارم که آنها را مجبور کنم از الان تا بیست سال آینده برای من کار کنند. افراد با استعداد باید بتوانند وارد دنیای بیرون [از اینجا] شوند تا بتوانند کارهای جدیدی را با نام خودشان خلق کنند. من امیدوارم بتوانم این امر را تسهیل کنم.

نظر شما در مورد صحبت‌های کوجیما و علاقه‌اش به ساختار شرکت‌های اروپایی چیست؟

منبع: MCV UK


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده