نویسنده: پدرام بهادری
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸

سونی باور دارد فروش پلی استیشن 4 تا سال ۲۰۱۷ به ۶۰ میلیون دستگاه می رسد

سونی باور دارد که تا ماه آوریل سال ۲۰۱۷، فروش کنسول نسل هشتمی‌اش (پلی‌ استیشن 4) به ۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر همراه زومجی باشید.

سونی اطلاعاتی تخمینی از سال مالی جاری خود که در ۳۱ مارس سال ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد، منتشر کرده است و این کمپانی پیش‌بینی کرده که در این بازه زمانی باقی مانده، ۲۰ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش می‌رساند.

این رقم به گفته سونی حاکی از رشدی ۸.۳ درصدی در فروش کلی نسبت به سال گذشته خواهد بود. کمپانی سازنده کنسول پلی‌استیشن 4 اعتقاد دارد که فروش نرم‌افزاری این کنسول شامل نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها و فروش سخت‌افزاری خود پلی‌استیشن 4 با کمک یکدیگر به این رشد کلی تحقق می‌بخشند.

ption id="attachment_132699" align="aligncenter" width="1112"]تخمین سونی از فروش پلی استیشن 4 تا سال ۲۰۱۷ تخمین سونی از فروش پلی استیشن 4 تا سال ۲۰۱۷

در حال حاضر، فروش کلی پلی‌استیشن 4 نزدیک به ۴۰ میلیون دستگاه است. بنابراین با در نظر گرفتن فروش تخمین زده شده توسط سونی تا سال آینده، فروش جهانی این کنسول باید تا سال ۲۰۱۷ به ۶۰ میلیون دستگاه برسد. برای مقایسه بهتر است بدانید که تا پایان ماه نوامبر (مهر-آبان) سال ۲۰۱۳، بیش از ۸۰ میلیون کنسول پلی‌ استیشن 3 به فروش رسیده است، زمانی که ۷ سال از عرضه اولیه این کنسول گذشته بود. حالا تنها سه سال از انتشار پلی‌استیشن 4 می‌گذرد که این کنسول موفق به چنین فروشی شده است.

در فوریه سال ۲۰۱۶، برخی از تحلیلگران صنعت بازی گفتند که فروش پلی‌استیشن 4 تا پیش از اتمام نسل هشتم به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید؛ این رقمی است که تا به امروز تنها ۵ کنسول بازی به آن رسیده‌اند.

به نظر شما پیش‌بینی سونی در مورد فروش آینده پلی‌استیشن 4 تا چه اندازه درست است؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده