نویسنده: ایمان طائب
// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

معرفی بازی موبایل Jumping Fish: ماهی هایی که آرام و قرار ندارند

ماهی جهنده یا Jumping Fish  بازی موبایل رکوردی بی‌نهایت خوش‌ساختی است که امروز قصد معرفی آن را برای شما داریم. حدستان درست است، این بازی در زمره‌ی بازی‌های رکوردی محبوب استودیوی Ketchapp قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

خیلی از ما به دنبال بازی‌های جذاب ولی ساده‌ای هستیم که در طول روز و وقت‌های آزاد کوتاهی که گاهی به وجود می‌آیند، از آن‌ها لذت ببریم. بازی‌هایی که نیاز به فکر یا درگیری ذهن زیادی ندارند و در عین حال اوقات خوشی را برای ما رقم خواهند زد.

Jumping Fish روایت ماهی‌هایی است که آرام و قرار ندارند و مدام از داخل آب به بیرون می‌جهند. مکانیک بازی به همین سادگی است! استودیوی سازنده‌ی بازی Fruktbox است که به تازگی با نام اپ کَندی شناخته می شود. این استودیو توانسته است با همکاری Ketchapp تجربه‌ی یک بازی اندروید و iOS روان و خوش ساخت دیگر را برای مخاطب هایش به وجود بیاورد.

کنترل بازی ساده‌ترین نوع یعنی همان تک ضربه‌ای یا One T‌ap است که به نظر می‌رسد برای این سبک مناسب باشد.

Jumping fish1

در بدو ورود به بازی اولین نکته‌ای که توجهتان را  جلب می کند گرافیک روان و جذاب بازی است، به گونه‌ای که دوست دارید هرچه سریع‌تر دکمه‌ی Play را بزنید و ارد بازی شوید. البته این اتفاق خیلی سریع می‌افتد و درگیر منوهای کسل‌کننده نمی‌شوید و سریع می‌توانید وارد بازی شوید یا اگر باختید دوباره شروع کنید.

از همان ابتدا ماهی ما به صورت خودکار به داخل آب می‌رود و به بیرون می‌جهد و خودش مسیرش را رو به جلو طی‌می کند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که شما ناگهان با موانعی (اغلب مین‌های آبی) روی سطح آب و حتی زیر آن مواجه می‌شوید. دیگر نمی‌شود به همان حرکت خودکار ماهی‌مان اکتفا کنیم و باید با ضربه زدن بر روی صفحه به او بگوییم چه زمانی از بیرون آب به داخل آن شیرجه بزند و چه زمانی از درون آب به بیرون جهش کند. اگر سریع و دقیق عمل کنید می‌توانید موانع را پشت سر بگذارید ولی اگر لحظه‌ای غفلت کنید به مین‌ها برخورد می‌کنید و می‌ترکید. انیمیشن انفجار ماهی‌ها ما را یاد انفجارهای بازی معروف Worms می‌اندازد که بسیار دلنشین است. در کل می‌توان گفت استایل هنری بازی کاملاً با خود بازی هماهنگ است و حس خوبی را منتقل می‌کند.

از دیگر نکات جالب بازی می‌توان به امواج ایجاد شده در آب وقتی ماهی از آن بیرون می‌پرد یا داخل آن شیرجه می‌زند اشاره کرد. همچنین ممکن است آب داخل بازی در هر بار بازی رنگ متفاوتی داشته باشد. این امر در کنار قابلیت  بازی در شب و روز باعث شده از یکنواختی بازی کاسته  شود.

Jumping fish2

بازی دارای فروشگاهی هم هست که می‌توانید با استفاده از ستاره‌هایی که در طول بازی جمع می‌کنید، ماهی‌ها و موجودات جدید برای بازی آزاد کنید. در این میان به موجودات جالبی بر می‌خورید که آزاد کردن آن ها خالی از لطف نیست. هر چند آزاد شدن موجودات جدید بعد از رسیدن به تعداد سکه‌ی مورد نیاز به صورت اتفاقی است و باید شانستان خوب باشد تا موجود مورد نظرتان زود تر از بقیه آزاد شود.

در نهایت می‌توان گفت اگر شما هم مثل ما اهل بازی‌های ساده‌ی رکوردی برای موبایل هستید، بدون شک Jumping Fish یک انتخاب عالی برای شماست.

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل پلی | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده