نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

توضیح رییس الکترونیک آرتز در مورد دلیل نبود بخش داستانی در Star Wars Battlefront

بازی Star Wars Battlefront با اینکه از لحاظ داشتن بخش چندنفره جذاب عملکرد نسبتا خوبی داشت، ولی به دلیل نبود بخش داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. حال پاتریک سادرلند دلیل نبود این بخش را شرح داده که به فیلم Star Wars: The Force Awakens مربوط می‌شود.

پاتریک سادرلند، رییس استودیو‌های بازیسازی الکترونیک آرتز، اخیراً طی رویداد مخصوص سرمایه‌گذاران این کمپانی، در مورد نبود بخش داستانی در بازی Star Wars Battlefront صبحت کرده است. به استناد صحبت‌های وی، استودیو دایس، سازنده و Electronic Arts، ناشر بازی، دلیل منطقی برای نبود این بخش دارند؛ چرا که باید بازی را پیش از عرضه فیلم هفتم مجموعه جنگ ستارگان یعنی نیرو بر‌می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) آماده و عرضه می‌کردند.

وی در ادامه اعلام کرد که محتویات بازی بتل‌فرانت بر اساس سه‌گانه اصلی فیلم‌های استار وارز طراحی شده‌اند؛ ولی در این بازی شاهد نقشه «جاکو» هستیم که مربوط به فیلم هفتم است و به همین دلیل هم باید بازی پیش از اکران فیلم منتشر می‌شد. به‌علاوه الکترونیک آرتز باید بازی را قبل از فیلم عرضه می‌کرد تا به لطف موفقیت‌های فیلم در زمینه فروش و درخشش آن در باکس آفیس، افراد زیادی جذب دیگر محتویات مرتبط با این مجموعه و در نتیجه بازی Star Wars Battlefront می‌شدند.

سادرلند همچنین اعلام کرد که علی‌رغم فروش ۱۴ میلیون نسخه‌ای بازی، از امتیاز ۷۵ آن در سایت متاکریتیک راضی نیست:

یکی از مواردی که منتقدین از آن به عنوان نکته ضعف بازی نام بردند، نبود بخش داستانی بود که دلیل آن را ذکر کردم. با این حال من اعتقاد دارم که سازندگان بازی در استودیو DICE کار خود را به نسبت شرایط موجود خیلی خوب انجام دادند و این بازی از حیث فروش و در زمینه‌های آماری عملکرد بسیار خوبی دارد. ولی اگر به نمره ۷۵ بازی اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم که از آن راضی نیستیم و سعی خواهیم کرد بازی‌های بعدی مجموعه از این حیث هم عملکرد بهتری داشته باشند.

البته باید اشاره کنیم که علی‌رغم نبود بخش داستانی در بازی، مراحلی در آن وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به تنهایی و به صورت آفلاین تجربه کرد؛ با این حال این مراحل بیشتر حالت آموزشی داشتند. رییس استودیو‌های بازیسازی EA همچنین اعلام کرد که یک بازی شوتر باید برای موفقیت «عمق زیادی در گیم‌پلی خود» داشته باشد و این امر با داشتن هر دو بخش تک‌نفره و چند‌نفره ممکن است. چرا که بخش داستانی باعث می‌شود تا گیمر‌ها با مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی آشنا شوند و برای ورود به بخش چند‌نفره آماده‌تر باشند:

ما در دورانی هستیم که انتظار داریم طرفداران پیش از عرضه بازی ۶۰ دلار برای آن پرداخت و پس از انتشار هم برای مدت طولانی از ما حمایت کنند. پس باید محتویاتی عمیق و غنی در اختیار‌شان قرار دهیم [که در بتل‌فرانت شاهد آن نبودیم] به همین دلیل هم باید این ایراد را در نسخه‌های بعدی بازی رفع کنیم.

الکترونیک آرتز اخیرا ساخت Star Wars Battlefront 2 را هم تایید کرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده