نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۵

استاربریز برای ساخت هدست واقعیت مجازی StarVR با Acer همکاری خواهد کرد

استودیوی استاربریز (Starbreeze)، سازنده‌ی بازی Payday 2، که حدوداً یک سال پیش هدست واقعیت مجازی خودش با نام StarVR را معرفی کرده بود اکنون اعلام کرده که در ساخت این محصول با شرکت ایسر (Acer) همکاری خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

استودیوی استاربریز برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی با شرکت ایسِر همکاری خواهد کرد. این همکاری در زمینه طراحی، ساخت، تبلیغ، بازاریابی و فروش هدست واقعیت مجازی StarVR همکاری خواهند کرد.

StarVR توسط استاربریز در E3 2015 در کنار یک نسخه‌ی نمایشی بر اساس بازی The Walking Dead رونمایی شد. بر اساس مطلب مطبوعاتی ارائه شده توسط آنها، StarVR بعد از رونمایی اولیه برای دید شدن توسط «هزاران نفر» به یک سفر طولانی فرستاده شده است. بو اندرسون کلینت، رئیس استاربریز، گفته است که شراکت آنها با شرکت ایسر به آنها کمک خواهد کرد تا «یک هدست واقعیت مجازی با کیفیت بالا و کاربر پسند را ساخته و تحقق بخشند.» کلینت گفت است:

از زمان رونمایی از StarVR در ژوئن ۲۰۱۵، ما یک شروع عالی را با این محصول داشتیم. ما به‌واسطه‌ی شراکتمان با ایسر باز هم سرعت فعالیت‌هایمان را افزایش خواهیم داد تا به طور قطع به عنوان یک پیشرو در ارتباط با [ارائه‌ی] تجربیات سطح بالای واقعیت مجازی مطرح شویم. ما از همان روز اول یک نقشه‌ی راه واضح از استراتژی واقعیت مجازی خودمان داشتیم و با آن مشغول کار بودیم و اکنون در حال تحقق بخشیدن به یکی از اولین همکاری‌های عمده‌ای هستیم که از زمان شروع به کارمان برایش برنامه‌ریزی کرده بودم. آینده‌ی StarVR اکنون تعیین شده و به شدت هیجان انگیز است.

جیسون چِن، رئیس ایسر، نیز اشاره کرده است که این دومین قدم این شرکت به سمت واقعیت مجازی است، چرا که اولین قدم آنها رونمایی از رایانه‌های آماده برای واقعیت مجازی (VR-ready) در ماه گذشته بوده است. چِن گفته است:

ایِسر از یکی کردن توانش با استاربریز برای آوردن هدست واقعیت مجازی StarVR به بازار هیجان زده است. ما به منظور [ایجاد] یک تجربه‌ی منسجم و با کیفیت بالای واقعیت مجازی، منابع تحقیق و توسعه‌ را در تمام زمینه‌های مختلف مربوط به این اکوسیستم اختصاص داده‌ایم؛ در حالی که ایسر در ماه گذشته دسکتاپ‌ها و نوت‌بوک‌های قدرتمند و کاملاً آماده برای [استفاده در کنار] StarVR رونمایی کرده است. عرضه‌ی بهترین اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی در نوع خودشان هدف مشترک استاربریز و ایسر است و با این شراکت ما به دنبال ایجاد احتمالات جدید در زمینه‌ی واقعیت مجازی در آینده هستیم.

StarVR بعد از آکیولس ریفت و HTC Vive که به ترتیب در ماه مارس و آوریل عرضه شدند، وارد بازار خواهد شد. با توجه به اینکه هیچ تاریخ عرضه‌ای برای StarVR بیان نشده است، این احتمال وجود دارد که پلی‌استیشن VR هم قبل از هدست استاربریز و ایسر وارد بازار شود.

StarVR به عنوان هدستی با کیفیتی بسیار بالاتر از آنهایی که اکنون در بازار قابل تهیه هستند طراحی شده است. هدست StarVR که در E3 2015 نمایش داده شد توانایی نمایش بازی‌ها در رزلوشن ۱۴۴۰×۵۱۲۰ را داشت در حالی که از زاویه‌ی دید ۲۱۰ درجه‌ای نیز پشتیبانی می‌کرد. این در حالی است که آکیولس ریفت و HTC Vive تنها از رزلوشن ۱۲۰۰×۲۱۶۰ به همراه زاویه‌ی دید ۱۱۰ درجه‌ای پشتیبانی می‌کنند.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده