نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

بازی Gran Turismo Sport از نرخ فریم ۶۰ و افکت های تخریب و آب و هوا پشتیبانی خواهد کرد

کازونوری یامائوچی، خالق مجموعه Gran Turismo،  به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جدیدترین نسخه‌ی این مجموعه به نام Sport از ویژگی‌هایی چون نرخ فریم ۶۰ و افکت‌های تخریب و آب و هوا پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه با جزئیات این خبر و تصاویری بسیار زیبا از بازی با زومجی همراه باشید.

بازی Gran Turismo Sport سیزدهمین نسخه از مجموعه بازی‌های Gran Turismo محسوب می‌شود که سال گذشته در جریان نمایشگاه هفته‌ی بازی‌های پاریس معرفی شد. شاید Gran Turismo Sport که یک نسخه‌ی مستقل و جدا در این سری محسوب می‌شود برای برخی از طرفداران این بازی چندان هم در حد یک نسخه‌ی کامل جدید نباشد، اما سازندگان اعلام کرده‌اند که در Sport ویژگی‌هایی هم چون افکت‌های آب و هوا و ضربه را اضافه کرده‌اند؛ ویژگی‌هایی که در تریلر‌ اخیر بازی شاهد آن‌ها نبودیم.

کازونوری یامائوچی، خالق مجموعه Gran Turismo،  در مصاحبه‌ای جدید با سایت Game Watch (که در سایت DualShockers هم انعکاس یافته) وجود این دو ویژگی را در نسخه‌ی جدید تایید کرد. به گفته‌ی یامائوچی استودیو پالی‌فونی دیجیتال، سازنده‌ی این بازی، از مدت‌ها پیش مشغول کار بر روی سیستم ضربه و تخریب در Sport بوده است، اما این سیستم در مراسمی که به تازگی در لندن برگزار شد به نمایش در نیامد. این صحبت‌ها دلیل نبود این مکانیزم‌ها در تورنومنت کوچکی که از بازی در آن مراسم نمایش داده شد را هم توضیح می‌دهد.

یامائوچی همچنین با اشاره به ویژگی آب و هوا به این نکته هم اشاره کرد که سازندگان قصد دارند با فاصله گرفتن از سیستم آب و هوایی پویا که این روزها در بازی‌های اتوموبیلرانی مرسوم است، امکان انتخاب شرایط آب و هوایی را قبل از وارد شدن به مسابقه برای بازیکن‌ها فراهم آورند.

خالق سری Gran Turismo اضافه کرد که هدف استودیو سازنده عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است؛ گرچه که هم اکنون مشکلاتی در نرخ فریم نسخه‌ی در حال تولید Sport هنوز وجود دارد که تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی برطرف می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت، یامائوچی در صحبت‌هایش به شایعه‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی ارتقاء یافته از Gran Turismo Sport برای پلی‌استیشن 4.5 اشاره‌ای نکرد. در ادامه می‌توانید تصاویری بسیار زیبا از این بازی که به تازگی منتشر شده است را مشاهده کنید:

بازی Gran Turismo Sport قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود. در روز‌های گذشته یک سری اطلاعات در مورد این بازی منتشر شد که از جمله‌ی آن ها می‌توانیم به وجود بیش از ۱۳۰ ماشین مختلف و پشتیبانی از بازی آنلاین و آفلاین اشاره کنیم؛ گرچه که شاید گستره‌ی آنها به اندازه‌ی نسخه‌های قبلی نباشد. همچنین با وجود اینکه طرفداران منتظر اعلام عرضه‌ی نسخه‌ی بتا برای این بازی بودند اما سازندگان اعلام کردند که خبری از نسخه بتا نخواهد بود. بعلاوه، ساعاتی پیش سونی از نسخه‌ی Limited Edition این بازی هم رونمایی کرد. شما همچنین می‌توانید تریلر جدید و زیبایی از گیم‌پلی این بازی را تماشا کنید.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده