نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

یوبیسافت معتقد است که Assassin's Creed فیلمی ضعیف نخواهد بود

کمپانی یوبیسافت بر خلاف عادت همیشگی خود در ارائه هر ساله بازی Assassin's Creed اعلام کرده که امسال نسخه جدیدی از این بازی در کار نخواهد اما فیلم سینمایی اقتباس شده از این بازی به زودی اکران خواهد شد و یوبی‌سافت عنوان کرده که با اقتباس ضعیفی روبرو نخواهید بود.

فیلم‌های سینمایی ساخته شده از بازی‌های ویدیویی سابقه بسیار درخشانی ندارند و اکثرا یا فیلم‌های بدی از آب درآمدند یا در بهترین حالت، فیلمی متوسط و خنثی شدند، اما یوبی‌سافت معتقد است که فیلم آتی آن‌ها که بر اساس سری بازی‌های Assassin's Creed ساخته شده است، می‌تواند این طلسم را بشکند و تبدیل به اثری ماندگار در این سبک شود.

ازایزی آیمار، یکی از مسئولان یوبی‌سافت، که مدیر محتوای نشان تجاری Assassin's Creed است، اخیرا در واکنش به نظرات کاربران توییتر که معتقد بودند فیلم‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی تا به حال موفق نبوده‌اند و در آینده نیز موفق نخواهند بود، مطالبی را در صفحه رسمی خود در توییتر عنوان کرد.

آیمار اشاره کرد که اینگونه به این موضوع نگاه نمی‌کند، به طور مثال او به فیلم‌های ساخته شده بر اساس کمیک بوک‌ها اشاره کرد که همیشه، اینقدر مورد توجه نبودند و در گذشته همانند امروز، نظرات مثبت منتقدین و موفقیت تجاری عظیم را به همراه نداشتند.

او در ادامه و در مخالفت با نظرات کاربران توییتر عنوان کرد که دقیقاً همانند فیلم‌های اقتباس شده از کمیک بوک‌ها، فیلم‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی نیز به مرور زمان بهتر خواهند شد و فیلم سینمایی فرقه اساسین‌ها (Assassin's Creed) می‌تواند همان فیلمی باشد که این موضوع را اثبات می‌کند.

Ubisoft's--Azaizi-Aymar-twitter

البته آیمار تنها کسی نیست که فکر می‌کند فیلم‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی، بالاخره بهتر خواهند شد، بلکه آدرین اسکاریه، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم مامور ۴۷ (Agent 47) که بر اساس سری بازی‌های هیتمن (Hitman) ساخته و در تابستان سال پیش اکران شد و یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها لقب گرفت و ضعیف‌ترین امتیازات ممکن را از جانب منتقدین دریافت کرد، در اوایل سال جاری گفت که کلید ساخت فیلمی خوب از بازی‌های ویدیویی این است که خالقان بازی‌های ویدیویی را نیز در تمام مراحل ساخت فیلم از پیش‌تولید گرفته تا تبلیغات و اکران مشارکت دهید.

او گفت:

مارول زمانی مارول شد که تصمیم گرفت کمیک‌هایش را خودش بسازد، به جای آنکه آن‌ها را به عنوان منبع در اختیار کمپانی‌های دیگر بگذارد تا آن‌ها از روی آن فیلم بسازند.

من فکر می‌کنم این روش برای ساخت فیلم‌های سینمایی اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی بهترین روش باشد، چرا که در این شیوه، ما فیلم‌سازانی را داریم که بازی‌ها را می‌شناسند و عاشق آن‌ها هستند، طرفداران بازی‌های ویدیویی را داریم که به این کار فقط به عنوان یک صنعت نگاه نمی‌کنند و از هیچ کمکی در قالب ارائه نظرات، پیشنهادات وانتقادات مضایقه نمی‌کنند و همچنین خالقان، توسعه‌دهندگان، ناشران و تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدیویی را داریم که مشتاقانه در این امر مشارکت می‌کنند.

یوبی‌سافت برای تولید و توسعه فیلم‌های خود در کنار کمپانی‌های تولیدکننده فیلم هالیوودی، بخش فیلم‌سازی داخلی خود را با نام Ubisoft Motion Pictures تاسیس کرده است.

ظاهراً یوبی‌سافت در یک سال گذشته کاملا درگیر ساخت فیلم Assassin's Creed بوده است تا مطمئن شود که فیلم به المان‌های اصلی مجموعه بازی‌های این سری پایبند خواهد ماند.

assassin-creed-movie-4

اولین تریلر فیلم سینمایی Assassin's Creed هفته پیش منتشر شد. واکنش‌ها به این تریلر به طور کلی مثبت بود، هر چند همه بینندگان تریلر از استفاده سازندگان از آهنگ I Am A God ساخته کانیه وست راضی نبودند.

فیلم فهرستی پروپیمان و کامل از بازیگران با استعدادی را به همراه دارد که در آن به ایفای نقش می‌پردازند. مایکل فاسبندر، بازیگر نامزد اسکار، نقش اصلی این فیلم را در کنار ماریون کوتیار، بازیگر برنده اسکار، که نقش مکمل این فیلم را برعهده دارد، ایفا خواهد کرد. ستارگان دیگری همچون برندون گلیسن، جرمی آیرونز و مایکل کنیث ویلیامز نیز در این فیلم حضور دارند. این فیلم به وسیله جاستین کورزل کارگردانی شده است که سابقه همکاری با مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار را در فیلم تحسین‌شده مکبث (Macbeth) نیز داشته است.

علاوه بر این، طبق گفته‌های کمپانی یوبی‌سافت که عنوان کرده است در سال جاری بازی Assassin's Creed جدیدی منتشر نخواهد شد، تیم تبلیغات و بازاریابی فیلم فضا و فرصت بیشتری را برای تبلیغ فیلم در اختیار خواهند داشت.

assassin-creed-movie-2

این فیلم در روز ۱ دی سال ۱۳۹۵ دقیقا یک هفته بعد از اکران اسپین‌آف مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به نام روگ وان (Rogue one) منتشر خواهد شد. بنابر گزارش‌ها کمپانی فاکس به عنوان ناشر فیلم Assassin's Creed برای ساخت دو دنباله دیگر بر این فیلم نیز برنامه‌ریزی کرده است.

اخیراً پت کرولی، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم گفت:

Assassin's Creed، یک فیلم تک قسمتی نخواهد بود. همه از ما انتظار دارند که این فیلم ادامه داشته باشد.

پوستر جدیدی نیز از این فیلم منتشر شده است که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید.

assassin-creed-movie-poster

برای تماشای فیلمی اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی نیاز نیست که تا ماه دسامبر صبر کنید چرا که دیروز، جمعه ۳۱ اردیبهشت، فیلم انیمیشنی پرندگان خشمگین (Angry Birds) اکران شد. این فیلم، از هفته پیش اکرانش را در بازارهای بین‌المللی آغاز کرده است و تاکنون ۴۳ میلیون دلار فروش بین‌المللی داشته است، که کمی بیشتر از فروش فیلم لگو (The Logo Movie) در هفته اول اکران خود در سطح بین‌المللی بود. علاوه بر این، فیلم سینمایی وارکرافت (Warcraft) ساخت کمپانی لجندری پیکچرز نیز که بر اساس یک بازی محبوب به همین نام ساخت کمپانی بلیزارد و برای پلتفرم  PC ساخته شده است، ماه آینده منتشر خواهد شد.

از خبرهای دیگری که در چند وقت اخیر پیرامون ساخت فیلم‌های سینمایی بر اساس بازی‌های ویدیویی منتشر شده است، می‌توان به خبری که به تازگی از سوی کمپانی نینتندو اعلام شد اشاره کرد. کمپانی نینتندو اعلام کرد که در حال مذاکره با کمپانی‌های متعددی برای تولید فیلمی بر اساس مجموعه بازی‌های محبوب خود است.

هرچند که تا کنون هیچ پروژه‌ای به طور رسمی معرفی نشده است، اما تاتسومی کیمی‌شیما، مدیرعامل کمپانی نینتندو به هیچ وجه به عقد یک قرارداد ساده که تنها مجوز اقتباس از مجموعه بازی‌های این کمپانی را به کمپانی دیگری بدهد، راضی نیست، بلکه او گفت که می‌خواهد کمپانی نینتندو نقش بسیار بیشتر و مهم‌تری در ساخت فیلم‌های برگرفته از بازی‌های این کمپانی داشته باشد. گویی این کمپانی اصلا دوست ندارد که خاطرات تلخ ساخت فیلم برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros) را که در سال ۱۹۹۳ اکران شد و نمرات بسیار ضعیفی را از منتقدان دریافت کرد و با اعتراض طرفداران نیز روبه‌رو شد، تکرار شود.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که یوبی‌سافت می‌تواند این طلسم را بشکند و فیلمی شایسته از این سری محبوب ارائه کند؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده