نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶

نویسنده کتاب Game of Thrones: زنده نگه داشتن شخصیت های اصلی فریب مخاطب است

یکی از بحث برانگیزترین بحث‌های سریال و کتاب بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) مرگ  شخصیت‌های اصلی آن است. نویسنده کتاب می‌گوید نکشتن شخصیت‌های اصلی و بجای آن کشتن شخصیت‌های فرعی فریب دادن مخاطب است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

جرج آر. آر. مارتین، نویسنده مجموعه  کتاب‌هایی فانتزی Game of Thrones که سریال محبوب شبکه HBO بر اساس آن‌ها ساخته شده، می‌گوید دلیل اصلی او برای کشتن بسیاری از شخصیت‌های دوست داشتنی داستان این است که هرچیزی به غیر از آن فریب دادن مخاطب است.

در مصاحبه با  Galaxy's Edge، مارتین بیان می‌کند که او به عنوان نویسنده تعهد دارد که حقیقت را بگویید و حقیقت این است که مرگ برای تمامی افراد وجود دارد و فقط مختص شخصیت‌های فرعی و کم‌اهمیت نیست. او همچنین اشاره کرد آن دسته از نویسندگانی که فقط شخصیت‌های فرعی را می‌کشند، هم خود و هم مخاطب را فریب می‌دهند:

ما همه این داستان‌ها را میلیون‌ها بار خوانده‌ایم که یک دسته از قهرمان‌ها در مجموعه‌ای همراه با بهترین دوستان خود به یک ماجراجویی می‌روند و در این مسیر ماجراهای شگفت انگیزی را تجربه می‌کنند که مو بر تن آدم سیخ می‌شود، اما هیچ یک از آنها نمی‌میرند و تنها شخصیت‌های اضافه در آن می‌میرند.

مارتین که بخاطر کشتن برخی از بزرگترین شخصیت‌های مجموعه خود شهرت دارد،  آن را یک الگوی رفتاری واقعی می‌‌داند، این باعث می‌شود بخاطر تصمیم‌های بحث برانگیز خود هیچگاه عذرخواهی نکند. او اضافه می‌کند که یک «بچه دوست داشتنی» یا یک «قهرمان خوش تیپ» بودن تضمینی برای زنده ماندن نیست.

مارتین اضافه می‌کند که تمام شخصیت‌هایی را که خلق کرده دوست دارد و روشی برای رویارویی با مرگ غیر‌قابل اجتناب آن‌ها پیدا کرده است:

مایلم تصور کنم من آنها را نمی‌کشم. چون سایر شخصیت‌ها آنها را می‌کشند. من خودم را بابت این همه سرزنش‌ تغییر نمی‌دهم.

مارتین درحال حاضر بر روی کتاب ششم از مجموعه نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) کار می‌‌‌کند، اما برخی از طرفداران به‌خاطر تاخیر‌های طولانی انتشار کتاب ششم خسته شده‌اند. چرا که برای نخستین بار اتفاقات سریال از کتاب پیشی گرفته‌اند و مارتین به همین دلیل بابت فاش شدن یک سری از بخش‌های داستان کتاب در سریال از طرفداران عذرخواهی کرده است.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده