نویسنده: نیما فرشین
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

معرفی بازی موبایل ایرانی «تابه»؛ ماهیتابه خشمگین

«تابه» یک بازی موبایل ایرانی بسیار سرگم کننده و جذاب از استودیو Magic Carpet است که در ادامه به شرح مختصری از ویژگی‌های این بازی می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

شاید با شنیدن نام تابه، فکر کنید که قرار است به معرفی یک بازی با محوریت آشپزی بپردازیم.  اما با وجود اینکه گیم‌پلی بازی به تابه‌ای داغ و تکه‌های همبرگر مربوط می‌شود، باید گفت که این اثر یک بازی کاملا فکری است و بخش حافظه مغز شما را به چالش می‌کشد. پس از ثبت نام کاربری و ایمیل خود در بخش ابتدایی، بازی اطلاعاتی را برای آشنایی با روند گیم‌پلی به شما ارائه می‌دهد و از آن پس باید همبرگرها را از سوختن، نجات دهید.

Tabe 4

تابه بازی ساده‌ای است و قوانین گیم‌پلی آن هم به اندازه ساختار آن از سادگی خاصی پیروی می‌کنند. در پشت هر همبرگری که در تابع می‌بینید تصویری نقش بسته که باید آن را به ذهن بسپارید. اما پس از به خاطر سپردن تصویر، باید همبرگر دیگری را پیدا کنید که دارای تصویری مشابه در آن روی خود باشد. به همین منظور، باید آنقدر همبرگرهای موجود در تابه را بچرخانید تا تصویر مورد نظر را پیدا کنید. اما باید سرعت عمل داشته باشید. چرا که شما در حال آشپزی هستید و همبرگرها روی اجاقی داغ مراحل پخت خود را پشت سر می‌گذارند و اگر از سرعت عمل کافی برخوردار نباشید، باید طعم بد همبرگری سوخته را تحمل کنید.

Tabe 1

پس از پیدا کردن تمامی تصاویرمشابه به مرحله بعد هدایت می‌شوید و باید تمامی این فعالیت‌ها را در زمانی کمتر با تعداد همبرگرهای بیشتر تکرار کنید. اما مسلما طراحان بازی برای آنکه بتوانید در این اثر پیشرفت بهتری داشته باشید، کمک‌هایی نیز در اختیارتان قرار داده‌اند. به عنوان مثال می‌توانید برای بدست آوردن زمان بیشتر از کَره استفاده کنید تا همبرگرها در تابه با سرعت کمتری مراحل پخت خود را پشت سر بگذارند. اما برای استفاده از این کمک‌ها مجبور به پرداخت سکه‌ هستید و می‌توانید با کشتن پشه‌ها یا درست حدس زدن و راه‌یابی به مراحل بالاتر به سکه‌های مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

Tabe 3

با این وجود اگر آنقدر نمی‌توانید با سرعت عمل کنید و به پیشرفت در مراحل این بازی اصرار دارید، می‌توانید با خرید سکه‌ها از فروشگاه درون برنامه‌ای بازی، در کنار بدست آوردن کمک‌های بیشتر در گیم‌پلی، از توسعه‌دهندگان این اثر نیز حمایت کنید. در پایان باید گفت، توسعه‌دهندگان تابه از یک ایده‌ قدیمی به خوبی استفاده کرده‌اند و با ایجاد نوآوری‌های تازه، اثری با پتانسیل بالا و سرگرم کننده به بازار بازی‌های ویدیویی عرضه عرضه کردند.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده