نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵

خالقان Doom کیک استارتر Blackroom را برای ساخت دموی نمایشی بازی متوقف کردند

جان رومرو و آدرین کارمک، خالقین سری Doom، تصمیم گرفته‌اند تا با توجه به عملکرد نه‌چندان موفق  کیک استارتر Blackroom در جلب حمایت مالی طرفداران، پروژه را متوقف کنند و در عوض یک نسخه‌ی آزمایشی از بازی بسازند. با زومجی همراه باشید.

بر اساس پیغامی که استودیوی نایت ورک گیمز (Night Work Games) برای حامیان مالی خود روی سایت بازی فرستاده، آنها تنها بعد از گذشت ۴ روز از شروع روند سرمایه گذاری (با مشارکت ۲۲۸۷ نفر و جمع‌آوری بیعانه‌ی ۱۳۱۰۵۲ دلاری)، پروژه‌ی کیک‌ استارتر Blackroom را متوقف کردند. جان رومرو و آدرین کارمک، بنیان‌گذاران نایت ورک گیمز و خالقان بازی شوتر اول‌شخص کلاسیک Doom در اید سافتور، اعلام کردند که قصد دارند یک نسخه‌ی آزمایشی را برای Blackroom بسازند تا بدین وسیله مطابق با قوانین کیک استارتر عمل کرده باشند.

جان رومرو مجبور است قبل از درخواست پول از طرفداران مقداری برنامه نویسی انجام دهد

ارائه‌ی یک نسخه‌ی آزمایشی از بازی احتمالاً خواهد توانست به افزایش هیجان گیمرها برای بازی کمک کرده و باعث شود تا تأمین مالی پروژه‌ی Blackroom با سرعت بیشتری انجام گیرد. در حالی که تأمین مالی به جمع‌آوری میلیون‌ها دلار سرمایه برای ساخت بازی‌های مختلف کمک کرده است، بازی رومرو در مسیری حرکت نمی‌کرد که بتواند به هدف ۷۰۰٫۰۰۰دلاری خود برسد.

برای مثال هارمونیکس در سال ۲۰۱۴ برای بازی ریتمیک Amplitude تقاضای  ۷۷۵٫۰۰۰دلار کرده بود و در نهایت موفق به جمع‌آوری ۸۴۴٫۰۰۰ دلار شد. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای پروژه‌ی آنها تنها پس از گذشت ۴ روز از آغاز این درخواست موفق به جمع‌آوری بیعانه‌ای ۲۰۰٫۰۰۰دلاری شده بود (بر اساس سایت ردگیری کیک استارتر به نام کیک‌ترک). Blackroom تنها ۱۳۱٫۰۵۲ دلار را در بازه‌ی زمانی مشابه جمع‌آوری کرده است و این می‌تواند نشان دهنده‌ی این باشد که احتمالاً در رسیدن به هدف نهایی خود دچار مشکل خواهد شد.

romero-blackroom-twitter جان رومرو: من فقط می‌خواهم به همه بگویم ما تصمیم گرفتیم یک دموی گیم‌پلی از Blackroom تولید کنیم تا به شما نشان دهیم چه چیزی [انتظارتان را می‌کشد].

استودیوی نایت ورک توضیح داده است که آنها از اینکه مجبور هستند Blackroom را در حالت تعلیق نگه دارند خجالت‌زده نیستند، بلکه می‌خواهند نسخه‌ی آزمایشی را در اختیار طرفداران قرار دهند. رومرو و کارمک در یک پست به حامیان مالی خود گفتند:

در هر صورت ما باور داریم، انتخاب درست این است. ما فکر می‌کنیم شما هم این [موضوع] را می‌دانید.

رومرو و کارمک ویدئویی را برای نمایش تصویری ایده‌های خود در خصوص Blackroom روی صفحه کیک استارتر بازی گذاشته‌اند اما این ویدئو تنها تصاویر مفهومی بازی را دربر دارد. احتمالاً آنها امیدوار بوده‌اند تا صرفاً با اعلام بازگشت دو نفر از سازندگان با استعداد و کلیدی تیم سازنده‌ی Doom شور و هیجان لازم برای تأمین مالی پروژه جدیدشان ایجاد شود. Doom یکی از تاثیرگذارترین بازی‌هایی است که تاکنون ساخته شده و تعریف‌کننده‌ی دورانی است که پی‌سی گیمینگ را به یک صنعت سرگرمی بسیار بزرگ تبدیل کرد.

البته حتی بسیاری از افرادی که طرفدار Doom هستند نمی‌خواهند روی یک بازی که تا سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد سرمایه‌گذاری کنند، آن هم بدون آنکه دیده باشند ظاهر این بازی چگونه خواهد بود. اما رومرو فکر می‌کند زمانی که کار ساخت نسخه‌ی نمایشی به اتمام برسد، شور و اشتیاق گیمرها برای تجربه‌ی یک شوتر جدید از طرف سازندگان کلیدی  و با استعداد Doom به حمایت مالی آنها از این کمپین تبدیل خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا به این بازی و کیفیت نهایی آنها در صورت ساخته شدن امید دارید؟

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده