نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲

مدیر پلی استیشن: ارتقای سخت افزاری کنسول ها امری عادی است

مدیر بخش اروپایی پلی‌استیشن، ضمن تأیید نکردن پلی‌ استیشن 4 نئو (Neo)، وجود یک آپدیت سخت‌افزاری مانند آن را مسئله‌‌ای معمولی قلمداد و از بازگشت قدرتمند نینتندو با NX نیز استقبال کرده است. با زومجی همراه باشید.

سونی تاکنون در مورد شایعات پلی‌استیشن 4k یا پلی‌استیشن 4 نئو بسیار ساکت بوده ، اما به نظر می‌رسد فیلیپ کاردون، معاون رئیس سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در جنوب اروپا، آمادگی ارائه اطلاعات بیشتر طی یک مصاحبه با وبسایت Challenges فرانسه را داشت. او گفت:

پلی‌استیشن 4 به گونه‌ای ساخته شده است تا با واقعیت مجازی سازگاری داشته باشد، اما در بازه‌ی زمانی عمر یک کنسول تیم‌های تحقیق و توسعه هنوز هم روی [اعمال یک سری] بهبودها کار می‌کنند. تاریخ[ ساخت] پلی‌استیشن 4 فعلی به چندین سال پیش برمی‌گردد. این یک چیز طبیعی است که به یک بروز رسانی برای آن فکر کنیم. من اطلاعات بیشتری برای ارائه در این خصوص ندارم.

ps4

در حالی که این گفته‌ها فاصله زیادی با یک تأیید رسمی (یا حتی غیر رسمی) دارند، حداقل کاردون مانند سونی (از زمان شروع شایعات در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سال ۲۰۱۶ تاکنون) پشت جمله‌ی «در خصوص شایعات و گمانه‌زنی‌ها نظری نداریم» پنهان نشده است. در آینده مشخص می‌شود که آیا این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد یا نه، و مهمتر اینکه چگونگی تبدیل شدن آنها به واقعیت را نیز خواهیم دید، اما فعلاً چیز بیشتری در این باره دست‌مان را نمی‌گیرد.

همچنین کاردون به این موضوع نیز اشاره کرده است که با بازگشت نینتندو با NX، بازار کنسول‌ها پتانسیل بالاتری برای پیشرفت خواهد داشت. او توضیح داد:

من در مورد نسل ۸.۲ چیزی نمی‌دانم. اطلاعات در خصوص سخت‌افزار در ژاپن شفاف نیستند. چیزی که من الان می‌توانم به شما بگویم این است که ما فعلاً در یک بازار به شدت پویا هستیم، اما بر اساس دو کنسول نه سه تا. بازار با بازگشت نینتندو تمام چیزهای لازم برای پیشرفت را [در اختیار] خواهد داشت. با وجود سه کنسول، بازار بسیار قوی‌تر خواهد بود.

نظر شما در مورد گفته‌های کاردون چیست؟ آیا با بروزرسانی سخت افزاری برای پلی‌استیشن 4 موافق هستید؟ و آیا بازگشت قدرتمندانه‌ی نینتندو برای صنعت بازی را مفید ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده