نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

احتمال بازسازی بازی Crysis برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وجود دارد

بازی Crysis که در زمان انتشار به دلیل گرافیک فوق‌العاده‌اش به بازی نسل آینده مشهور شده بود، طرفداران زیادی دارد. کمپانی کرایتک نیز به دلیل محبوبیت فوق‌العاده این بازی، احتمال بازسازی دوباره آن را برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را بررسی می‌کند..

بازی Crysis استودو کرایتک، در زمان عرضه خود به دلیل گرافیک فوق‌العاده‌اش تبدیل به معیاری برای به چالش کشیدن قدرت سخت‌افزاری رایانه‌های شخصی و به ویژه کارت‌های گرافیکی شد و همچنین اصطلاحی را بین بازیکنان پلتفرم PC رواج داد، به طوری که هر گاه کارت گرافیک پیشرفته‌ای به بازار عرضه می‌شد یا لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های All In One مخصوص گیمینگ معرفی می‌شدند، اولین واکنش خریداران این بود:

آیا می‌تواند بازی Crysis را اجرا کند؟

ولی امروز فناوری به قدری پیشرفت کرده که کنسول‌ها نیز توان اجرای بازی Crysis را دارند. اگر اخبار رسیده از کمپانی کرایتک تکذیب نشود، ساخت بازسازی از بازی Crysis برای نسل حاضر کنسول‌های بازی ممکن خواهد بود.

اولین نسخه Crysis ابتدا در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، اما اولین پورت آن برای کنسول‌ها در سال ۲۰۱۱ و اندکی قبل از عرضه ایکس‌باکس وان منتشر شد. برای این بازی علاوه بر دو دنباله، یک بسته الحاقی نیز بعدها ارائه شد که به ادامه داستان جنگ انسان‌ها علیه بیگانگان فضایی از نژاد Ceph می‌پرداخت.

هر سه نسخه Crysis همواره به خاطر گرافیک فوق‌العاده و زیبایشان تحسین شدند. با این حال، برخی از طرفداران افراطی پلتفرم PC در زمان عرضه Crysis 2 برای هر سه پلتفرم، به انتشار بازی برای کنسول‌ها اعتراض کردند: چرا که از نظر آن‌ها عرضه بازی برای کنسول‌ها باعث کاهش گرافیک نسخه پی‌سی شده بود. این افراد انتظار داشتند که نسخه دوم هم گرافیکی هم سطح نسخه اول بازی ارائه دهد؛ گرافیکی که یاتزی کراشو، منتقد بازی‌های ویدیویی، در مورد آن گفته بود:

مجموعه بازی‌های Crysis برای آن دسته از ابرکامپیوتر‌های خیالی که از فضا فرستاده شده، طراحی شده است.

راک ارجاوک، کارگردان فنی استودیو کرایتک، گفته است که این استودیو احتمال ساخت بازسازی Crysis را برای نسل کنونی کنسول‌ها رد نمی‌کند، اما اکنون کمپانی روی پروژه‌های دیگری همچون واقعیت مجازی تمرکز کرده است.

با این حال، بدون شک در صورت عرضه نسخه بازسازی شده Crysis، کماکان شاهد جلوه‌های بصری بسیار زیبایی خواهیم بود. چرا که حتی Ryse: Son of Rome، که از آن به عنوان ضعیف‌ترین بازی Crytek یاد می‌شود، از لحاظ جلوه‌های بصری بسیار زیبا و چشم‌نواز بود.

به هرحال، حالا که همه کنسول‌ها قادر به اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا تا حدی نزدیک به آن هستند، بازی Crysis ممکن است همچون معدنی پر از طلا در دستان کرایتک باشد. این موضوع مخصوصا زمانی آشکارتر خواهد شد که پلی‌استیشن 4K عرضه شود، چرا که اگر بازسازی Crysis بتواند در رزولوشن اصلی این کنسول که 4K نیتیو است اجرا شود، آن وقت دیگر کمپانی کرایتک رسما پول پارو خواهد کرد.

آیا شما با بازسازی Crysis برای کنسول‌ها موافقید؟

منبع: SegmentNext


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده