نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۱

بازی Resident Evil 0 HD بیش از ۸۰۰ هزار نسخه دیجیتالی فروخته است

امسال بیستمین سالگرد تولد بازی‌های بسیار محبوب Resident Evil محسوب می‌شود. کپکام، خالق این سری، به‌تازگی اعلام کرده که آخرین بازسازی منتشر شده از این مجموعه با نام Resident Evil 0 HD بیش از ۸۰۰ هزار نسخه فروخته است. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های Resident Evil از محبوبیت بسیاری، خصوصا بین گیمر‌های قدیمی‌تر، برخوردار هستند. شرکت کپکام، سازنده‌ی این سری، با توجه به عدم موفقیت نسخه‌های آخر این مجموعه، از چندی پیش تصمیم گرفت تا به‌جای عرضه‌ی نسخه‌ی جدید این بازی‌ها، دست به بازسازی نسخه‌های محبوب پیشین بزند تا دوباره دل طرفداران را به دست بیاورد. آخرین بازی بازسازی شده‌ی این مجموعه با نام Resident Evil 0 HD با فروش بالای خود بازهم مهر تاییدی بر علاقه‌ی زیاد گیمرها برای تجربه‌ی دوباره‌ی نسخه‌های قدیمی با ظاهری جدید است. شرکت ژاپنی کپکام در قالب بخشی Resident Evil Origins Collectionاز گزارش درآمد سالیانه‌ی خود اعلام کرد که این بازسازی ۸۰۰ هزار نسخه فروش داشته است. نکته‌ی جالب آمار مذکور آن است که این بازی تازه در ماه ژانویه‌ی سال جاری میلادی (۲۹ دی ماه) عرضه شده و گزارش سال مالی کپکام هر سال در ۳۱ ماه مارس (۱۲ فروردین) بسته می‌شود؛ یعنی این آمار تنها بازه‌ای در حدود سه ماه را شامل می‌شود و دو ماه اخیر را پوشش نمی دهد.

به‌علاوه، آمار اعلام شده به بخش فروش دیجیتالی کپکام تعلق دارد و در نتیجه، این عدد احتمالا نسخه‌های به فروش رفته از طریق باندل فیزیکی Resident Evil Origins (شامل بازی‌های Resident Evil 0 HD و Resident Evil 1 Remaster) را در بر نمی‌گیرد. به هر حال، این شرکت اعلام کرده که آخرین نسخه‌ی بازسازی شده‌ی مجموعه‌ی Resident Evil بسیار خوب عمل کرده است.

رزیدنت اویل 4کپکام هم‌اکنون بر روی پروژه‌ی «بازسازی کامل» بازی Resident Evil 2 کار می‌کند؛ البته هنوز تاریخ عرضه‌ی این اثر اعلام نشده است. حدود یک سال پیش بود که این شرکت اعلام کرد آنقدر موفقیت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil HD بر روی آن‌ها تاثیرگذار بوده که بازسازی نسخه‌های مختلف و باز نشر آن‌ها به یکی از نقاط اتکای کلیدی برای رشد کپکام مبدل شده است. مدتی پیش هم بازی Resident Evil 6 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد. همچنین بازسازی نسخه‌های چهارم و پنجم این مجموعه هم در راه است.

کمپانی بازی‌سازی ژاپنی امسال بیستمین سالگرد مجموعه‌ی موفق‌اش را جشن می‌گیرد. با وجود اینکه Capcom فعلا روی دور بازسازی ساخته‌های قدیمی‌اش افتاده است، اما شایعاتی هم از معرفی نسخه‌ی جدید این مجموعه یعنی Resident Evil 7 خبر می‌دهند. نکته‌ی جالب در این مورد آن است که کپکام اخیرا اعلام کرده که بر روی سه پروژه‌ی اعلام نشده برای عرضه پیش از آوریل ۲۰۱۷(فروردین-اردیبهشت ۹۶) کار می‌کند و انتظار دارد یکی از این پروژه‌ها بیش از چهار میلیون نسخه بفروشد. این انتظار فروش بالا شاید نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد که یکی از این سه پروژه احتمالا نسخه‌ی جدید یک مجموعه‌ی بسیار معروف (شاید رزیدنت ایول) است. حال باید صبر کرد و دید آیا کپکام در بین این همه بازسازی، فکری هم به حال Resident Evil 7 کرده است یا خیر.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده