// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

نینتندو قصد بازگشت به دنیای سینما را دارد

تاتسومی کیمیشیما، رئیس کمپانی نینتندو در مصاحبه‌ای با سایت ژاپنی آساهی سیمبون خاطر نشان کرده است که کمپانی نینتندو قصد ساخت و انتشار اولین فیلم خود را تا ۲ تا ۳ سال دیگر دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بعد از درگذشت ساتورو ایواتا، رئیس فقید شرکت ژاپنی نینتندو و با انتخاب تاتسومی کیمیشیما به عنوان رئیس جدید این کمپانی بزرگ، بسیاری از طرفداران می‌دانستند که تغییراتی در راه نینتندو خواهد بود و اکنون نیز شاهد آغاز تغییرات هستیم. به عنوان مثال، تحت رهبری کیمیشیما، کنسول Wii U به طور کامل جهت تولید محتوا برای سخت‌افزار جدید Nintendo کنار گذاشته شده است. همچنین این شرکت با برنامه‌ی عرضه حداقل ۲ بازی موبایل نینتندو  تا پایان سال، به شکلی تهاجمی به سمت توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند حرکت می‌کند. با این حال، اکنون یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نینتندو نمایان شده است: نینتندو آماده ساخت فیلم می‌شود.

این خبر مهم در جریان مصاحبه کیمیشیما با وب‌سایت آساهی شیمبون اعلام شد. در این مصاحبه، کیمیشیما خاطر نشان کرد که نینتندو امیدوار است تا جای ممکن بدون کمک سایر کمپانی‌ها مراحل تولید فیلم را به تنهایی انجام دهد. در حالی که طرفداران در انتظار تاریخ اکران اولین فیلم بزرگ نینتندو روی پرده‌ی نقره‌ای هستند؛ کیمیشیما به دنبال اکران فیلم تا ۲ تا ۳ سال آینده است.

حضور نینتندو در صنعت فیلم‌سازی نه تنها برای خود این کمپانی، بلکه برای صنعت سینما نیز در ابعاد وسیع‌تر اتفاق بزرگی است. علی‌رغم انتقاد‌های گسترد‌ه‌ای که در طی سال‌های گذشته به سخت‌افزار نینتندو شده است، این شرکت هنوز به تولید و عرضه بازی‌های خوب انحصاری (First-Party) ادامه می‌دهد. با این حساب، امید می‌رود که این کمپانی در تولید فیلم نیز همین رویه را ادامه دهد.

در حال حاضر باید دید نینتندو قصد تولید فیلم‌ برپایه‌ی سری بازی‌های ویدیویی خود را دارد یا این شرکت به سمت تولید محصولات کاملاً جدید و تازه می‌رود. اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت در ابتدا با تمرکز بر سری‌های بزرگ مانند سوپر ماریو و The Legend of Zelda وارد عرصه فیلمسازی شده و سپس در ادامه راه موفقیت ساخت فیلم‌هایی تازه و اوریجینال را در پیش خواهد گرفت.

در این میان، این نکته حائز اهمیت است که نینتندو خود به طور کامل تولید فیلم‌‌ها را بدست می‌گیرد یا تنها با فروش مجوز‌های لازم به شرکت‌های خارجی و با کنترل خلاقانه روی محصول دیگر استودیوها، جلوی ساخت یک Super Mario Bros دیگر را می‌گیرد. با توجه به دو گزینه‌ی پیش‌رو به نظر می‌رسد در صورت شکست احتمالی فیلم، گزینه‌ی دوم ریسک کمتری برای نینتندو در بر خواهد داشت. شرکت نینتندو در سال ۱۹۹۳ با فیلم Super Mario Bros حضور در صنعت فیلم‌ را تجربه کرده بود. این شرکت در سال ۲۰۰۶ نیز با اکران انیمیشن Animal Crossing ( با نام اصلی Dōbutsu no Mori) در کشور ژاپن به فروش خوبی دست پیدا کرده بود.

به نظر می‌رسد شرکت دیزنی می‌تواند همکار خوبی برای نینتندو در گزینه‌ی دوم باشد. در گذشته شاهد انتشار شایعاتی پیرامون همکاری نینتندو با دیزنی برای تولید فیلم بودیم و دیزنی هم دارای پیشینه‌ای موفق در کار بر روی مجموعه‌های مختلف است. به عنوان یکی از این موفقیت‌ها می‌توان به «دنیای سینمایی مارول» اشاره کرد و البته این شرکت توانست با احیای سری جنگ ستارگان برای بیننده‌های نسل جدید، رکوردهای زیادی را در گیشه بشکند. به همین دلیل می‌توان گفت که دیزنی مهارت لازم برای کار بر روی شخصیت‌های بازی‌های نینتندو را دارد.

در صورت کنار گذاشتن دیزنی، با توجه به ایمیل فاش شده در سال ۹۳ می‌توان سونی را گزینه‌ای دیگر -هرچند بعید- نامید. در این ایمیل مشخص شد که نینتندو مکاتباتی پیرامون ساخت انیمیشنی از سوپر ماریو با سونی پیکچرز داشته است. با این حال، با توجه به رقابت این دو شرکت در بازار بازی‌ها، احتمال همکاری نینتندو و سونی برای ساخت فیلمی از شخصیت‌های نینتندو دور از انتظار خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با سخنان تاتسومی کیمیشیما چیست؟‌ شما علاقمند به تماشای کدام یک از شخصیت‌های نینتندو در قالب فیلمی سینمایی هستید؟‌

منبع: Gamerant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده