نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳

رییس یوبیسافت: در نهایت سرویس های استریم بازی جایگزین کنسول ها خواهند شد

ایو گیلمو، رییس کمپانی یوبیسافت، به تازگی اعلام کرد علی‌رغم اینکه انتظار دارد یک نسل دیگر از کنسول‌ها نیز وجود داشته باشند، اما با این حال معتقد است که در آینده‌ کنسول‌ها جای خودشان را به سرویس‌های استریم بازی‌ خواهند داد. با زومجی همراه باشید.

شرکت یوبیسافت، ناشر بازی‌های  Assassin's Creed و FarCry، تصورش از آینده‌ی کنسول‌های بازی را بیان کرده است. ایو گیلمو در جلسه گزارش مالی این شرکت گفت که انتظار دارد این صنعت در نهایت به جایی برسد که کنسول‌ها به شکلی که امروز می‌شناسیم دیگر وجود نداشته باشند و سرویس‌های استریم بازی‌ جای آنها را بگیرند. اما قبل از آنکه چنین اتفاقی بیافتد گیلمو پیشی‌بینی کرد که ما یک نسل دیگر از کنسول‌های سنتی را خواهیم دید. او گفت:

اکنون در زمینه‌ی کنسول‌ها ما انتظار داریم که کنسول‌های جدیدی عرضه شوند که منجر به رشد این بازار شوند و ما احساس می‌کنیم که یک نسل دیگر از کنسول‌ها[ی سنتی] پیش از اینکه گونه‌ی جدیدی از کنسول‌ها وارد بازار شوند را شاهد خواهیم بود.

گیلمو به طور خاص در زمینه‌ی استریم بازی‌ها گفت که یوبیسافت در مورد اینکه این روش به چیزی معمولی تبدیل شود خوش‌بین است، اما نه تا یک مدت زمان مشخص. وی توضیح داد:

ما به استریم بازی‌ها اعتقاد داریم، این [تکنولوژی] به پهنای باند زیادی نیاز خواهد داشت. ما فکر می‌کنیم که [استریم بازی‌ها] با رشد همراه باشد اما امروز و با [توجه به] نوع بازی‌هایی که در اختیار داریم، فراگیرتر شدن این تکنولوژی به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، از گیلمو به طور خاص در مورد بروزرسانی‌های سخت افزاری در میانه‌ی نسل سؤال شد(مانند پلی‌استیشن 4.5 که در شایعات آمده) و او پاسخ داد که یوبیسافت همانند الکترونیک آرتز، در خصوص اینکه چه چیزی ممکن است یا ممکن نیست اتفاق بیافتد پریشان نخواهد شد، چرا که انتقال از کنسول‌های نسل هفتم به نسل هشتم بدون اشکال صورت گرفته است. او گفت:

در خصوص کنسول‌های جدید، هنوز هیچ صحبت رسمی‌ای انجام نشده است، پس انتظار من این خواهد بود که یک چرخه‌ی جدید از کنسول‌ها را قبل از پا گرفتن سرویس‌های استریم شاهد خواهیم بود. من هیچ تاریخ یا نشانه‌ای را در اختیار ندارم اما چیزی که میبینم این است که تولیدکنندگان [کنسول‌ها] ترجیح می‌دهند که باز هم یک سخت‌افزار جدید داشته باشند تا بتوانند امکانات جدید بالقوه‌ای که قصد پیاده کردنشان را دارند عملی کنند.

من احساس می‌کنم که انتقال [بین نسلی] قبلی بدون اشکال انجام شده است و تعداد کنسول‌هایی که توسط مصرف‌کنندگان خریداری شدند بسیار زیاد بود و سریع هم انجام شد، پس ما الان به یک انتقال دیگر به عنوان مشکلی بالقوه نگاه نمی‌کنیم؛ ما به این مسأله به عنوان روشی برای  کمک کردن به بازار می‌نگریم.

گیلمو تنها چهره‌ی شناخته شده‌ی این صنعت نیست که فکر می‌کند کنسول‌ها (به شکلی که امروز می‌شناسیم) برای همیشه وجود نخواهند داشت. اخیراً پیتر مور از الکترونیک آرتز گفته بود که در آینده «با استفاده از تکنولوژی استریم به بازی‌ها دسترسی خواهیم داشت، پس ما دیگر به میانجی‌های سخت افزاری برای بازی‌ها و مصرف‌کنندگان نیازی نداریم.» او اضافه کرد:

اگر من و شما بخواهیم Battlefield 12 را با یکدیگر بازی کنیم، از طریق هر نمایشگری که در خانه‌ی خودمان داریم خواهیم توانست به داخل بازی برویم. این [تکنولوژی] به جای قرار داشتن درون یک جعبه، روی یک تراشه خواهد بود.

کاتسوهیرو هارادا، رییس بازی Tekken، در سال ۲۰۱۳ نظر خودش را اینگونه مطرح کرده بود:

هنگامی که پلی‌استیشن 5 عرضه شود، احتمالاً فقط از یک کنترلر و نمایشگر تشکیل شده است. در آن زمان، تنها چیزی که باقی خواهد ماند نام سرویسی است که ارائه می‌شود.

مورد جدید‌تر نیز مربوط به لورن لنینگ، بازیساز کهنه کار است که گفته بود شوهی یوشیدا، رییس پلی‌استیشن، به وی گفته است که خود سونی هم در خصوص عرضه شدن پلی‌استیشن 5 اطمینان ندارد. به نظر شما در آینده کنسول‌ها چه نقشی را در صنعت بازی‌ ایفا خواهند کرد؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده