نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

مروری بر بازی‌ های موبایل معرفی شده در زومجی

ما در زومجی تلاش می‌کنیم که روزانه به معرفی بازی‌ های موبایلی بپردازیم که بتوانند شما را برای ساعات متمادی سرگرم کنند. در ادامه مطلب، خلاصه کوتاهی از مطالبی را می‌خوانید که در هفته گذشته به وسیله تیم زومجی در این زمینه تهیه شده‌اند.

معرفی بازی dady was a thief

Dady Was A Thief

اگر بخواهیم Dady Was A Thief را تنها در چند کلمه توصیف کنیم می‌توان از آن با واژه‌هایی همچون، جذاب، ساده و متفاوت یاد کرد. در کنار سادگی بی حد و اندازه گیم‌پلی بازی، این اثر آنچنان در میان دیگر بازی‌های موبایلی متفاوت جلوه می‌کند که نمی‌توان به سادگی از بازی کردن آن دست کشید. شما در نقش سارق بانکی ظاهر می‌شوید که باید از جان خود در مقابل پلیس‌ها و دیگر خطرهای پیش رو محافظت کند و برای رهایی از چنگ آن‌ها راه فراری بیابد. شاید فکر کنید که Dady Was A Thief یک بازی رانر است، اما باید در این باره بگوییم که این اثربه هیچ بازی رانری که تا به امروز روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، شباهتی ندارد. برخلاف Doodle Jump که باید برای بالا رفتن و ثبت رکورد بیشتر تلاش می‌کردید، در Dady Was A Thief  می‌بایست برای رهایی از دست پلیس‌ها سقف طبقات مختلف یک ساختمان را با خاک یکسان کرده و راهی به سمت پایین پیدا کنید.

 

معرفی بازی موبایل Dragon Hills

Dragon Hills

Dragon Hills گیم‌پلی سریع و هیجان انگیزی را در قالب یک بازی دو بعدی بسیار ساده اما خوش آب و رنگ به تصویر می‌کشد. در شروع بازی شاهد گنجینه شاه‌دختی هستیم که از سوی چند دزد به یغما می‌رود. اما شاهزاده Dragon Hills به جای آنکه در گوشه‌ای بنشیند و زانوی غم بغل بگیرد، شمشیر به دست، اژدهای مخصوص خود را آماده سواری می‌کند و به دنبال اموال دزدیده شده‌ خود می‌رود. با خواندن همین چند خط ساده، مسلما درمی‌یابید که قرار است با چه هدفی در بازی رو به رو شوید. اما آنچه که در Dragon Hills  نقطه قوت به شمار می‌رود نحوه بدست گرفتن کنترل اژدها است. باید با لمس صفحه نمایشگر به سمت پایین و بالا اژدها را مجبور کنید که به اعماق زمین شیرجه بزند یا در آسمان به پرواز درآید. می‌توانید با هدایت اژدها به سمت پایین، آن را مجبور کنید که زمین را حفر کند و با برداشتن دست خود از روی صفحه، اژدها را به سمت سطح زمین هدایت کنید.

 

bache mahal

بچه محل

برخلاف «بچه پرروها» که باید در آن مسیری افقی را طی می‌کردید، در «بچه محل» می‌بایست مسیر خود را به سمت بالا و به صورت عمودی ادامه دهید. اما در این راه موانعی نیز پیش‌ روی شما ظاهر می‌شوند که با برخورد به آن‌ها بازی خاتمه می‌یابد و به مرحله ثبت رکورد منتقل می‌شوید. در این راه برای آسان‌تر شدن بازی پاورآپ‌هایی از سوی توسعه‌دهندگان در اختیار شما قرار گرفته است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با سرعت بیشتری به صعود خود ادامه دهید. علاوه بر گیم‌پلی ساده و جذاب بازی، کاراکتر‌های جالب و خوش آب و رنگ «بچه محل» به موفقیت این اثر کمک کرده است و شاید با دیدن برخی از کاراکتر‌های بازی لبخندی هم روی صورت‌تان بنشیند.

 

والیبال حرفه‌ای

والیبال حرفه‌ای

«والیبال حرفه‌ای» بازی بسیار جالبی است و ویژگی‌ها منحصربه‌فردی دارد. اما با نگاهی دقیق‌تر به این اثر، خاطراتی از کنسول مگا درایو سگا و بازی Super Volleyball در گوشه ذهن‌مان تداعی می‌شود. درست است؛ والیبال حرفه‌ای نسخه‌ پیشرفته‌ای از Super Volleyball به حساب می‌آید که می‌تواند علاوه بر یادآوری خاطرات شیرین آن دوران، ساعات لذت بخشی را برای شما به ارمغان آورد. در Super Volleyball ویژگی‌های خاصی که برای استفاده از استراتژی‌های مختلفِ حمله و دفاع در بازی بکار رفته، به شدت تحسین برانگیز است و باید به توسعه‌دهندگان این اثر یک خسته نباشید گرم گفت. روند گیم‌پلی بازی به هیچ‌وجه ساده نیست و مدتی طول می‌کشد تا به مکانیزم آن عادت کنید. توسعه‌دهندگان از سیستم مالتی‌تاچ نمایشگر به بهترین نحو ممکن استفاده کرده‌اند، چرا که می‌توانید با استفاده از این سیستم، استراتژی خود را در حمله و دفاع روی تور تغییر دهید.

 

Bloody Harry

Bloody Harry

با ورود به دنیای دو بعدی Bloody Harry، تنها یک سلاح کمری با مهماتی محدود و دیلمی فرسوده برای مبارزات تن به تن در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما قرار نیست تا انتهای بازی برای حفظ جان خود، تعداد گلوله‌های باقی مانده را بشمارید. هری دیوانه دسته کمی از رمبو ندارد و می‌توانید با به راه انداختن کشتاری وحشیانه و تکه تکه کردن هر یک از این سبزیجات عظیم‌الجثه، سکه‌هایی جهت خرید سلاح‌هایی با قدرت تخریب بیشتر بدست آورید. با این وجود، تنها سلاح‌ها نیستند که زنده ماندن هری را تضمین می‌کنند، بلکه پس از به پایان رساندن چند مرحله متوالی می‌توانید توانایی‌های کاراکتر بازی را ارتقا دهید تا گیم‌پلی بازی کمی آسان‌تر شود.

 

khoshrekab

خوش‌رکاب

در بازی خوش رکاب باید حواس‌تان را برای زیر نظر گرفتن دو مورد حیاتی جمع کنید: بنزین باقی مانده در باک خودرو و سوال‌هایی که باید به آن‌ها پاسخ دهید. سوال‌ها ساده‌اند و عموما ریشه‌های کلیشه‌ای دارند، اما پاسخ‌‌هایی که ما به این سوالات می‌دهیم نکته مثبت گیم‌پلی خوش رکاب به حساب می‌آید. در بازی تا زمان اتمام کامل سوخت فرصت دارید که به سوال‌هایی که از شما پرسیده می‌شود پاسخی اشتباه دهید و به عنوان پاداش بنزین دریافت کنید. در بازی دو کلید صحیح و غلط در اختیارتان قرار گرفته که باید به ترتیب از آن‌ها برای سوال‌هایی با پاسخ اشتباه و صحیح استفاده کنید. اما ندانستن هم عیب نیست و اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانید، می‌توانید با انتخاب گزینه بعدی مانع از هدر رفتن سوخت شوید.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده