نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۳

سگا ساخت فیلمی بر اساس سری بازی‌های Shinobi را تایید کرد

کمپانی سگا با همکاری تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های Wanted و Bridge of Spies سرگرم ساخت اقتباسی سینمایی از مجموعه بازی‌های Shinobi است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

در دنیای سینما «شینوبی» برای بسیاری یادآور فیلم رزمی-درام Shinobi: Heart Under Blade است؛ اثری که بر اساس داستان The Kouga Ninja Scrolls و با الهام از مانگای Basilisk ساخته شده بود و چندین بار هم از صداوسیما پخش شد. اما در دنیای بازی‌ها، واژه‌ی شینوبی بیش از هرچیزی، سری بازی‌های قدیمی کمپانی Sega و شخصیت اصلی آن‌ها، نینجایی به نام جو موساشی (Joe Musashi)، را به یاد گیمرها می‌آورد. اکنون باخبر شده‌ایم که مجموعه‌ی Shinobi سگا قرار است در آینده به پرده‌ی نقره‌ای سینماها راه پیدا کند.

کمپانی سگا اعلام کرد که علاوه بر ساخت فیلمی لایو اکشن-انیمیشن از شخصیت سونیک، سرگرم تولید فیلمی با اقتباس از سری بازی‌های Shinobi است. استوریز اینترنشنال، کمپانی زیرشاخه‌ی سگا، هم‌اکنون سرگرم کار بر روی این اثر است و مارک پلات، تهیه‌کننده‌ی فیلم پل جاسوس‌ها (Bridge of Spies)، هم تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد؛ ضمن اینکه آدام سیگل، شریک پلات که در فیلم تحت تعقیب (Wanted) به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی همراه او بوده، در این پروژه هم با وی همکاری خواهد کرد. همچنین تومویا سوزوکی، رئیس و مدیرعامل کمپانی استوریز، مستقیماً در ساخت فیلم شینوبی دخالت خواهد داشت.

مارک پلات در مورد پروژه‌ی جدیدش می‌گوید:

ما به بازی‌های Shinobi علاقه‌ی زیادی داریم و بر این باوریم که دنیای نینجاها هیچ‌گاه در صفحه‌ی [تلویزیون و بر پرده‌ی سینماها] به‌درستی به تصویر کشیده نشده است. ما اکنون این فرصت را داریم تا چنین کاری را انجام دهیم. امیدواریم فیلمی بسازیم که در خور گوهر وجودی بازی‌های [رایانه‌ای] باشد و این دنیای شگفت‌انگیز را برای مخاطبان سینما به‌شکلی زنده به تصویر بکشد.

اولین نسخه از بازی‌های Shinobi در سال ۱۹۸۷ برای دستگاه‌های آرکید عرضه شد و پس از انتشار دنباله‌ی آن با نام Shadow Dancer، این مجموعه به کنسول‌های بازی هم راه پیدا کرد. سگا پس از آن نسخه‌های مختلفی از این سری را برای کنسول‌ها منتشر کرد که در بین آن‌ها می‌توان از The Revenge of Shinobi (سگا جنسیس) و Shinobi پلی‌استیشن 2 نام برد. آخرین بازی مجموعه‌ی شینوبی در سال ۲۰۱۱ و برای کنسول 3DS منتشر شد.

منابع: GameSpot / ‍Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده