// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

ساخت اقتباس سینمایی Death Note از دستور کار برادران وارنر خارج شد

علاقه‌مندان به انیمه و مانگاهای ژاپنی بدون شک با سری«Death Note» آشنا هستند. بر طبق اخبار منتشر شده کمپانی برادران وارنر ساخت اقتباس سینمایی این سری را از دستور کار خارج کرده است. با زومجی همراه باشید.

مدتی پیش اعلام شد که کمپانی برادران وارنر قصد دارد تعداد فیلم‌های در حال ساخت را کاهش دهد و تمرکز خود را معطوف به فیلم‌هایی کند که تصور می‌شود در باکس آفیس عملکرد موفقیت‌آمیزی خواهند داشت. بر همین اساس ساخت اقتباس سینمایی «دفترچه مرگ» از دستور کار کمپانی برادران وارنر خارج شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این پروژه به نت‌فلیکس واگذار خواهد شد. برخی از کارکنان کمپانی برادران وارنر به خبرنگار وب‌سایت TheWrap گفته‌اند که تا پیش از تصمیم این کمپانی مبنی بر متوقف کردن پروژه، مراحل پیش‌تولید فیلم سینمایی «دفترچه مرگ» در مراحل پایانی به سر می‌برد و زمان زیادی تا آغاز فیلم‌برداری باقی نمانده بود.

بر طبق اظهارات منابع آگاه، توافق بین نت‌فلیکس و کمپانی برادران وارنر در مراحل پایانی به سر می‌برد و به زودی عملیاتی می‌شود. با این حال نت‌فلیکس قصد تغییر در عوامل ساخت این اقتباس سینمایی را ندارد و اعلام کرده است که در صورت مذاکره  آدام وینگارد (کارگردان تعیین شده توسط کمپانی برادران وارنر و کارگردان فیلم‌های A Horrible Way to Die و Pop Skull) با مسئولین این شبکه، کارگردانی این فیلم همچنان به عهده او خواهد بود.از بازیگران این فیلم می‌توان به نت وولف (بازیگر فیلم Paper Towns) و مارگارت کوئیلی (بازیگر سریال The Leftovers) اشاره کرد. همچنین نت‌فلیکس قصد دارد کیت استن‌فیلد، بازیگر فیلم‌های Straight Outta Compton و Selma را در اقتباس سینمایی «دفترچه مرگ» به خدمت بگیرد، اما تاکنون به صورت رسمی با این بازیگر وارد مذاکره نشده است.

Death Note لایت یاگامی و شینیگامی ریوک

فیلم سینمایی «دفترچه مرگ» داستان دانش‌آموزی («لایت یاگامی» در نسخه ژاپنی) را روایت می‌کند که قدرت کشتن دیگران به وسیله نوشتن نام و نحوه مرگ آن‌ها در دفترچه‌ای متعلق به فرشته مرگ («شینیگامی ریوک» در نسخه ژاپنی) را بدست می‌آورد. با گسترش دامنه مرگ‌ها  و ورود پلیس به پرونده مرگ مشکوک خلاف‌کاران، این موضوع ابعاد بزرگتری پیدا می‌کند. مانگا «دفترچه مرگ» به نویسندگی سوگومی اوبا و طراحی تاکه‌شی اوباتا برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. به دلیل استقبال نسبتا مناسب از مانگا «دفترچه مرگ» و فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای آن، ساخت اقتباس‌های تلویزیونی، سینمایی و بازی ویدیویی از این سری چندان دور از انتظار نیست. اقتباس تلویزیونی سری «دفترچه مرگ» از سال ۲۰۰۶ و در قالب ۳۷ قسمت از شبکه «نیپون» پخش شد. همچنین چهارمین لایو اکشن ژاپنی این سری نیز امسال اکران خواهد شد.

تهیه‌کنندگی اقتباس سینمایی «دفترچه مرگ» در سینمای هالیوود بر عهده روی لی، دن لین، جیسون هافز و ماسی اوکا است و وظیفه نویسندگی این فیلم را جرمی اسلیتر( نویسنده فیلم Fantastic Four) بر عهده خواهد داشت.

منبع: The Wrap


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده