// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰

زیبایی خیره‌ کننده توکیو در شب از نگاه دوربین گرافیست یوبی سافت

ژاپن و پایتخت آن، توکیو، شاید برای بسیاری از گیمرها و بازی دوستان نامی آشنا باشد. این کشور یکی از قطب‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است و به نوعی مهد بسیاری از آثار برجسته‌ی این صنعت محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا از لنز دوربین یکی از طراحان کمپانی یوبی‌سافت نگاهی به شهر توکیو داشته باشیم.

شهر توکیو افق زیبا و منظره شبانه چشم‌نوازی دارد و همین زیبایی آن را از سایر شهرهای جهان متمایز می‌کند. توکیو علاوه بر جایگاه اقتصادی و صنعتی خود در جهان، یکی از زیباترین شهرها نیز به شمار می‌رود و منظره چشم‌نواز آن، به ویژه در شب، برای کلیه گردشگران خاطره‌ای فراموش‌نشدنی رقم می‌زند. یکی از این افراد لیام وونگ نام دارد، که مدیر طراحی و گرافیست در شرکت بازی‌های کامپیوتری Ubisoft است. این شخص اصالتا اهل کشور اسکاتلند بوده و به واسطه شغل خود مدت دو و نیم سال در کشور کانادا زندگی کرده است. البته یکی از مزایای شغل وی امکان سفر به شهرهای مختلف جهان و عکاسی از آن‌ها است، که هر از گاهی این عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز منتشر می‌کند.

لیام همچنین برای تهیه بازی Far Cry 4 به شهر توکیو سفر کرد و به گفته خود از همان ابتدا عاشق زیبایی این شهر شده است. به همین دلیل در سفر بعدی دوربین دیجیتال DSLR را تهیه و از مناظر زیر عکاسی کرده است. اغلب این عکس‌ها از مناطق داخل شهر و دور از مراکز تجمع گردشگران گرفته شده است. وی همچنین در ادامه خاطرات خود درباره عکاسی از توکیو می‌افزاید یک شب پس از بارش باران، شهر جان دوباره‌ای گرفت و همین‌ امر، وی را وسوسه کرده تا از این منظره‌ها نیز عکاسی کند. انجام این کار حسی شبیه حضور در فیلم Gaspar Noé، Enter The Void یا زندگی در دنیای سایبر‌پانک را به وی القا کرده است، همانند تصویری که در فیلم Blade Runner به کارگردانی ریدلی اسکات به تصویر کشیده شده است. جذابیت این عکس‌ها به حدی بوده که پس از بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به سرعت تعداد تعقیب‌کنندگان وی افزایش یافته و از آن پس وی به عکاسی از شهرهای مختلف در شب ادامه داده است. بر خلاف سایر عکاس‌ها، وی ساعت‌ها در انتظار سوژه نبوده یا از تکنیک‌های مختلف برای افزایش عمق و مفهوم تصویر استفاده نمی‌کند، بلکه در طول شب در داخل شهر گردش و به محض شکار سوژه عکاسی می‌کند. اگر شما نیز به دیدن این تصاویر شبانه علاقه‌مند هستید، تصاویر زیر را از دست ندهید.

برای تصاویر مطلب زیبایی خیره‌ کننده توکیو در شب به کجارو مراجعه کنید.

توکیو

منبع: کجارو


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده