نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰

احتمال حضور بیشتر شخصیت های افسانه‌ ای سری Star Wars در فیلم های بعدی مجموعه

نیل اسکانلان، مدیر جلوه‌های ویژه موجودات فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars; The Force Awakens))، اخیرا طی مصاحبه‌ای اطلاعاتی از شخصیت‌های این فیلم و فیلم‌های آینده ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

یکی از ویژگی‌های مثبت جدیدترین نسخه از فیلم‌های جنگ ستارگان یعنی The Force Awakens، حضور شخصیت‌ها و موجودات بسیار زیادی بود که جدا از شخصیت‌های قدیمی این سری، شخصیت‌های جدید همگی طراحی اصیل و بسیار زیبایی داشتند و همین امر تنوع زیادی به شخصیت‌های فیلم داده بود. حال سایت IGN مصاحبه‌ای با نیل اسکانلان در مورد این شخصیت‌ها داشته و سوال کرده که آیا خلق شخصیت‌های جدید به جای استفاده از شخصیت‌های قدیمی، امری عمدی بوده یا خیر. اسکانلان در پاسخ این سوال گفت:

این مسئله صد در صد یک تصمیم عمدی بود. چرا که باید یک حس تازگی در این نسخه از فیلم ایجاد می‌کردیم که از طرفی باعث تمایز آن از قسمت‌های قبلی شود و از طرفی هم زمینه‌ای برای فیلم‌های آینده ایجاد کند. به علاوه هم برای ما و هم برای جی.جی. آبرامز، مهم بود که تعداد بیشتری از شخصیت‌های افسانه‌ای مجموعه جنگ ستارگان را به این فیلم و حتی فیلم‌های آینده اضافه کنیم و چون از لحاظ زمانی و مکانی تفاوت‌هایی با فیلم‌های قبلی وجود داشت، باید حتما شخصیت‌های جدیدی هم خلق می‌کردیم.

ption id="attachment_117404" align="aligncenter" width="720"]شخصیت های جنگ ستارگان جی جی آبرامز و اسکانلان در کنار موجودات Star Wars: The Force Awakens

منظور اسکانلان از شخصیت‌های افسانه‌ای، شخصیت‌های کلاسیک سری استار وارز مثل بیث، رودیانس، تویلیکس و دوروس است که دیدن آن‌ها در فیلم‌های آینده و با تکنیک‌های رندر امروزی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. مدیر جلوه‌های ویژه موجودات فیلم همچنین در ادامه اعلام کرد که نزدیک به ۶۰۰ طرح برای موجودات فیلم دارند که از بین آن‌ها فقط ۱۰۰ مورد در نسخه هفتم حضور داشتند و البته با محاسبه موجودات طراحی شده برای فیلم Rogue One و اپیزود هشتم، این رقم بیشتر هم می‌شود. وی در پاسخ به احتمال استفاده از این طرح‌ها در قسمت‌های بعدی گفت:

هنوز طرح‌های زیادی فقط روی کاغذ خلق شده‌اند که کارگردانان فیلم‌ها یعنی گرت ادواردز (کارگردان Rogue One) و رایان جانسون (کارگردان قسمت هشتم) هنوز برای استفاده از آن‌ها تصمیمی نگرفته‌اند. با این حال ما سعی می‌کنیم تا مدام این طراحی‌ها را به آن‌ها نشان دهیم و همواره خواستار نظر آن‌ها در این مورد هستیم و امیدواریم که روزی یکی از این طرح‌ها بتواند نظر مساعد آن‌ها را جذب کند.

ولی در کل، ما به عنوان یک تیم و مجموعه در کنار هم فعالیت می‌کنیم و همواره در حال خلق شخصیت‌های جدیدی هستیم. مثلا شخصیت الو آستی خیلی زود توانست مورد پسند آبرامز واقع شود و وارد فیلم شد و در حال حاضر هم به عنوان یکی از شخصیت‌های محبوب اپیزود هفتم از وی یاد می‌شود.

چندی پیش اعلام شد که قسمت هشتم جنگ ستارگان، فضایی به مراتب تاریک‌تر نسبت به قسمت هفتم خواهد داشت، ولی به نظر می‌رسد که این امر تاثیر چندانی در کار اسکانلان بر روی شخصیت‌های فیلم نداشته است:

فکر نمی‌کنم که این موضوع تاثیری بر روی کار ما داشته باشد. یکی از ویژگی‌های جذاب جهان استار وارز این است که از دنیا‌های مختلفی با نژاد‌ها و مردم متفاوتی ساخته شده است. به نظر من بهتر است سعی کنیم شخصیت‌های فیلم آینده را بیشتر توسعه بدهیم و این موضوع در مورد شخصیت‌های جدید و شخصیت‌های افسانه‌ای اضافه شده از سه گانه اصلی صادق است و باید سعی کنیم آن‌ها به بهترین شکل ممکن در فیلم حضور داشته باشند. در مورد اینکه این شخصیت‌ها قرار است واقع‌گرایانه‌تر، تاریک‌تر یا خطرناک‌تر باشنٔد، بیشتر به تصمیم رایان مربوط می‌شود. ولی در مورد تیم ما، هدف اصلی ما استفاده از تکنیک‌هایمان به بهترین شکل برای خلق شخصیت‌هایی است که حس تازگی و هیجان را در طرفداران ایجاد می‌کنند.

نظر شما در مورد صحبت‌های اسکانلان چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده