نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲

بازی Cyberpunk 2077 از هر نظر جاه طلبانه تر از The Witcher خواهد بود

استودیوی سی‌دی پراجکت رِد بار دیگر از اهداف بلندش برای Cyberpunk 2077، تبدیل کردن آن به اثری بهتر نسبت به سری The Witcher و همچنین الگو قرار دادن راک‌استار صحبت کرده است. با زومجی همراه باشید.

استودیوی سی‌دی پراجکت رِد یک بار دیگر برای صحبت کردن در مورد «جاه طلبانه» بودن ماهیت Cyberpunk 2077، بازی نقش آفرینی جدیدش، لب به سخن گشوده است. مارسین ایوینسکی، مدیر ارشد اجرایی استودیو، در یک مصاحبه با وب سایت GI.biz گفته است که موفقیت بزرگ The Witcher 3: Wild Hunt (که موفق به فروشی حدوداً ۱۰ میلیونی شده است) منابع و فرصت‌های بیشتری را در اختیار آنها قرار داده است تا بتوانند کارهای بزرگتری با Cyberpunk 2077 انجام دهند. ایوینسکی گفته است:

[بازی] در تک تک زمینه‌ها جاه طلبانه‌تر است، [همچنین] در توسعه و در زمینه‌ی بازاریابی.

در ماه مارس آدام بِداوسکی، از سی‌دی پراجکت رِد، Cyberpunk 2077 را «حتی بهتر، بزرگتر و انقلابی‌تر» از The Witcher توصیف کرد. در آن زمان، او این بازی اسرار آمیز را به عنوان یک «بازی بزرگ» توصیف کرده بود که دارای شکوهی «بسیار بزرگتر» از سری The Witcher است.

بطور کلی، سی‌دی پراجکت رِد «به طرز شگفت آوری دارای آرزوهایی بزرگ» برای این بازی است. آدام کسینسکی، رئیس سی‌دی پراجکت،  برای پشتیبانی از این دورنمای بزرگ در خصوص Cyberpunk 2077 در طول یک جلسه مالی در ماه گذشته گفت که استودیو برنامه‌ریزی کرده است که حداقل تعداد کارکنان خود را (در حال حاضر ۴۰۰ نفر) دو برابر کند. البته تمام آنها روی Cyberpunk 2077 کار نخواهند کرد، همچنانکه اعضای تیم به چهار گروه متفاوت تقسیم خواهند شد و به گفته‌ی وی برخی از آنها «در بخش‌های جدید مربوط به بازی‌ها قرار خواهند گرفت».

Cyberpunk-2077Cyberpunk 2077  گیمرها را در یک «آینده‌ی تاریک» در سال ۲۰۷۷ قرار خواهد داد که تکنولوژی‌های پیشرفته «منجر به رستگاری و مصیبت بشر خواهند شد». بازی قول یک داستان غیر خطی طراحی شده برای گیمر‌های «بالغ» را داده است و در کلان‌شهر با نام نایت سیتی رخ خواهد داد. همچنین آشکار شده است که Cyberpunk 2077 دارای عناصر سندباکس نیز خواهد بود، هر چند در مورد جزئیات آن صحبتی نشده است.

همچنین در مصاحبه‌ی وب سایت GI.biz، ایوینسکی در مورد این که چگونه سی‌دی پراجکت رِد در حال شبیه کردن خود به استودیوی راک‌استار، سازنده‌ی Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption، است صحبت کرده. بازی‌های استودیوی یاد شده اغلب از احترام بسیار بالایی برخوردار هستند، حتی اگر مدت زمان زیادی برای آماده و عرضه شدنشان سپری شود. سی‌دی پراجکت رِد نیز خود را در مسیری مشابه مشاهده می‌‎کند. ایوینسکی گفت:

برای ما، این هرگز در مورد پول نبوده است. بله، ما نتایج [خوبی] را بدست می‌آوریم، اما ما همواره به سرمایه گذاران خود توضیح می‌دهیم که ما دیدگاهی بلند مدت داریم. آنها نباید انتظار داشته باشند که ما [تبدیل به استودیویی] سالیانه شویم یا اینکه بطور ناگهانی شروع کنیم به عرضه‌ی بازی‌ها فقط بخاطر اینکه یک فرصت تجاری ایجاد شده است. بطور بنیادین، The Witcher 3 این [مسأله] را ثابت کرده است و همین حالا، ما اعتبار بسیار بالایی داریم، پس بنابراین ما باید از آن استفاده کرده و زمان مورد نیاز را برای تبدیل کردن Cyberpunk به چیزی واقعاً معنی دار برای صنعت بازی صرف کنیم. این [بازی] می‌بایست به سطح کیفی بالاتری برسد و منظور من صرفاً [سطح کیفی] خود ما نیست، بلکه [منظورم] کل بازار است.

اگر ما به مدل‌های نقش آفرینی خودمان [در صنعت بازی] نگاه کنیم، راک‌استار کار بسیار متحیر کننده‌ای انجام می‌دهد. این طور نیست که «ما مجبوریم که یک بازی را عرضه کنیم، یا در غیر اینصورت ممکن است نتوانیم به هدف مالی خود برسیم» بلکه اینگونه است «GTA V اینجاست، و ضمناً این بهترین بازیی است که تا کنون ساخته شده». همگی ما در انتظار دیدن Red Dead Redemption 2 هستیم، چرا که شما می‌دانید آنها چیزی را نمایش خواهند داد و واکنش شما اینگونه خواهد بود، «وای خدای من».

Cyberpunk 2077 برای عرضه در تاریخی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است. پلتفرم‌های بازی هنوز مشخص نشده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی  کاندیداهای خوبی باشند. نظر شما در مورد عملکرد سی‌دی پراجکت رِد و هدف آنها برای خود و بازی‌هایشان در آینده چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده