نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۲

بازی Darkest Dungeon روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا با تاخیر عرضه می‌شود

بازی Darkest Dungeon چندی پیش برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک در سبک نقش‌ آفرینی عرضه شد و توانست برخلاف انتظار، بازخورد‌های خیلی خوبی از گیمر‌ها و منتقدین دریافت کند. حال سازندگان اعلام کرده‌اند که نسخه پلی‌استیشن 4 و ویتای بازی با تاخیر عرضه می‌شود.

بازی Darkest Dungeon هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ویندوز و مک عرضه شده و قرار بود نسخه‌‌ای از آن برای لینوکس، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا نیز اواخر بهار یا اوایل تابستان امسال منتشر شود. حال سازندگان بازی در استودیو رد هوک گیمز اعلام کرده‌اند که نسخه لینوکس بازی هم‌اکنون در دسترس است، ولی نسخه پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتای این اثر با تاخیر، اواسط تابستان منتشر خواهند شد. سازندگان دلیل این تاخیر را بهبود عملکرد بازی و همچنین تطبیق بیشتر گیم‌پلی آن با کنترلر‌های این دو کنسول عنوان کرده‌اند:

بهینه‌سازی کنترل‌های بازی، فرآیندی زمان‌بر است. ما همواره در مورد تمامی بازی‌های خودمان یک سطح کیفی خاص را مدنظر داریم که باید به آن برسیم و حتی ترجیح می‌دهیم که برای رسیدن به این منظور، بازی را با تاخیر عرضه کنیم. همچنین برای ساخت نسخه کنسولی این اثر، اعضای با استعداد و توانمند استودیوی سیک‌هِد گیمز نیز به ما کمک می‌کنند.

استودیو Red Hook Games همچنین یک ویژگی جدید برای بازی معرفی کرده که «رویداد‌های شهری» (Town Events) نام دارد و اواسط ماه می (اواخر اردیبشت) برای نسخه پی‌سی بازی منتشر خواهد شد و نسخه‌های کنسولی نیز در هنگام عرضه از آن برخوردار خواهند بود. این رویداد‌ها، مابین ماموریت‌های داستانی بازی در شهر «هملت» رخ می‌دهند و سازندگان هدف از خلق آن‌ها را تنوع بخشیدن به بازی و همچنین هویت‌بخشی به شهر هملت اعلام کرده‌اند. این ویژگی‌ها به این شکل هستند که تمام کردن هر ماموریت، ممکن است باعث رخ دادن یک رویداد شود؛ برای مثال تمام کردن ماموریت Ruins Gather Holy Relics باعث می‌شود رویداد «All Saints Day» اتفاق بیافتد که در اثر آن صومعه شهر به مدت یک هفته در بازی جشن خواهد گرفت و می‌توانید شخصیت خود را به صورت رایگان در این بازه زمانی درمان کنید.

خبر دیگر در مورد این اثر عرضه نسخه رسمی آن در مک استور است و همچنین سازندگان بازی قصد دارند تا توانایی پشتیبانی این بازی از ماد‌ها را نیز بهبود ببخشد و از طریق Steam Workshop ابزار و محتویات جذابی برای بازی عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده